printlogo


کد خبر: 148600تاریخ: 1394/8/19 00:00
تیم‌ملی باز هم مشکل لباس گرم داشت
کادر فنی بدون گرمکن

باربد بهراد: در دور جدید تمرینات تیم‌ملی، کارلوس کی‌روش ترجیح داد از البسه دیگری به غیر از اسپانسر استفاده کند. اینکه کی‌روش به راحتی حاضر شده لباس آل‌اشپورت و همراه اول را به تن نکند یعنی اتفاقی رخ داده است. دور تازه تمرینات تیم‌ملی از جمعه آغاز شد که بنا به دستور کادر فنی در جلسات اولیه حضور خبرنگاران و عکاسان ممنوع بود اما حالا پس از انتشار عکس تمرینات مشخص شده کی‌روش برخلاف همیشه با لباسی غیر از آل‌اشپورت در حال تمرین دادن ملی‌پوشان است. دلیل اصلی این اتفاق به خاطر موضع‌گیری عجیب و غریب اسپانسر تیم‌ملی در دعوای کی‌روش و اسدی بود. سرمربی پرتغالی تیم‌ملی انتظار داشت آل‌اشپورت صریحا پا در میانی کند و بگوید کی‌روش پول زور از ما نگرفته و طرفین با رضایت خاطر، قرارداد 100 هزار دلاری امضا کردند اما نماینده آل‌اشپورت در گفت‌وگو با رسانه‌ها به گونه‌ای برخورد کرد که گویا دل آنها هم از سرمربی تیم‌ملی خون است و آنها به زور مجبور شدند برای ساکت کردن کی‌روش به او 100 هزار دلار رشوه بدهند! وقتی متن مصاحبه‌های نمایندگان اسپانسر تیم‌ملی با رسانه‌های ایرانی برای کی‌روش ترجمه شد او متحیر ماند که دلیل اصلی این دورویی چیست؟ از این رو در دور جدید تمرینات با در آوردن پیراهن منقش به مارک همراه اول و آل‌اشپورت نشان داد به این سادگی‌ها از این موضع آنها نمی‌گذرد. سابقه نشان داده کی‌روش در جنجال‌های به پا شده به سادگی عقب‌نشینی نمی‌کند؛ شاید دور جدیدی از اختلافات او و اسپانسر تیم‌ملی آغاز شده و این بار حتی با پیشنهاد 100 هزار دلاری او راضی به تمدید قراردادش نمی‌شود. این به آن معناست که شاید دوباره بحث جنس نامطلوب البسه مطرح شود؛ موضوعی که مدیران آل‌اشپورت با قرارداد بستن با کی‌روش به مدت یک‌سال آن را مسکوت کردند اما موضع‌گیری عجیب آنها حالا موجب شده کی‌روش به خانه اول خود برگردد: یعنی درگیری با اسپانسر تیم‌ملی.
نایک کی‌روش مشکلی ندارد
در همین مورد رئیس بخش خاورمیانه شرکت آل‌اشپورت گفت: قرارداد ما با کارلوس کی‌روش تا پایان جام جهانی بود. وحید جعفری، درباره اینکه کارلوس کی‌روش در تمرین تیم‌ملی فوتبال البسه آل‌اشپورت را برتن نکرده است، اظهار داشت: من شنیدم که کی‌روش کاپشن نایک بر تن کرده اما مشکلی نیست و با توجه به اینکه سرمربی تیم‌ملی قراردادی با ما ندارد، می‌تواند هر چیزی می‌خواهد بپوشد اما اتفاقاتی رخ داده که این مساله دیگر در آن گم است. وی در پاسخ به این پرسش که مگر با کی‌روش برسر پوشیدن البسه آل‌اشپورت تفاهمنامه امضا نشده است، بیان داشت: آن تفاهمنامه تا پایان جام جهانی مهلت داشت و انقضای آن به پایان رسیده است. هرچند که چنین کارهایی برای تیم‌ملی زیبا نیست. مدیر آل‌اشپورت با بیان اینکه هیچ قراردادی با تیم‌ملی فوتبال ندارند، عنوان کرد: ما هیچ دخل و تصرفی در لباس‌های تیم‌ملی نداریم. گاهی اوقات از ما لباس می‌گیرند و موردی با هم حساب و کتاب می‌کنیم اما اکنون شرایط طوری رقم خورده که اکثر اوقات تیم‌ملی لباس‌هایی با برند آل‌اشپورت می‌پوشد که این لباس‌ها برای ما نیست.  جعفری ادامه داد: لباس‌های سفیدرنگ با خط‌های نارنجی که دیروز تیم‌ملی در تمرینات برتن کرده بود هم از این دست لباس‌هاست. این لباس‌ها برند آل‌اشپورت روی آن خورده اما هرگز لباس‌های ما نیست و احتمالا آقایان رفته‌اند از منیریه لباس خریده‌اند و برند آل‌اشپورت روی آن چسبانده‌اند.  وی در پاسخ به این پرسش که آیا این اتفاق قبلا هم رخ داده است، گفت: بله، بارها چنین اتفاقی رخ داده است. حتی زمانی ما با فدراسیون قرارداد داشتیم اما دوستان از این کارها می‌کردند و لباس‌های تقلبی آل‌اشپورت به اعضای تیم‌ملی می‌دادند. حالا که دیگر قراردادی هم بین ما نیست و انجام این کارها عجیب نیست. جعفری افزود: متاسفانه آقایان در فدراسیون فوتبال کارهایی کردند که ما دلسرد شویم و دیگر به تیم‌ملی لباس ندهیم. همین اقدامات عجیب و غریب سبب شد ما علاقه‌ای به ادامه همکاری نداشته باشیم. وی در پایان افزود: با این وجود همه شرایط را تحمل می‌کنیم و به خاطر منافع ملی شکایتی انجام نمی‌دهیم.
کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال به منیریه نرفته لباس بخرد
عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال گفت: تهیه و خرید لباس‌های تیم‌ملی از طرف این کمیته انجام نشده و رئیس یا دبیر فدراسیون باید پاسخگو باشد. محمد درخشان درباره اینکه عنوان شده لباس‌های اعضای تیم‌ملی که در حال حاضر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد اصل نیستند و آرم شرکت آل‌اشپورت روی آنها نصب شده و به تایید افشین پیروانی هم رسیده، اظهار داشت: قراردادی که ما با شرکت آل‌اشپورت برای تیم‌ملی بزرگسالان بسته بودیم به پایان رسیده و در حال حاضر مشغول مذاکره با چند شرکت دیگر هستیم.  وی افزود: شرکت‌های تولیدی لباس جوما، آدیداس، لی‌مینگ و خود شرکت آل‌اشپورت 4 گزینه‌ای هستند که در حال بررسی شرایط همکاری با آنها هستیم. این هفته با مسؤولان آدیداس جلسه داشتیم و قرار است هفته آینده با نماینده جوما صحبت کنیم تا پس از بررسی شرایط بهتر یکی از این شرکت‌ها آن را به‌عنوان اسپانسر لباس تیم‌ملی به فدراسیون معرفی کنیم.  عضو کمیته بازاریابی در این باره که جعفری مسؤول آل‌اشپورت در خاورمیانه گفته لباس‌هایی که در حال حاضر برای تیم‌ملی تهیه شده اصل نیست و از منیریه خریداری کرده‌اند، گفت: من از این موضوع خبر ندارم چون کمیته بازاریابی دخالتی در خرید یا تهیه البسه ندارد. حتما اطلاعاتی در این رابطه وجود داشته که چنین اظهارنظری صورت گرفته است اما به طور کلی کمیته بازاریابی دخالتی در اینگونه مسائل ندارد. چون ما نه انباردار هستیم و نه برای تهیه لباس به منیریه رفته‌ایم. درخشان خاطرنشان کرد: اینکه پیروانی گفته باید وضعیت لباس‌های تیم‌ملی بهبود پیدا کند هم به ما ارتباطی ندارد و دبیرکل یا رئیس فدراسیون باید در این باره اظهارنظر کنند.
کادر فنی گرمکن ندارد
خیلی از خبرنگاران که به تمرین ایران رفته بودند، با تعجب می‌گفتند چرا کادر فنی لباس یک شکل ندارد؟ حتی بعضی این کار را «لجبازی» کی‌روش و دستیارانش دانستند. برای دور جدید تمرینات، در لحظه آخر لباس تمرینی بازیکنان به اردوی ایران رسید ولی مسؤولان هر چه گشتند، لباسی برای کادر فنی پیدا نکردند یعنی اسپانسری که پیراهن‌ها را زده بود، برای کادر فنی گرمکن تمرینی نفرستاده بود. پیراهن آستین کوتاه وجود داشت اما از آنجا که هوا سرد است و کادر فنی باید گرمکن بپوشد، کی‌روش و دستیارانش مجبور شدند از لباس‌های قدیمی در تمرین استفاده کنند. از آنجا که آنها بیشتر لباس‌هایشان را به هواداران داده‌اند، هریک لباسی پوشیدند که رنگشان فرق می‌کرد. کی‌روش هم گفت: «چاره‌ای نداریم. گرمکن رنگارنگ داشتن، بهتر از لباس نداشتن است». اما نکته اینجا بود که مربی پرتغالی اصلا گرمکنی نداشت و مجبور شد در دور جدید تمرینات تیم ملی، گرمکنی با برند نایک به تن کند! البته برای او گرمگن آل‌اشپورت آوردند که قبول نکرد آن را به تن کند. در تمرین تیم‌ملی گرمکن کی‌روش آبی بود، گرمکن مارکار آقاجانیان مشکلی-آبی، گرمکن گاسپار مشکلی، گرمکن اوسیانو خاکستری- قرمز و گرمکن دیگو قرمز! این لباس‌های رنگارنگ نگاه همه را به سوی خود جلب کرد اما کسی نپرسید چرا واقعا کادر فنی لباس متحدالشکل ندارد. بی‌شک این اتفاق تنها برای تیم‌ملی می‌افتد و تنها در جایی مثل ایران است که برای بازیکنان لباس می‌فرستند اما برای کادر فنی نه! کی‌روش در تمرین روزهای اخیر گرمکنی به تن داشته که در اجلاس AFC آن را گرفته است البته مربی پرتغالی در آن اجلاس برخلاف تمام مربیان و مسؤولانی که میهمان بودند و گرمکن‌ها را به تن داشتند، ترجیح داد یک تی‌شرت به تن کند تا لباسش با تمام مربیان و اعضای کمیته فنی متمایز باشد!
 


Page Generated in 0/0055 sec