printlogo


کد خبر: 151110تاریخ: 1394/10/9 00:00
اخبار

 آغاز ساماندهی دستفروشان پایتخت
در توافق با شهرداری قرار است دستفروشان واجد شرایط روزانه ۴ تا ۶ ساعت در ساعات بعدازظهر فعالیت کنند. علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین اقدامات اتاق اصناف برای ساماندهی دستفروشان سطح پایتخت، اظهار داشت: طبق آخرین تصمیمات در منطقه 12 تهران و بازار، کار را شروع کرده‌ایم و آن دسته از دستفروشانی که سرپرست خانوار بوده و واجد شرایط هستند، شناسایی و ساماندهی شده‌اند. وی اضافه کرد: این افراد از ساعت 17 تا 23 هر روز می‌توانند در محدوده اماکن بازار به فروش کالا مبادرت کنند.  فاضلی در پاسخ به اینکه نحوه نظارت بر کالاهایی که این افراد می‌فروشند، به چه شکلی خواهد بود، خاطرنشان کرد: بازرسان شهرداری این وظیفه را عهده‌دار شده‌اند. وی به این نکته اشاره کرد که قرار است به مرور دستفروشان سطح پایتخت در مناطق مختلف به همین شیوه ساماندهی شوند که هفته آینده منطقه هفت تیر هم با هماهنگی اصناف و شهرداری،‌ سروسامان می‌گیرد.  وی ادامه داد: برای هر دستفروش یک میز، یک روشنایی و یک چادر به‌صورت سرپناه داده می‌‌شود. این افراد مجازند روزانه در ساعات بعدازظهر 4 تا 6 ساعت فعالیت کنند و تنها هزینه‌ اندکی، بابت ارائه تسهیلات باید به شهرداری بپردازند.


بررسی رانت 650 میلیون یورویی
نتیجه‌ پرونده واردات 650 میلیون یورویی نهاده‌های دامی به هفته آینده و شنیدن اظهارات مدلل، واردکننده عمده نهاده‌های دامی موکول شد. محمدعلی مددی، عضو شورای رقابت در گفت‌وگو با فارس درباره نتیجه جلسه شورای رقابت که به بررسی پرونده 650 میلیون یورویی پرداخت، گفت: جلسه با حضور نمایندگانی از بانک مرکزی، وزارت صنعت و  3 شرکت زیرمجموعه بانک مرکزی تشکیل شد. مددی تصریح کرد: بانک مرکزی با سفارش آقای نعمت‌زاده، وزیر صنعت فرصتی انحصاری را برای واردات نهاده‌های دامی توسط آقای مدلل در زمانی که دامداران بشدت به کنجاله نیاز داشتند فراهم کرد. وی افزود: این کار کاملا غیررقابتی بوده و با دادن فرصت واردات، فقط به یک واردکننده و گرفتن فرصت واردات از سایر واردکنندگان موجب خسارت به تولید‌کنندگان شدند، چرا که این واردکننده از این فرصت برای فروش چند درصد گران‌تر محصول وارداتی‌اش سوءاستفاده کرد. عضو شورای رقابت تصریح کرد: مساله این است که چرا وزیر صنعت و بانک مرکزی این فرصت را به صورت بخشنامه و برای همه واردکنندگان فراهم نکردند و منجر به واردات غیررقابتی نهاده‌های دامی توسط یک نفر شدند.


یک مثقال مرغ تاریخ گذشته هم نداریم
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با تأکید بر اینکه حتی یک مثقال مرغ هم نابود نشده است، گفت: بیان اینگونه مسائل مغرضانه و با اهداف سیاسی انجام می‌شود. علیرضا ولی در گفت‌وگو با فارس درباره اخبار منتشرشده درباره گذشتن تاریخ انقضای 600 تن مرغ در خراسان رضوی، گفت: مرغ‌های نو خریداری شده در شرکت پشتیبانی امور دام مدام با مرغ‌های کهنه جابه‌جا و تعویض می‌شود و در ذخایر این شرکت مرغ‌های قدیمی‌تر که دارای تاریخ مصرف‌ هستند به بازار عرضه می‌شود. وی افزود: در ذخایر مرغ شرکت پشتیبانی امور دام هیچ مرغی برای دفن و معدوم‌سازی وجود ندارد و این موضوع را تکذیب می‌کنم. وی با بیان اینکه حتی یک مثقال مرغ و مواد پروتئینی در شرکت پشتیبانی امور دام معدوم و دفن نخواهد شد، گفت: افرادی که اقدام به انتشار چنین شایعاتی می‌کنند، مغرض و مریض‌ هستند و قصد بهره‌برداری سیاسی دارند. وی تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام هیچ مرغی را با تاریخ‌ انقضای کمتر از 3 ماه به بازار عرضه نمی‌کند.


Page Generated in 0/0041 sec