printlogo


کد خبر: 151105تاریخ: 1394/10/9 00:00
اخبار

بیت‌المال خرج لیست انتخاباتی بنفش می‌شود
پول کثیف در شمیرانات
در حالی که براساس قانون، فعالیت انتخاباتی دولت با استفاده از بیت‌المال ممنوع است اما متاسفانه گویا برخی مدیران دولت یازدهم اعتقاد چندانی به این موضوع ندارند. در همین راستا فرماندار شمیرانات با استفاده از امکانات دولتی اقدام به برگزاری یک میتینگ انتخاباتی کرده است. در این سخنرانی مجید انصاری، معاون پارلمانی حسن روحانی و کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان سخنرانی کرده است و برخی کاندیداهای مجلس نیز حضور داشته‌اند. عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با اشاره به همایش انتخاباتی روز یکشنبه در شمیرانات، هشدار داد این همایش و امضای فرماندار در پایین آن، نشانه ورود پول‌های کثیف به انتخابات است. به گزارش مهر، فاطمه رهبر، نماینده مردم تهران در پایان جلسه علنی روز دوشنبه مجلس و در تذکری شفاهی، اظهار داشت: روز گذشته(یکشنبه) همایشی با عنوان حضور حداکثری بانوان شمیرانات در انتخابات در این شهر برگزار شد که فی‌نفسه کار خوبی است. وی ادامه داد: اما در پای دعوتنامه این همایش، امضای فرماندار شمیرانات آمده و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز در این همایش سخنرانی کرده است. بین آحاد مردم نیز نامزدهای مختلفی که در لایه‌های میانی ثبت‌نام کرده‌اند، حضور داشته‌اند. عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد این تذکر به آقای رحمانی‌فضلی وزیر کشور وارد است که اینها نشانه تبلیغات زودهنگام انتخاباتی و ورود پول‌های آلوده و کثیف است که در مراحل مختلف وارد انتخابات می‌شود و باید در همان ابتدا جلوی آن گرفته شود. حمید رسایی نیز روز دوشنبه به وزیر کشور درباره برگزاری همایش انتخاباتی با امضای فرماندار شمیرانات که مصداق ورود پول‌های کثیف در انتخابات است، تذکر کتبی داد.

اعضای کمیته اجرایی و تأیید صلاحیت ائتلاف اصولگرایان تعیین شدند
اعضای کمیته‌های اجرایی و تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس در شورای ائتلاف بزرگ اصولگرایان مشخص شدند. به گزارش نسیم، کمیته اجرایی شورای ائتلاف اصولگرایان دارای 6 عضو از تشکل‌ها و احزاب اصولگراست و ریاست آن را علیرضا زاکانی، نماینده کنونی تهران برعهده دارد.  اعضای این کمیته نیز علاوه بر علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، شامل صادق محصولی قائم‌مقام دبیرکل جبهه پایداری، عبدالحسین روح‌الامینی دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، مهدی ذاکری مدیر مسؤول روزنامه همشهری و حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت است. همچنین ترکیب دومین کمیته شورای ائتلاف اصولگرایان تحت عنوان کمیته «تایید صلاحیت نامزدها» هفته گذشته به ریاست غلامعلی حدادعادل تشکیل شد. این کمیته نیز دارای 7 نماینده از سوی تشکل‌ها و احزاب اصولگرا بوده که ترکیب آن به شرح زیر است: غلامعلی حدادعادل دبیر فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، محمدرضا باهنر دبیرکل جمعیت پیروان خط امام و رهبری، حجت‌الاسلام  سیدرضا تقوی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، عبدالحسین روح‌الامینی دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ محمدرضا آشتیانی‌ عضو جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ و صادق محصولی قائم‌مقام دبیرکل جبهه پایداری.

افزایش امضاهای طرح دریافت غرامت از آمریکا به ۱۷۵ امضا
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با بیان اینکه طرح دریافت غرامت و خسارت از دولت آمریکا در اولین جلسه علنی مجلس تقدیم
هیأت رئیسه می‌شود، گفت: تعداد امضاهای این طرح به ۱۷۵ امضا افزایش یافت. ابراهیم کارخانه‌ای در گفت‌وگو با تسنیم، درباره طرح یک فوریتی «دریافت غرامت و خسارت از دولت آمریکا» اظهار داشت: این طرح توسط جمعی از نمایندگان آماده شد و تاکنون 175 امضا دارد. وی ادامه داد: براساس این طرح دولت موظف است از نظر حقوقی اقدامات لازم را در استیفای حقوق ملت ایران و اخذ برخی غرامت‌ها و خسارت‌ها از دولت آمریکا انجام دهد. نماینده مردم همدان در مجلس همچنین گفت: این طرح در اولین جلسه مجلس که در 2هفته آینده برگزار می‌شود، با قید یک فوریت تقدیم
هیأت رئیسه مجلس می‌شود تا فرصتی برای بررسی تخصصی در کمیسیون مربوط باشد.
 


Page Generated in 0/0064 sec