printlogo


کد خبر: 148396تاریخ: 1394/8/16 00:00
نایب‌رئیس انجمن پزشکان عمومی:
وزارت بهداشت پزشکان عمومی را دور زده است

گروه اجتماعی:پزشک عمومی جایگاهی در نظام سلامت ندارد و وزارت بهداشت با ایجاد کلینیک‌های ویژه، پزشکان عمومی را دور زده است.
عزت‌الله گل‌علیزاده، نایب‌رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران با بیان این مطلب به مهر گفت: نظام سلامت از نداشتن یک برنامه مدون رنج می‌برد و در برخی موارد قائم به فرد است. وی با بیان این مطلب که برنامه پزشک خانواده شهری از سال ۸۴ در کشور کلید خورده است، افزود: اجرای این برنامه حداقل در 2 برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور مصوب شده است، اما در طول
۱۰ سال گذشته هیچ اتفاق خاصی در این‌باره رخ نداده است.
گل‌علیزاده با تاکید بر اینکه پزشک عمومی به دنبال امنیت شغلی، شأن اجتماعی و حقوق مکفی است، افزود: متاسفانه در برنامه پزشک خانواده به این موارد توجه نشده و در نتیجه انگیزه‌ای برای همراهی پزشک عمومی با برنامه پزشک خانواده وجود ندارد. نایب‌رئیس انجمن پزشکان عمومی ایران با انتقاد از اینکه پزشک عمومی جایگاهی در نظام سلامت ندارد، اظهار داشت: وزارت بهداشت با ایجاد کلینیک‌های ویژه، پزشکان عمومی را دور زده است. وی با بیان این موضوع که مدیران و متولیان نظام سلامت هنوز آمار دقیق و روشنی از تعداد پزشکان عمومی کشور ندارند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۸۲ هزار پزشک عمومی در کشور داریم، اما باید بدانیم که تعدادی از این افراد فوت شده‌اند، تعدادی به خارج از کشور رفته‌اند، تعدادی در مشاغل غیرپزشکی مشغول شده‌اند و برخی هم فعالیت پزشکی ندارند و مشغول درس خواندن برای گرفتن تخصص هستند.


Page Generated in 0/0059 sec