printlogo


کد خبر: 148397تاریخ: 1394/8/16 00:00
نبض جامعه

سخنگوی سازمان سنجش  خبر داد
اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد. حسین توکلی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در این باره  اظهار داشت: نتایج اولیه آزمون استخدام پیمانی مشاغل آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش سال 94 روز شنبه 16 آبان ماه(امروز) اعلام می‌شود. توکلی به فارس عنوان کرد: داوطلبان می‌توانند نتیجه آزمون را از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور مشاهده کنند. سخنگوی سازمان سنجش آموزش همچنین درباره جزئیات ثبت‌نام کاردانی به کارشناسی  خاطرنشان کرد: ثبت‌‌نام و انتخاب رشته داوطلبان متقاضی برای شرکت در پذیرش رشته‌های تحصیلی کاردانی به کارشناسی ناپیوسته موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (پذیرش براساس سوابق تحصیلی یا معدل کل مقطع کاردانی) از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org از روز یکشنبه 17 آبان‌ آغاز و در روز چهارشنبه 20 آبان ‌پایان می‌یابد.

تشدید آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانش‌آموزی
آسیب‌‌ها بشدت قوی شده و شاهد آسیب‌های روانی، اجتماعی و فرهنگی در میان دانش‌آموزان هستیم و برای کاهش میزان آسیب‌ها در مدارس نیاز به افزایش تعداد مشاوران داریم. به گزارش
«وطن امروز»، ابوالقاسم عیسی‌مراد مدیرکل امور تربیتی و مشاوره آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب عنوان کرد: برای داشتن جامعه سالم باید دانش‌آموزان سالم باشند و برای داشتن دانش‌آموز سالم باید بررسی کنیم که آیا دانش‌آموز را خوب می‌شناسیم؟ وی افزود: باید بگویم دانش‌آموز را بسیار اندک می‌شناسیم و در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنیم. دانش‌آموز مغفول واقع شده است و این فقط به آموزش و پرورش مربوط نیست و تمام نهادها در این باره مسؤولند. وی خاطرنشان کرد: آسیب‌ها بشدت قوی شده‌ و آمارها بالاست. آسیب‌های روانی، ‌اجتماعی،‌ فرهنگی و قرائت‌های نادرست در اعتقادات را میان دانش‌آموزان شاهد هستیم. به مجلس اعلام کرده‌ایم که به آموزش‌وپرورش سهمیه جذب مشاور بدهد تا با آسیب‌های رو به رشد مقابله کنیم. حضور مشاور در مدارس می‌تواند آسیب‌ها را کاهش دهد.

اجرای 5 خط اتوبوسرانی فرامنطقه‌ای در پایتخت
5خط اتوبوسرانی فرا‌منطقه‌ای براساس طرح جامع و بر مبنای مصوبات شورای ترافیک در تهران اجرایی خواهد شد. به گزارش «وطن‌امروز» سیدجعفر تشکری‌هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره بیان داشت: مترو، اولویت نخست مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل عمومی است و پس از آن، به ترتیب سامانه اتوبوس‌های تندرو (بی‌‌آر‌تی)، مسیرهای فرا منطقه‌ای به عنوان خطوط پر سرعت، مسیرهای منطقه‌ای و محلی به عنوان خطوط تغذیه‌کننده و تاکسی‌ها در اولویت قرار دارند.  معاون شهردار تهران اجرای خطوط اتوبوسرانی فرامنطقه‌ای را براساس طرح جامع و بر مبنای مصوبات شورای ترافیک شهر تهران دانست و یادآور شد: در این راستا، احداث 5 خط فرا‌منطقه‌ای به طول
54 کیلومتر، شامل خط یک از میدان جمهوری اسلامی تا میدان شهید کلاهدوز، ‌خط 2 از میدان هفت‌تیر تا میدان صادقیه، خط 3 از میدان آرژانتین تا میدان امام خمینی، خط 4 در مسیر خیابان‌های شهید بهشتی و شهید مطهری و خط 5 از میدان راه‌آهن تا شهرک والفجر را در دستور کار  داریم.  وی در توضیح برخی اظهارات مبنی بر اینکه احداث خط فرامنطقه‌ای میدان هفت‌تیر تا میدان صادقیه، بلوار کشاورز را دستخوش تغییراتی خواهد کرد، تصریح کرد: به هیچ عنوان تغییری در این معبر و فضای سبز آن ایجاد نمی‌شود و بر حفظ این مسیر زیبا که به حافظه تاریخی شهر تهران و به خاطره جمعی شهروندان تهرانی تبدیل شده، تأکید داریم.  معاون شهردار تهران  گفت: خطوط فرامنطقه‌ای، بدون جدا‌کننده و گاردریل و بدون محدودیت تفکیک فیزیکی و سایر محدودیت‌هایی که در خطوط بی‌آرتی به چشم می‌خورد، اجرا می‌شوند.


Page Generated in 0/0061 sec