printlogo


کد خبر: 149626تاریخ: 1394/9/7 00:00
چهارگوشه

دفتر نمایندگی اسرائیل در ابوظبی
روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد، دیپلمات‌های اسرائیلی، جمعه گفتند اسرائیل می‌خواهد یک دفتر در سطح دیپلماتیک در ابوظبی برای آژانس بین‌المللی انرژی تجدیدپذیر بگشاید که نخستین دفتر نمایندگی در امارات عربی متحده خواهد بود. براین اساس، این دفتر یک دفتر نمایندگی سیاسی تمام ‌عیار نخواهد بود اما مشتمل بر یک دیپلمات خواهد بود که برای آژانس انرژی تجدیدپذیر تعیین شده است. در هر حال، این نخستین دفتر رسمی خارجی و دائمی اسرائیل است که در یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس گشایش خواهد یافت.

مبارک سکته قلبی کرد
حسنی ‌مبارک، رئیس‌جمهوری اسبق مصر، پنجشنبه بر اثر سکته قبلی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان نظامی «المعادی» بستری شد.  به عقیده تیم پزشکی سکته مبارک به خاطر کهولت سن بوده و وضع وی همچنان نامساعد است. مبارک در پی 17 روز اعتراضات سراسری در مصر در تاریخ یازدهم فوریه سال 2011  از ریاست‌جمهوری مصر استعفا کرد.

شروط سعودی برای توقف جنگ یمن
وبلاگ‌نویس عربستانی معروف به «مجتهد» در صفحه توئیتر خود نوشت در راستای انجام تمهیدات برای برگزاری مذاکرات مسقط (که با هدف متوقف کردن تجاوزات عربستان علیه یمن صورت می‌گیرد) محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان به عمان ابلاغ کرده است که آماده متوقف کردن جنگ علیه یمن به 2 شرط است؛ دور شدن از مرزهای عربستان و عدم مخالفت با عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن و دولت آن در عدن. مجتهد افزود: چشم‌پوشی از شروط سابق که شامل به رسمیت شناختن مشروعیت و خروج از شهرها و تحویل سلاح (از سوی انصارالله) است به دنبال تبدیل این جنگ به ابزاری برای تقویت قدرت القاعده و داعش صورت گرفت.

داعش مسؤول انفجار در مسجد شیعیان بنگلادش
عصر پنجشنبه چند فرد مسلح به یک مسجد شیعیان در شمال بنگلادش حمله کرده و با تیراندازی به سمت نمازگزاران،‌ یک تن را کشته و 3 تن دیگر را زخمی کردند. یکی از مهاجمان با شلیک پلیس از پای درآمد. گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای در سایت‌های خود مسؤولیت حمله عصر پنجشنبه به این مسجد را بر عهده گرفت.

افزایش حملات علیه مسلمانان  در آمریکا
تخریب مساجد و تهدید مسلمانان به طور بی‌سابقه‌ای پس از حملات پاریس در آمریکا افزایش پیدا کرده است. به گفته برخی فعالان حقوق بشری، راستگرایان افراطی همزمان با تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری فعلی، به این حملات علیه مسلمانان دامن می‌زنند. ابراهیم هوبر، سخنگوی شورای روابط اسلام - آمریکا بزرگ‌ترین جمعیت اسلامی آزادی‌های مدنی تاکید کرد که «این امر در مدت زمان بسیار کوتاه و به طور بی‌سابقه‌ای رخ داده است». از 13 نوامبر، در تگزاس حدود 6 حمله علیه مسلمانان ثبت شده است.

توافق اطلاعاتی روسیه و فرانسه
فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در پایان سفر خود به مسکو از توافق با همتای روس خود برای تبادل اطلاعاتی در مساله داعش و دیگر گروه‌های تروریستی برای گسترش حملات هوایی در سوریه  خبر داد. او در کنفرانس مشترک کاخ کرملین گفت: «ما درباره اینکه به چه کسی حمله کنیم و به چه کسی حمله نکنیم، به تبادل اطلاعات خواهیم پرداخت». پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز در این‌باره گفت: «امروز ما توافق کردیم اقدام مشترک علیه تروریسم را تشدید کنیم و به تبادل اطلاعات در زمینه جنگ با تروریسم بپردازیم. همچنین به اقدامات سودمند بین متخصصان نظامی خود بپردازیم». ولادیمیر پوتین همچنین بار دیگر سرنگونی هواپیمای جنگی روسیه را در سوریه اقدامی خیانتکارانه و خنجر از پشت توصیف کرد و با متهم کردن آمریکا افزود: «آمریکا در لحظه سقوط، می‌دانسته هواپیما کجا در حال پرواز است و غیرممکن بوده نیروی هوایی ترکیه هواپیمای روسی را شناسایی نکرده باشد».
 


Page Generated in 0/0054 sec