printlogo


کد خبر: 148819تاریخ: 1394/8/23 00:00
معاون سازمان مدیریت بحران خبر داد
افزایش آمار قربانیان سیل به 17 نفر

گروه اجتماعی: وقوع سیلاب در ۱۱ استان کشور17 کشته،
4 مفقود و 30 مصدوم بر جای گذاشت. مرتضی اکبرپور، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین وضعیت سیلاب در ۱۱ استان کشور اظهار داشت: در پی سیلاب تاکنون 17 نفر جان خود را از دست داده‌اند. وی به فارس یادآور شد: از این تعداد
۱۳ نفر در استان هرمزگان، یک نفر در کرمان، یک نفر در خراسان‌رضوی و 2 نفر نیز در استان فارس جان‌باخته‌اند. اکبرپور بیان داشت: سازمان مدیریت بحران از روزهای گذشته هشدارهای لازم درباره سیلاب و بارندگی را به تمام استان‌ها اعلام کرده و اخطاریه‌های لازم داده شده بود.
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: مردم باید به هشدارها توجه جدی داشته باشند و نباید نسبت به اخطاریه‌ها بی‌تفاوت باشند. به گفته اکبرپور در حال حاضر دستگاه‌های امدادی در مناطق سیل‌زده حضور دارند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
آمار 4 نفری مفقودان سیلاب
همچنین یک خودروی پژو ۴۰۵ با
۴ سرنشین در سیلاب مفقود شد که امدادگران در جست‌وجوی سرنشینان این خودرو هستند.
ناصر چرخ‌ساز، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از وقوع سیلاب در 11 استان کشور از روز 18 آبان‌ماه خبر داد و گفت: سیلاب جزیره کیش و
145 شهر، روستا و منطقه عشایر‌نشین را تحت تأثیر قرار داده است. به گفته وی، این مناطق در استان‌های ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، سیستان‌و‌بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، لرستان، هرمزگان و یزد قرار دارد.
چرخ‌ساز با اشاره به امدادرسانی امدادگران به 5 هزار و600 سیل‌زده و اسکان اضطراری 340 نفر خاطرنشان کرد: متأسفانه سیلاب در رودخانه فصلی باخزر در تایباد یک خودرو  با 4 سرنشین را با خود برده است. وی افزود: خودروی یادشده طی عملیات جست‌وجو کشف شد اما خبری از سرنشینان آن نداریم و همچنان عملیات جست‌وجو ادامه دارد.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به مصدومیت 30 نفر از هموطنان در سیلاب تصریح کرد: 14 نفر آنها به مراکز درمانی منتقل و 16 نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند، ضمن اینکه 12 نفر نیز از داخل سیلاب نجات پیدا کرده و به مناطق امن منتقل شدند.
خسارت ۱۴۳ میلیارد تومانی  سیل در هرمزگان
این در حالی است که سیلاب به تاسیسات زیربنایی و زیرساخت‌های شهری و روستایی نیز آسیب رسانده و تنها در هرمزگان 143میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشته است.
صفا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان درباره خسارات سیل در این استان بیان داشت: خسارت‌ها به تاسیسات زیربنایی آب و فاضلاب شهری، تاسیسات آب و برق و راه‌های استان وارد شد.
وی با اشاره به خسارت 143میلیارد تومانی سیل در این استان افزود: بیشترین خسارت‌ها در شهرستان‌های رودان، میناب و بندرعباس به بار آمده است. همچنین پاکدامن، فرماندار میناب نیز خسارت سیل در این شهرستان را بالغ بر 19میلیارد تومان برآورد کرده است. به گفته پاکدامن، این خسارت‌ها به زیرساخت‌های راه، آب شهری و روستایی، تاسیسات شهری و محصولات باغی و زراعی و منازل مسکونی وارد شده است.


Page Generated in 0/0257 sec