printlogo


کد خبر: 151111تاریخ: 1394/10/9 00:00
سرخط خبر

 براساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت 400 فرد ثروتمند دنیا در سال 2015 میلادی 19 میلیارد دلار کم شده است.
 دیمیتری مزنتسف، دبیرکل سازمان همکاری شانگهای گفت، این سازمان درخواست ایران برای عضویت کامل در این سازمان را پس از لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه این کشور بررسی خواهد کرد.
 با احتساب هدر رفت 4/8 میلیون مترمکعبی و مصرف ۶۸ میلیون مترمکعبی آب شرب در پایتخت در آذرماه امسال، مصرف آب هر تهرانی در شبانه‌روز به ۲۶۷ لیتر رسیده و به ازای هر نفر در کلانشهر تهران، ۳۳ لیتر آب شرب در هر شبانه‌روز از شبکه توزیع آب هدر می‌رود.
 مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس گفت: در 2 سال گذشته 4/3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید در این منطقه جذب و بیش از ۵ میلیون تن انواع محصولات از منطقه صادر شده است.
 دولت عربستان که امسال با کسری بودجه ۹۸ میلیارد دلاری مواجه شده است اعلام کرد قیمت برخی فرآورده‌های نفتی در این کشور از روز سه‌شنبه بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.
 آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان صدور پروانه‌های ساختمانی در مناطق شهری کشور در سال 91 با افت
4/2 درصدی به 186 هزار و 800 پروانه رسیده است. در سال 90 بالغ بر 191 هزار و 400 پروانه ساختمانی در مناطق شهری کشور صادر شده بود.
 محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم از نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص از سهام‌عدالت تا پایان دی‌ماه خبر داد
 نایب‌رئیس اتاق اصناف کشور گفت: با توجه به وضعیت رکود ادامه‌دار سال جاری، سیر افزایش دریافت مالیات در سال آینده (مالیات ۹۴ اصناف) نباید افزایشی باشد.
 علی‌اصغر خاجی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور چین با بیان اینکه چین با 37 کشور قرارداد سوآپ ارزی دارد، گفت: پیش‌نویس سوآپ ارزی بین ایران و چین را به‌تازگی دریافت کرده‌ایم و برای امضای آن تلاش خواهیم کرد.
 منصور معظمی، مشاور وزیر نفت با اشاره به رفع تحریم سوئیفت تا چند روز آینده گفت: برای جبران کاهش درآمدهای نفتی باید صادرات غیرنفتی از 48 میلیارد دلار به
70 میلیارد دلار برسد.
 معاون وزیر ارتباطات گردش مالی فناوری اطلاعات در جهان را ۳۸۰۰ میلیارد دلار و سهم ایران از این بخش را نزدیک به
۷ میلیارد دلار دانست.
 سند جامع همکاری اقتصادی به امضای وزیر اقتصاد ایران  و وزیر خارجه هند رسید و قرار است نقشه راه همکاری‌های اقتصادی بلندمدت بین 2 کشور هم ترسیم شود.  همچنین عملیاتی شدن سرمایه‌گذاری
۸۵ میلیون دلاری هندی‌ها در بندر چابهار و مشارکت در احداث شبکه راه‌آهن چابهار به زاهدان و از سرگیری روابط بانک‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای دو کشور، از جمله بندهایی است که در این توافقنامه آورده شده است.
  مهدی شریفی‌نیک‌نفس، مدیرعامل بازرگانی پتروشیمی با بیان اینکه آمریکا با توسعه کانال پاناما و صادرات اتان، بازار پتروشیمی ایران در آسیا را هدف قرار داده است، گفت: جایگاه پتروشیمی ایران در چین از دوم به ۱۶ سقوط کرد.
 مرکز آمار ایران با ارائه تغییرات قیمت محصولات کشاورزی در سال گذشته، از افزایش ۱۴۴ درصدی قیمت پرتقال خبر داد و اعلام کرد: دستمزد کارگران درودگر نیز ۸۵ درصد بیشتر شد.
 براساس لایحه بودجه سال 1395، حقوق کارکنان در سال آینده 12 درصد افزایش می‌یابد.
 


Page Generated in 0/0053 sec