printlogo


کد خبر: 148410تاریخ: 1394/8/16 00:00
اخبار

اکران فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» در بیروت
فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» در حالی با حضور علمای شیعه و سنی و چهره‌های فرهنگی و هنری لبنانی روی پرده رفت که در ماه‌های اخیر با هجمه شدید مفتی‌های سعودی و الازهر مصر مواجه شده بود. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، شیخ محمود ماهر، مفتی اهل تسنن و امام جماعت صیدا پس از تماشای این فیلم گفت: واضح است این اثر بزرگی است که برای آن تلاش‌های مثبت و فراوانی صورت گرفته است. شیخ ولید علامه، مفتی اهل تسنن و از مسؤولان رسانه‌ای جبهه عمل اسلامی نیز درباره فیلم محمد‌رسول‌الله(ص) گفت: واقعا توقع چنین اثر زیبایی نداشتم به نحوی که چنان تاثیری بگذارد که 3 ساعت نفس در سینه‌ها حبس و اشک از چشمان‌مان سرازیر شود.

اعلام نامزدهای اسکار ۲۰۱۶ در بخش انیمیشن
با اعلام ۱۶ انیمیشمن بلند راه یافته به اسکار ۲۰۱۶، «درون بیرون» و «آنومالیشا» نیز در این فهرست جای گرفتند.  به گزارش مهر به نقل از اسکرین دیلی، آکادمی اسکار اسامی ۱۶ انیمیشن بلند را برای هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار معرفی کرد. اسامی این انیمیشن‌ها عبارت است از: «آنومالیشا»، «پسر و دیو»، «پسر و جهان»، «دایناسور خوب»، «خانه»، «هتل ترانسیلوانیا ۲»، «درون بیرون»، «پیامبر خلیل جبران»، «قوانین جهان- قسمت ۰»، «مینیون‌ها»، «مومین‌ها در ریویرا»، «فیلم پناتوس»، «نمایش منظم: فیلم»، «فیلم شاون گوسفنده»، «باب اسفنجی: اسفنج بیرون از آب» و «وقتی مارنی آنجا بود». انیمیشن‌های بلند باید در سینما به نمایش درآمده باشند تا بتوانند وارد روند رای‌دهی اعضای آکادمی شوند، از این میان در نهایت به‌عنوان نامزدهای نهایی انتخاب می‌شوند. اسامی 5 نامزد نهایی ۱۴ ژانویه ۲۰۱۶ اعلام می‌شود و برنده اصلی در مراسم هشتاد و هشتمین اسکار که ۲۸ فوریه برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد.

پرونده «ادبیات ضدآمریکایی» در شهرستان ادب
همزمان با سیزدهم آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی، پرونده تخصصی پایگاه شهرستان ادب با موضوع «ادبیات ضد آمریکایی» گشوده شد. این پرونده در 2 محور شعر و داستان از تاریخ 13 آبان تا 16 آذر به مرور در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و ضمن معرفی آثار ادبی و هنری مربوط به ایران و جهان با تمرکز بر 2 حوزه تخصصی شعر و داستان، به نقد، تحلیل و بررسی این آثار در قالب مقاله، یادداشت و گزارش می‌پردازد.  سیزدهم آبان، یادآور حوادث مهم بسیاری است که کشتار دانش‌آموزان تهرانی در راهپیمایی به منظور اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را دربر می‌گیرد. همچنین روز 16 آذر نیز، روز تولد شعار «مرگ بر آمریکا» در جریان شهادت 3 دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران است. روزی که تمامِ جهان، شاهد رشادت و دلاوری‌های دانشجویان ایرانی در اعتراض به استعمار غرب و استبداد و خودکامگی آنهاست. در این راستا شهرستان ادب از محققان و پژوهشگران دعوت می‌کند چنانچه آثاری پیرامون این موضوع همراه با جلوه‌های آمریکاستیزی و استکبارستیزی به رشته تحریر درآورده‎اند، به منظور انتشار در این پایگاه ادبی هنری، آثار خود را به رایانامه
info@shahrstanadab. com ارسال کنند.

پیدا شدن نسخه‌ای از انیمیشن سال 1928 دیزنی
یکی از فیلم‌های گمشده استودیوی والت‌دیزنی بعد از نزدیک به 90 سال یافت شد.  به گزارش تسنیم، ورژنی از انیمیشن سال 1928 دیزنی که در آن نخستین کاراکتر این استودیو، اسوالد خرگوش خوش شانس حضور دارد بعد از دهه‌ها پیدا شد. این فیلم در آرشیو ملی انیستیتو فیلم بریتانیا (بی‌اف‌آی) بوده است و بی‌اف‌ای رسما اعلام کرده انیمیشن 6 دقیقه‌ای «زنگوله‌های سورتمه» را بازیابی کرده است. این محصول دیزنی بعد از دیده شدن در سال 1928، گم شده بود و دیگر هیچ کس تا امروز آن را ندیده بود. خیلی‌ها می‌گفتند حتی مسؤولان کمپانی دیزنی می‌ترسیدند این فیلم دیده نشده باقی بماند. قرار است ورژن کامل این انیمیشن طی مراسمی در روز 12 دسامبر رونمایی شود.


Page Generated in 0/0073 sec