printlogo


کد خبر: 148771تاریخ: 1394/8/23 00:00
پس از بازی با نام اسکوچیچ و فرار مربی فولاد از یک ریسک
گزینه سابق استقلال سرمربی سپاهان شد

باربد بهراد: درست در لحظه‌ای که همه منتظر حضور اسکوچیچ در سپاهان بودند، این مربی اعلام کرد ترجیح می‌دهد در اهواز بماند تا باشگاه سپاهان با انتخاب یک کروات دیگر به نام استیماچ همه را شگفت‌زده کند اما اینکه یک مربی مثل اسکوچیچ نمی‌خواهد از تیم قعر جدولی جدا شود و به یک تیم مدعی که در آسیا هم حضور دارد برود یعنی پشت پرده‌ عجیبی وجود دارد. درست در لحظه‌ای که هواداران سپاهان منتظر ورود اسکوچیچ به اصفهان بودند، این مربی کروات اعلام کرد نمی‌تواند در این برهه تیمش را ترک کند و به اصفهان برود! اما چرا این اتفاق افتاد و اصولا چرا باید یک مربی شکست خورده در اهواز حاضر شود مصائب حضور در این شهر را به جان بخرد اما به اصفهان و تیم مدعی سپاهان با بازیکنانی به مراتب بزرگ‌تر و بهتر نرود؟ برای پی بردن به موضوع بهتر است از کمی قبل شروع کنیم. 3 فصل قبل اسکوچیچ در ملوان به عنوان یک مربی موفق و کارآمد به فوتبال ایران معرفی شد. پس از این موفقیت بود که خیلی از تیم‌های ایرانی خواستار جذبش شدند و در نهایت قرعه به نام فولاد افتاد اما پس از سونامی کارت‌های پایان خدمت جعلی، فولاد بیشتر ستاره‌های تاثیرگذارش از قبیل بختیار رحمانی،سروش رفیعی، آرش افشین، عبدالله‌زاده و خیلی‌های دیگر را از دست داد به طوری که در لیگ قبل هر هفته فولاد یکی، دو بازیکنش را جدا شده می‌دید و با این وجود اسکوچیچ در سال اول توانست کارنامه قابل قبولی را از خود به جا بگذارد. قبل از پایان فصل و در روزهایی که تیم‌هایی مثل استقلال به دنبال سرمربی جدید بودند مدیریت وقت فولاد از ترس اینکه اسکوچیچ را از دست ندهد با او یک قرارداد خوب بست به تصور اینکه در لیگ پانزدهم با توجه به بازیکنان جدید جذب شده، فولاد در کورس قهرمانی قرار می‌گیرد.
اما زهی خیال باطل؛ فولاد بدترین تیم لیگ جاری در بعد امتیازگیری است و با تنها یک برد در انتهای جدول جا خوش کرده است. مدیران فولاد در چند برهه قصد فسخ قرارداد با اسکوچیچ را داشتند اما این مربی که قراردادش نزدیک به 2 میلیارد تومان می‌شود فقط در صورتی استعفا را قبول می‌کند که همه پولش را بگیرد.
در چنین وضعیتی بود که ناگهان خبر پیشنهاد سپاهان رسمی شد اما سپاهانی‌ها فقط  در یک صورت پای مذاکره می‌نشستند و آن اینکه اسکوچیچ باید با فولاد به صورت رسمی فسخ می‌کرد. وقتی این مربی با این شرایط مواجه شد با مدیران فولاد پای میز مذاکره نشست. او اعلام کرد حاضر است بدون گرفتن غرامت از فولاد جدا شود اما به این شرط که اگر با سپاهان به توافق نرسید مجددا به عنوان سرمربی در اهواز فعالیت کند.
وقتی مدیران فولاد با این خواسته مخالفت کردند، اسکوچیچ ناگهان به تردید افتاد. مدیر برنامه‌های او به وی اعلام کرد شاید مدیران بالادستی 2 تیم با یکدیگر توافق پنهانی کردند تا با این وضعیت او از فولاد بدون گرفتن غرامت خارج شود و سپس سپاهان هم اعلام کند بر سر مبلغ قرارداد به توافق نرسیدند و اسکوچیچ از آنجا مانده از اینجا رانده شود.
از این رو این مربی کروات حاضر به انجام ریسک نشد و چون شنیده بود احتمال دور خوردنش وجود دارد شامگاه سه‌شنبه در تمرین فولاد حاضر شد تا مدیران فولاد متوجه شوند این مربی تا پایان فصل قصد رفتن از اهواز را ندارد!
شاید روزی که فولاد توسط او به لیگ یک سقوط کرد آن وقت فولادی‌ها به این نتیجه برسند هنگام قرارداد بستن با خارجی‌ها، باید جوانب احتیاط  را رعایت کنند و طوری قرارداد نبندند که یک مربی به‌رغم این همه شکست باز دست بالا را هنگام فسخ قرارداد داشته باشد.
باقریان: در جریان ورود وزارت ورزش به قرارداد استقلال با استیماچ نیستم
مدیرعامل سپاهان درباره قیمت سرمربی جدید این تیم گفت: این مربی گران نبود و قیمت مناسبی دارد. اصغر باقریان با بیان اینکه جلسه معارفه ایگور استیماچ سرمربی جدید سپاهان دیروز برگزار شد و او به اولین تمرین این تیم رفت درباره دستیاران این مربی، اظهار داشت: قرار شد استیماچ فعلاً مشغول به کار شود هر چند که یکی، دو نفر را معرفی کرده اما مقرر شد تا مشغول به کار شود و پس از اینکه به نتیجه رسید در این‌باره اظهارنظر کند. وی درباره اینکه آیا محرم نویدکیا در کادر فنی سپاهان باقی خواهد ماند یا خیر، گفت: محرم به عنوان بزرگ‌تر تیم در سپاهان حضور دارد. در این‌باره هم باید استیماچ با محرم درباره نحوه همکاری به جمع‌بندی برسند. باقریان درباره اینکه چه مقدار از جذب استیماچ رضایت دارد، گفت: ان‌شاءالله خدا کمک کند تا به رضایت برسیم. مدیرعامل سپاهان درباره اتفاقات اول فصل امسال درباره مذاکره استیماچ با استقلال و اینکه وزارت ورزش اجازه نداد تا وی سرمربی استقلال شود، گفت: در این خصوص نمی‌دانم و زیاد درباره مباحث مربوط به استقلال نیستم. ما مذاکرات را با خود استیماچ انجام دادیم و سه ساعت با یکدیگر درباره ریز مسائل به بحث و بررسی پرداختیم. ما کاری به مدیر برنامه‌های او نداشتیم و مستقیم با خودش صحبت کردیم. درخواست‌های‌مان را دادیم و در جلسه‌ای مفصل همه موارد را بررسی کردیم. وی درباره اینکه آیا مبلغ استیماچ گران نبود، گفت: خیر قیمت‌ این مربی مناسب بود. باقریان در پایان از قرارداد 5/1 ساله با استیماچ خبر داد و در پاسخ به این سوال که مبلغ این قرارداد چه اندازه است، گفت: در این‌باره نمی‌توانم صحبتی انجام دهم.
استیماچ: می‌خواهیم افتخارات جدیدی به دست بیاوریم
سرمربی کروات سپاهان گفت: سپاهان برای مردم کرواسی نام آشناست و می‌دانم که در سال‌های اخیر بهترین تیم‌ ایران بوده است. ایگور استیماچ درباره روند مذاکراتش برای پذیرفتن هدایت سپاهان، اظها‌ر کرد: مذاکرات ما بسیار کوتاه بود و در نیم ساعت به توافق رسیدیم. از ریاست باشگاه سپاهان و رئیس کارخانه نهایت تشکر را دارم. بسیار خوشحالم که با سپاهان قرارداد بسته‌ام. بعضی از دوستان من در کرواسی که سابقه کار در ایران را دارند، اطلاعاتی از سپاهان را به من داده بودند و می‌دانستم که این تیم افتخارات زیادی دارد. نام سپاهان برای مردم کرواسی آشناست. سرمربی جدید سپاهان ا‌ضافه‌ کرد‌: می‌دانم این تیم از زمان تاسیس لیگ برتر نام‌آورترین تیم ایران بوده و محبوبیت بسیاری دارد. امیدوارم با سپاهان جام‌های بعدی را هم کسب کنند. اگر با تیمی از اول فصل شروع کنیم کار آسان‌تری خواهیم داشت. وقتی کار با تیمی را از نیم‌فصل شروع می‌کنید کار سخت‌تر می‌شود ولی ما نهایت تلاشمان را می‌کنیم که موفق شویم. او ا‌دا‌مه‌ داد: اولین هدف ما در مسابقات کسب تمام امتیازات نیم‌فصل است تا در شرایط خوبی قرار بگیریم. باید اولین حریفان‌مان را شناسایی کنیم تا مقابل آنها به مشکل بر نخوریم و در نیم‌فصل به صورت کامل‌تر آماده و امیدوار به فصل آینده باشیم.
استیماچ درباره انتخاب دستیارانش گفت: جلسه‌ای با مدیران سپاهان خواهم داشت و با بررسی‌های بیشتر دستیارانم را انتخاب می‌کنم. دو دستیار از کرواسی انتخاب می‌کنم تا از تجربیات آنها استفاده کنیم. آنها می‌توانند به اهداف سپاهان در آینده کمک کنند. سرمربی جدید زردپوشان اصفهان اظها‌ر کرد: باید بگویم که خوشحال هستم به عنوان عضوی از باشگاهی که کروات‌های دیگری مانند لوکا بوناچیچ و زلاتکو کرانچار در آنجا بوده‌اند فعالیت می‌کنم. این شانس بزرگی است که به من داده شده و می‌خواهم فو‌تبا‌ل زیبایی را به نمایش بگذاریم و افتخارات بزرگی را کسب کنیم. بویژه خوشحالم که این باشگاه هو‌اد‌ا‌ران پرشوری دارد. دقیقا مانند تیم هایدوک اشپلیت کرواسی که آنها هم تماشاگران احساسی دارند. از هو‌اد‌ا‌ران می‌خواهم که از این لحظه در کنار ما باشند تا دوره جدیدی در تاریخ سپاهان رقم بزنیم.
 


Page Generated in 0/0055 sec