printlogo


کد خبر: 148411تاریخ: 1394/8/16 00:00
رویدادها

رونمایی از کتابی درباره تاریخچه نفوذ صهیونیسم در آمریکا
کتاب «انجمن سری پروشیم» نوشته خانم آلیسون ویر با موضوع نفوذ صهیونیست‌ها در آمریکا و انگلستان در خبرگزاری فارس رونمایی می‌شود. به گزارش فارس، کتاب «انجمن سری پروشیم» نوشته خانم آلیسون ویر و ترجمه علیرضا ثمودی پیله‌رود روز شنبه  16 آبان ساعت 11 با حضور خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در ایران در دانشکده رسانه فارس برگزار می‌شود. خانم ویر، در این کتاب با روش تحلیلی استنادی و بیانی شیوا توضیح می‌دهد چگونه جنبش صهیونیسم توانست سیاستمداران آمریکا و انگلستان را در جهت قانونی جلوه دادن اعمال غیرقانونی خود به حرکت وادارد. اعمالی مانند به سرقت بردن یک ملت و سپس حیله و فریب در هنگام شکایت آن ملت و تلاش برای گرفتن سرزمین‌شان.

درگذشت یک شهادت‌خوان هنگام اجرای تعزیه
درآخرین روز سوگواره تعزیه بجنورد، حاج غریب مهدی‌پور از شهادت‌خوانان تعزیه شیروان هنگام اجرای تعزیه در سن 65سالگی و بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت. به گزارش تسنیم، آخرین شب سوگواره تعزیه که به اجرای گروه شیروان اختصاص داشت با درگذشت این هنرمند نیمه‌تمام ماند و آیین اختتامیه این سوگواره با سوگ شهادت خوان تعزیه شیروان همراه شد.  هاشمی، مسؤول دفتر انجمن تعزیه شیروان نیز درباره این هنرمند گفت: حاج غریب مهدی‌پور به آرزویش رسید. او بارها و بارها به خودم گفته بود «آرزو دارم در همین لباس تعزیه از دنیا بروم».

حمایت سازمان اوج از آثار منتخب تئاتر مقاومت
سازمان هنری- رسانه‌ای اوج طی تفاهمنامه‌ای با دبیرخانه پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از این رویداد هنری حمایت می‌کند.  به گزارش فارس، جلسه‌ای با حضور احسان حسنی، رئیس هنری- رسانه‌ای سازمان اوج، علیرضا کوه‌فر رئیس مرکز هنرهای نمایشی انقلاب و دفاع‌مقدس و حسین پارسایی دبیر پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت برگزار شد که حمایت از اجرای عمومی 15 گروه نمایشی منتخب جشنواره، پخش ویژه‌برنامه درباره جشنواره تئاتر مقاومت از شبکه افق، استفاده از حداکثر ظرفیت تبلیغات شهری، پخش تیزر و... از جمله توافقات آن بود. پیش از این مرکز هنرهای نمایشی و موسسه توسعه هنرهای معاصر حمایت خود را از برگزاری این جشنواره اعلام کرده بودند.  پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع‌مقدس و بنیاد فرهنگی روایت با دبیری حسین پارسایی در قالب اجرای عمومی آثار منتخب تهران و سایر شهرهای ایران از 31 شهریور شروع شده و تا هفتم آذر 1394 ادامه دارد.

نوروز آینده «زعفرانی» می‌شود
ایرج محمدی، تهیه‌کننده سریال«زعفرانی» درباره این سریال نوروزی که قرار است به نویسندگی و کارگردانی حامد محمدی برای شبکه 2 ساخته شود، گفت: تاکنون نویسندگی 2 قسمت از این سریال پایان یافته است و قرار است نگارش قسمت سوم را آغاز کنیم و با پایان نگارش وارد مرحله پیش تولید خواهیم شد. به گزارش مهر، وی ادامه داد: ما سعی داریم کاری رئال و واقعی بسازیم و یک طنز اجتماعی خواهیم داشت که در یکی از محله‌های تهران به روابط میان انسان‌ها می‌پردازد.  محمدی درباره این سریال که با توجه به حال و هوای نوروز رویکردی طنز خواهد داشت، گفت: نویسندگی این سریال را حامد محمدی برعهده دارد که پیش از این نگارش فیلم‌هایی چون «طلا و مس»، «حوض نقاشی» و «فرشته‌ها با هم می‌آیند» را نیز بر عهده داشته است اما با توجه به فضای نوروزی سریال، «زعفرانی» به حال و هوای شیرین و طنز فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی نزدیک‌تر است.  محمدی با اشاره به داستانی که در «زعفرانی» روایت می‌شود، بیان کرد: وقتی نام تهران به میان می‌آید، کلانشهر تهران و زندگی آپارتمان‌نشینی بیشتر تداعی می‌شود. با این حال داستان این سریال در محله‌های تهران می‌گذرد که روابط انسان‌ها در این مکان‌ها با روابط زندگی‌های آپارتمان‌نشینی فرق می‌کند.
 


Page Generated in 0/0182 sec