printlogo


کد خبر: 148587تاریخ: 1394/8/19 00:00
نبض‌جامعه

معاون ساماندهی امور جوانان خبر داد
سرانه 200تومانی جوانان از بودجه سالانه!
بودجه برنامه حوزه جوانان ۸ میلیارد تومان است که با توجه به آمار ۲۵ میلیونی جوانان، بودجه سرانه برای هر جوان ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان می‌شود. محمدرضا رستمی، معاون ساماندهی امور جوانان اظهارداشت: اگر موضوع جوانان به‌خوبی در برنامه ششم تبیین نشود، در ۵ سال آینده با مشکل در این زمینه روبه‌رو خواهیم شد، بنابراین کارگروه ویژه‌ای را تشکیل دادیم و جلسات بسیاری را در داخل و خارج از وزارتخانه گذاشتیم تا بتوانیم حمایت همه‌جانبه‌ای را از موضوع جوانان در برنامه ششم توسعه ایجاد کنیم. وی به ایلنا عنوان کرد: دومین اقدام ما بحث بودجه سال ۱۳۹۵ است. بودجه برنامه حوزه جوانان ۸ میلیارد تومان است که با این بودجه واقعا کاری نمی‌شود انجام داد، یعنی اگر بگوییم ۲۵ میلیون جوان داریم، بودجه سرانه برای هر جوان ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان می‌شود. با این سرانه نمی‌شود انتظار داشت که در حوزه هویت، فراغت، ازدواج، خانواده، طلاق، آسیب‌های اجتماعی، مشارکت اجتماعی و فرهنگی کاری انجام داد، پس به دنبال این حرکت کردیم که جایگاه بودجه‌ای جوانان را با برنامه‌هایی که ارائه می‌کنیم ارتقا دهیم.

مردودی 2 معاون زن رئیس‌جمهور از نگاه نمایندگان
عضو فراکسیون زنان مجلس از عملکرد ضعیف و غیرقابل دفاع رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری انتقاد کرد.  شهلا میرگلوبیات، عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به ضعف عملکرد 2 معاون زن رئیس‌جمهور در سمت‌‌های معاون امور زنان و خانواده و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: تاکنون معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده کار‌های مفیدی در حوزه زنان انجام نداده است و به جای پرداختن به مسائل اساسی تنها شعار و کارهای تبلیغاتی بوده است. وی به فارس یادآور شد: از سوی دیگر در حوزه محیط‌زیست هم مشکلات زیادی وجود دارد و معاونت محیط‌زیست هم در 2 سال گذشته تنها کارهای سیاسی انجام داده و کار تخصصی و علمی خود را انجام نداده است و مشخص نیست چند درصد از برنامه‌ها و وعده‌های خود را توانسته‌اند عملیاتی کنند. میرگلوبیات تصریح کرد: با وجود تذکراتی که در صحن علنی توسط نماینده‌های مجلس در هر حوزه اعلام شده است اما هیچ کاری انجام نداده‌اند و عملکرد این 2 معاون زن رئیس‌جمهور قابل دفاع نیست.این نماینده مجلس اظهار داشت: نمایندگان بشدت از عملکرد رئیس سازمان محیط‌زیست ناراحت هستند و هفته گذشته نیز نمایندگان زن مجلس به رئیس‌جمهور تذکر دادند رئیس سازمان محیط‌زیست افراد مشکل‌داری را به عنوان مشاور دور خود جمع کرده است که تخصصی ندارند.

تعطیلی کمیته «رسیدگی به معیشت فرهنگیان»
در جلسات «کمیته رسیدگی به معیشت فرهنگیان» به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم و در نتیجه این کمیته تعطیل شد. جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این مطلب به مهر گفت: با توجه به اینکه در جلسات کمیته رسیدگی به معیشت فرهنگیان به هیچ نتیجه‌ای دست نیافتیم و اعتباری برای پرداخت معوقات فرهنگیان از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تامین نشد، این کمیته تعطیل شد. وی درباره وضعیت کمیته رسیدگی به معیشت فرهنگیان، اظهار داشت: برای حل مشکلات فرهنگیان مقرر شد تا کمیته رسیدگی به معیشت فرهنگیان با حضور ۵ نفر از نمایندگان مجلس، رئیس و نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزیر آموزش‌وپرورش تشکیل شود که این اتفاق افتاد. کوچکی‌نژاد افزود: ۶ جلسه این کمیته تشکیل شد اما به هیچ نتیجه عملی دست نیافتیم و نمایندگان از جمله بنده در دیگر جلسات این کمیته شرکت نکردند و شنیدم که این کمیته دیگر  جلساتی برگزار نمی‌کند و تعطیل شده است. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: در این جلسات مقرر شد مبلغ مورد نظر بازنشستگان فرهنگی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تعیین تکلیف شود اما به دلیل اینکه به هیچ نتیجه عملی دست نیافتیم و سازمان مدیریت اعتبار وزارت آموزش‌وپرورش را تامین نکرد این کمیته تعطیل شد.


Page Generated in 0/0050 sec