printlogo


کد خبر: 148423تاریخ: 1394/8/16 00:00
چهارگوشه

پایان آتش‌بس پ‌ک‌ک در ترکیه
حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) اعلام کرد به آتش‌بس یکجانبه با آنکارا پایان داد. با شکسته شدن آتش‌بس میان نیروهای امنیتی ترکیه و شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان موسوم به پ‌ک‌ک در ماه ژوئیه گذشته، این کشور هدف خشونت‌های روزانه میان نیروهای دوطرف که عمدتا مربوط به مناطق کردنشین در جنوب و شرق بوده‌اند، قرار گرفت. جنگنده‌های ارتش ترکیه، مواضع پ‌ک‌ک را در داخل و خارج از این کشور و به طور مشخص در شمال عراق و برخی مناطق سوریه، هدف قرار دادند، عناصر پ‌‌‌ک‌ک نیز برای انتقام، نیروهای امنیتی ترکیه را هدف قرار می‌دهند.

فیس‌بوک علیه مقاومت فلسطین
مدیریت پایگاه اجتماعی فیسبوک، 12 صفحه طرفداران مقاومت فلسطین را مسدود کرد. این نخستین بار نیست که فیسبوک، به درخواست رژیم صهیونیستی، صفحه‌های جنبش حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی را مسدود می‌کند. پیش از این نیز فیسبوک، ده‌ها صفحه طرفداران و شبکه‌های اطلاع‌رسانی حماس و مقاومت را مسدود کرده بود که از میان آنها می‌توان به صفحه سخنگوی جنبش حسام بدران و شبکه رسمی اطلاع‌رسانی جنبش حماس در وبگاه یوتیوب اشاره کرد.

ورود ارتش یمن به ربوعه عربستان
ستاد تبلیغات جنگ یمن یک  نوار ویدئویی از ورود نیروهای مردمی و ارتش یمن به شهر ربوعه در عسیر در جنوب عربستان پخش کرد. ورود نیروهای یمنی به عسیر و عقب‌نشینی ارتش عربستان، نهایت وحشت آنان را از نیروهای یمنی نشان می‌دهد. در تحولی دیگر، منابع نظامی و امنیتی در یمن از سرنگونی ۲ فروند هواپیمای جنگی و شناسایی ائتلاف متجاوز سعودی در شمال و مرکز یمن خبر داد.

دستگیری ۵۰ معترض در لندن
روز پنجشنبه نزدیک به 18000 فعال معترضی که نقاب به صورت داشتند در شهر لندن در راستای یک گردهمایی جهانی علیه سانسور، فساد و جنگ مشهور به «راهپیمایی میلیونی نقابداران» تظاهرات کردند. طبق اعلام پلیس انگلیس، ۵۰ نفر از معترضان دستگیر و ۳ نیروی پلیس نیز مجروح شدند. این تظاهرات به ابتکار گروه مخالف سرمایه‌داری موسوم به «انانیموس» و تحت عنوان «راهپیمای یک میلیون ماسک» برگزار شد.

۲۸ کشته در انفجار عرسال
منابع محلی از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر عرسال لبنان و کشته و زخمی شدن چند تن خبر دادند. این انفجار ظهر پنجشنبه به‌وقوع پیوسته و دست‌کم 8 کشته و بیش از 20 زخمی برجای گذاشته است. شواهدی از دست داشتن داعش در این انفجار وجود دارد. شهر عرسال در شرق لبنان و در نزدیکی مرزهای سوریه، مدت‌هاست به عرصه درگیری و کشمکش گروه‌های تروریستی با نیروهای حزب‌الله و ارتش لبنان تبدیل شده است.

اول بهمن؛ محاکمه نهایی مبارک
دادگاه تجدیدنظر مصر، پنجشنبه با برگزاری جلسه‌ای، صدور حکم درباره حسنی مبارک در پرونده قتل تظاهرکنندگان را به یکم بهمن موکول کرد. براین اساس، رئیس‌جمهور اسبق مصر پیش‌تر توسط دادگاه جنایی قاهره از اتهام دست داشتن در قتل تظاهر‌کنندگان که به پرونده قرن معروف است، تبرئه شد. حکم مذکور مورد اعتراض خانواده قربانیان قرار گرفت و دادگاه تجدیدنظر پنجشنبه برای اعلام نظر درباره این حکم برگزار شده بود.

سقوط رضایتمندی از مرکل
گشودن بی‌حساب دروازه‌های آلمان به روی مهاجران آسیایی و آفریقایی، دولت برلین را دچار بحران محبوبیت کرده است. آخرین نظرسنجی معتبر حاکی از کاهش چشمگیر میزان رضایتمندی شهروندان آلمانی از آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و دولتش است به طوری که برای نخستین‌بار از به قدرت رسیدن مرکل رضایتمندی ژرمن‌ها از او به زیر 50 درصد رسیده است. به نوشته روزنامه فرانکفورتر آلگماینه، دلیل آن احتمالا بحران مهاجرت و پناهندگی در آلمان است. براساس نتایج نظرسنجی که به سفارش شبکه «ای‌آردی» آلمان منتشر شده است، تنها
49 درصد از شهروندان آلمانی هنوز از کار صدراعظم خود راضی هستند که حدود 5 درصد کمتر از ماه اکتبر و 26 درصد نیز کمتر از 6 ماه گذشته است.


Page Generated in 0/0061 sec