printlogo


کد خبر: 148381تاریخ: 1394/8/16 00:00
اخبار

امیدواریم برجام خوب اجرا شود
خطیب جمعه تهران ضمن تاکید بر رعایت شروط رهبری برای اجرای برجام ابراز امیدواری کرد این سند، همانگونه که هست اجرا شود.به گزارش نسیم، آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: باید این موضوع را مراقبت کرد که عبور از حصار مگر در موارد ضروری که رهبر انقلاب براساس قانون اساسی تشخیص دهند، چون ولی امر عادل، مدیر و مدبری هستند که دلسوز کشورند و مصالح کشور را می‌بیند، انجام می‌شود و ایشان این اختیار را دارند که در جای استثنایی مانند برجام مجوز می‌دهند؛ در آنجا حمایت و هدایت کردند و تیم مذاکره‌کننده ما با شجاعت و امانت اقدام کرد و بعد از آن با پیگیری مجلس پیشنهاداتی دادند که در نامه رهبری به همراه 9 شرط به رئیس‌جمهور ارائه شود و امیدواریم این برجام همانگونه که هست اجرا شود. وی افزود: این مساله که رهبر انقلاب در جایی استثنایی برای شکستن حصار اجازه می‌دهند وجود دارد اما اصل این است که حصار باشد تا کسی بالا نیاید.آیت‌الله امامی‌کاشانی تصریح کرد: رهبر انقلاب تاکید کردند تنها حصار کافی نیست بلکه اقتصاد مقاومتی باید باشد اگر تخت و در و پنجره زدیم ولی در کنار آن برای زندگی مردم  باید شرایطی در کشور ایجاد شود که مستقل باشند.

دولت حق دخالت در قوه‌قضائیه را ندارد
آیت‌الله ‌لاریجانی گفت دولت حق ندارد در امور قضایی دخالت کند. به گزارش فارس، رئیس قوه‌قضائیه در دیدار با جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات، نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها و خانواده دستگاه قضا در استان مازندران با نفی هم معنی دانستن استقلال قوه‌قضائیه از سایر قوا با گسستگی قوای سه‌گانه گفت: براساس اصول متعدد در قانون اساسی قوه مجریه حق دخالت در دستگاه قضا را ندارد. وی افزود: در قانون اساسی در اصول متعدد به بحث استقلال دستگاه قضا و وظایف این قوه اشاره شده است و براساس این اصول قوه‌قضائیه از قوای دیگر مجزا شده است و استقلال دارد که البته این استقلال به معنای این نیست که قوا جزایر از هم گسسته باشند اما در انجام وظایفشان استقلال دارند. آملی لاریجانی خاطرنشان کرد: براساس همین اصول است که می‌گوییم قوه مجریه هر چند در قانون اساسی به عنوان مجری قانون اساسی شناخته شده است اما حق دخالت در دستگاه قضا و امور این قوه را ندارد.

اجرای برجام پیش از تشکیل هیأت نظارت خلاف است
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با تاکید بر لزوم تشکیل هرچه سریع‌تر هیات نظارت بر اجرای برجام در شورایعالی امنیت ملی گفت: هرگونه اقدام در اجرای برجام پیش از تشکیل این هیات خلاف تاکیدات مقام معظم رهبری است. ابراهیم کارخانه‌ای با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اجرای برجام و ضرورت تشکیل هیات نظارت بر برجام در شورای امنیت ملی به تسنیم گفت: این هیات باید در گام نخست بیانیه اتحادیه‌ اروپایی و رئیس‌جمهور آمریکا را با فرمایشات رهبری تطبیق دهند. کارخانه‌ای برهمین اساس تاکید کرد: پیش از تشکیل این هیات و تطبیق حقوقی بیانیه اتحادیه اروپایی و رئیس‌جمهور آمریکا با بند یک نامه مقام معظم رهبری نباید هیچ‌گونه گام عملی در انجام تعهدات ایران برداشته شود. وی همچنین گفت: دولت نباید عجولانه وارد اجرای برجام شود. رئیس‌ کمیته هسته‌ای مجلس در پایان تاکید کرد: هرگونه اقدام در اجرای برجام و عمل به تعهدات ایران پیش از تشکیل هیات نظارت در شورایعالی امنیت ملی، بر خلاف تاکیدات مقام معظم رهبری و مغایر با بند 9 نامه تاریخی و مهم ایشان به رئیس‌جمهور است.
 


Page Generated in 0/0070 sec