printlogo


کد خبر: 148608تاریخ: 1394/8/19 00:00
اخبار

رادیو «اربعین» راه‌اندازی می‌شود
همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی(ع) و به منظور پوشش اخبار و اطلاعات حضور گسترده زائران حسینی، با اهتمام معاونت صدای رسانه ملی «رادیو اربعین» راه‌اندازی می‌شود. به گزارش تسنیم، پیاده روی اربعین حسینی(ع) یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات شیعیان، علاقه‌مندان و شیفتگان حسینی(ع) است که هر ساله رسانه‌ها این بزرگ‌ترین تجمع انسانی دنیا را ثبت و ضبط می‌کنند. با توجه به اهمیت و گستردگی این مراسم معنوی، معاونت صدای رسانه ملی شبکه رادیویی جدیدی را با نام «رادیو اربعین» راه‌اندازی کرده است که در آستانه اربعین حسینی آغاز به کار کرده و ضمن پوشش پیاده‌روی زائران حسینی، از زوایای مختلف به ثبت و ضبط رویدادهای این اجتماع بزرگ می‌پردازد. ارسال گزارش‌هایی از این مراسم باشکوه، گفت‌و‌گو با عزاداران حسینی(ع) و انعکاس حال و هوای آنان، روایت واقعه بزرگ عاشورا برای شنوندگان و ارائه آخرین اقدامات دستگاه‌ها و نهادهای خدمت‌رسان از جمله محورهای مورد توجه رادیو اربعین خواهد بود. این رادیو از 23 آبان ماه تا 13 آذر ماه روی موج اف‌ام ردیف 5/95 مگاهرتز در تهران و استان‌های مرزی کشور و همچنین روی DVBT برای مخاطبان کل کشور و روی اپلیکیشن موبایل برای مخاطبان در اقصی نقاط دنیا پخش خواهد شد.

جزئیات اکران ویژه «شاهزاده روم» در زنگ سینما
انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» پروانه حمایت فیلم از وزارت آموزش‌وپرورش را کسب کرده است و مدارس سراسر کشور می‌توانند برای اکران این فیلم اقدام کنند. به گزارش «وطن امروز»، طبق توافق انجام‌شده با وزارت آموزش‌وپرورش، مدارس سراسر کشور می‌توانند برای تماشای انیمیشن «شاهزاده روم» در زنگ سینما و در شیفت صبح سینماهای تهران و شهرستان‌ها اقدام کنند. در تهران پردیس‌های ملت، آزادی، شکوفه، راگا، کیان، تماشا، رازی، سپیده، کورش، ماندانا، شاهد، جوان، اریکه ایرانیان، زندگی، دهکده‌المپیک، فردوسی، کارون، پامچال، ایران، ناهید، پیام، تیراژه 2، چارسو، برج میلاد و ساحل در شیفت صبح (زنگ سینما) و ویژه مدارس، اکران این اثر را برعهده دارند. همچنین از روز شنبه
16 آبان‌ماه اکران این اثر در 35 شهر و مرکز استان آغاز شده است. شهرهای قزوین، ساری، آمل، بابل، اهواز، کاشان، مشهد، همدان، سنندج، ارومیه، بوشهر، کرج، اصفهان، شهرضا، شیراز، کرمانشاه، یزد، قم، رشت، بجنورد، اردبیل، بندرعباس، سمنان، شاهرود، کرمان، اراک، تبریز، زنجان، خرم‌آباد، شهرکرد، بروجرد، گرگان، شهریار، ورامین و بیرجند هم‌اکنون اکران این اثر را آغاز کرده‌اند یا بزودی آغاز می‌کنند.

«شیار 143» شنیدنی می‌شود
مسؤول سوره مهر الکترونیک از تولید 10 عنوان کتاب صوتی جدید از جمله کتاب صوتی «شیار 143» خبر داد. به گفته امین نادری، مسؤول سوره مهر الکترونیک، سیاست سوره مهر این است که با همکاری نهادهای فرهنگی دیگر به تولید کتاب صوتی بپردازد. وی افزود: این خواست در مدیر جدید رادیو نمایش نیز دیده شد و با همکاری این رادیو کتاب صوتی دو اثر «دختر شینا» و «آن بیست و سه نفر» آماده شده است.  نادری ادامه داد: قرار است با همکاری این رادیو، 10 عنوان کتاب دیگر نیز در این قالب تولید شود. قرار بر این است که پس از تولید، ابتدا در رادیو نمایش اجرا شود و بعد برای توزیع در اختیار سوره مهر قرار می‌گیرد. وی همچنین از راه‌اندازی میز پیشنهادی کتاب به انتخاب نویسندگان و شاعران در نرم‌افزار اختصاصی سوره مهر خبر داد و گفت: این دسته از آثار، به مدت 10 روز معرفی می‌شود. در حال حاضر کتاب‌هایی که مرتضی سرهنگی برای خواندن پیشنهاد کرده است، معرفی شده و بعد از آن قرار است کتاب‌هایی به انتخاب فاضل نظری و مصطفی رحماندوست نیز معرفی شود.

مجید رجبی‌معمار
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران شد
مجید رجبی‌معمار در نشست شورایعالی خانه هنرمندان ایران به عنوان مدیرعامل خانه هنرمندان ایران انتخاب شد. محمد سریر، رئیس شورایعالی خانه هنرمندان ایران در این‌باره افزود: از سوی شهرداری تهران با توجه به اینکه نماینده شهردار محترم تهران هم در شورایعالی عضو هستند، پیشنهادی در کنار سایر پیشنهادات مطرح شد. پیشنهادات به شورایعالی ارائه شد و در نهایت مجید رجبی‌معمار به این سمت
انتخاب شد.


Page Generated in 0/0143 sec