printlogo


کد خبر: 148599تاریخ: 1394/8/19 00:00
چهارگوشه

پیام تسلیت امارات به اسرائیل!
تلویزیون رژیم صهیونیستی تأکید کرد امارات تنها دولت عربی است که در پیامی به تل‌آویو، درگذشت اسحاق نافون، پنجمین رئیس این رژیم را تسلیت گفته است. نافون جمعه گذشته در سن 94 سالگی درگذشت. این منبع تأکید کرد امارات از هیچ تلاشی برای «صلح و حفظ روابط با اسرائیل» فروگذار نبوده است. امارات در سال 2014 نیز در پیامی به تل‌آویو، درگذشت آریل شارون، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی معروف به جلاد صبرا و شتیلا را تسلیت گفته بود.

بحران هویت
در سیاست خارجه انگلیس
یک گروه از کارشناسان دیپلماسی انگلیس هشدار دادند، لندن در حال رنج بردن از بحران هویت در صحنه جهانی است که موجب شده این کشور در تعامل با بحران‌های بین‌المللی به حاشیه برود. کمیسیون دیپلماسی موسسه مدرسه اقتصاد لندن استدلال کرد: امروز انگلیس هرچه بیشتر منزوی و درخود فرو رفته شده و تبدیل به یک عضو نامطمئن بین‌المللی شده که در سوریه به حاشیه رفته، در اوکراین غیرموثر بوده، در اروپا بی‌تمایل بوده و با مساله پناهجویان مخالف است.

عربستان به‌دنبال اس 400 روسیه
سرگی چمیزوف، مدیرکل شرکت دولتی روس‌تک روز دوشنبه در نمایشگاه بین‌المللی هوافضای 2015 دوبی گفت عربستان سعودی به دنبال خرید سامانه موشکی اس‌400 از روسیه است اما تا به حال تنها چین قرارداد تحویل این موشک‌ها را امضا کرده است. سامانه پدافند هوایی اس‌400 نسل جدید سامانه‌ اس‌300 است که پیش‌تر با نام اس۳۰۰ ‌پی‌ام‌یو 3 شناخته می‌شد. این سامانه ۱۰۰ هدف را همزمان تشخیص و در عین حال همزمان با
۱۲ هدف از محدوده ۴۰۰ کیلومتری تا شعاع 60 کیلومتری درگیر می‌شود.

کسری بودجه قطر پس از 15 سال
وزیر دارایی قطر اعلام کرد بودجه کل این کشور برای سال 2016 شاهد اولین کسری پس از 15 سال خواهد بود. وی افزود: تمام گزینه‌ها برای پر کردن این کسری بودجه بدون استفاده از صندوق ذخیره ارزی روی میز است. این در حالی است که از آغاز سال گذشته میلادی و با آغاز کاهش شدید قیمت نفت، بسیاری از کارشناسان از توطئه‌ای پنهان عربستان و برخی متحدانش در پس پرده کاهش سیاسی قیمت نفت خبر دادند.

سقوط پهپاد آمریکایی در کویت
 هواپیمای نظامی بدون سرنشین آمریکا بامداد دوشنبه در یکی از مناطق روستایی کشور کویت سقوط کرد.  وزارت دفاع کویت در بیانیه‌ای که روزنامه گاردین آن را گزارش کرده گفته سقوط این هواپیما، تلفاتی به همراه نداشته است. کویت بعد از حمله سال 1369 (شمسی) آمریکا به نیروهای عراق در جریان جنگ خلیج‌فارس از متحدان نزدیک آمریکا محسوب می‌شود.

تمدید اعتصاب کارکنان لوفت‌هانزا
بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی اروپا همچنان با موج اعتصابات کارکنانش دست و پنجه نرم می‌کند. اتحادیه خدمه پرواز لوفت‌هانزای آلمان اعتصاب کارکنان شرکت در فرودگاه‌های اصلی کشور را تمدید کرده و تا نیمه‌شب گذشته ادامه داد. اتحادیه میهمان‌داران مستقل موسوم به (یو‌فو) به تمام اعضای خود اعلام کرده بود  دیروز از ساعت 4:30 تا 23 به وقت محلی در فرودگاه‌های فرانکفورت و دوسلدروف و در نیمه‌شب در فرودگاه مونیخ اعتصاب کنند. براساس اعلام لوفت‌هانزا بر اثر اعتصاب دیروز  929 پرواز در این سه فرودگاه لغو و 113 هزار مسافر سرگردان شدند.

پلیس اردنی
2 سرباز آمریکایی را کشت
بر اثر تیراندازی در یک مرکز آموزشی در نزدیکی پایتخت اردن، 2 سرباز آمریکایی کشته و 6 تن دیگر زخمی شدند. بر اثر تیراندازی در یک مرکز آموزشی پلیس در منطقه الموقر در شرق اَمان پایتخت اردن، 2 سرباز آمریکایی، یک تبعه آفریقای‌جنوبی و فرد مهاجم کشته و 4 تن دیگر نیز زخمی شدند. به گزارش تسنیم به نقل از المیادین، عامل این تیراندازی یک پلیس اردنی بود که به سوی سربازان آمریکایی حاضر در مرکز آموزشی آتش گشوده و سپس خودکشی کرد.


Page Generated in 0/0057 sec