printlogo


کد خبر: 143307تاریخ: 1394/5/17 00:00
برگزاری آزمون دکترا 2 بار در سال

گروه اجتماعی: رئیس سازمان سنجش آموزش جزئیات تغییرات ایجاد شده در آزمون‌های دکترا و ارشد را تشریح کرد.  به گزارش «وطن امروز» ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش با بیان اینکه از امسال آزمون دکترا 2 بار در سال برگزار می‌شود، یادآور شد: نتایج آزمون نیز به صورت کارنامه به داوطلب و دانشگاه اعلام می‌شود. دانشگاه‌ها نیز براساس نتایج و حدنصابی که اعلام می‌شود فراخوان پذیرش می‌دهند البته سازمان سنجش اطلاعات آمارهای لازم را ارائه خواهد کرد تا دانشگاه‌ها بتوانند برای درصدهای بالا فراخوان بدهند.
وی همچنین بیان داشت: براساس مصوبه شورای نظارت بر پذیرش دکترا، نتایج این آزمون 2 سال اعتبار دارد و اگر داوطلبی از نتیجه آزمون خودش در اسفند ماه راضی باشد می‌تواند تا 2 سال در آزمون شرکت نکند و از نتیجه همین آزمون برای مرحله بعد به مدت 2 سال استفاده کند.
رئیس سازمان سنجش آموزش تغییر زمان آزمون ارشد امسال را اتفاق مهمی دانست و تصریح کرد: در سال‌های گذشته به لحاظ مشکلات برگزاری آزمون در زمستان داوطلبان دچار مشکلاتی شدند، برای حل مشکلات و با بررسی‌های انجام شده زمان برگزاری این آزمون به 16 و 17 اردیبهشت ماه موکول شد. وی همچنین از برگزاری آزمون سراسری کنکور سال  آینده پس از ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: از سال بعد برگزاری کنکور سراسری طبق روال عادی و  در 25 تیرماه برگزار می‌شود.
خدایی همچنین درباره زمان نتایج آزمون کارشناسی ارشد و دکترا نیز گفت: نتایج این آزمون‌ها طبق برنامه زمانی از پیش تعیین شده در هفته اول شهریور اعلام خواهد شد.


Page Generated in 0/0056 sec