printlogo


کد خبر: 151119تاریخ: 1394/10/9 00:00
نبض جامعه

وزیرآموزش‌وپرورش خبر داد
کسری هزار میلیاردی برای پرداخت مطالبات فرهنگیان
«برای پرداخت مطالبات فرهنگیان به هزار و 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تامین آن بستگی به میزان اعتبارات خزانه دارد». به گزارش فارس، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب گفت: برای پرداخت  مطالبات فرهنگیان به هزار و50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم تامین شود و ما بتوانیم از شرمندگی همکارانمان درآییم. وی خاطرنشان کرد: تامین این اعتبار بستگی به میزان اعتبار خزانه دارد و فراتر از اعتبارات آموزش‌وپرورش است بنابراین نمی‌توانیم زمان دقیقی را برای پرداخت آن مشخص کنیم البته دائم این موضوع را در هیات دولت پیگیری می‌کنیم.

تغییرات آزمون دکترا امسال اعمال نمی‌شود
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به دغدغه داوطلبان آزمون دکترای سال ۹۵ عنوان کرد تغییرات قانون دکترا شامل آزمون اسفند ۹۴ نخواهد شد. ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این‌باره به مهر گفت: آزمون دکترای نیمه متمرکز که در اسفند ماه ۹۴ برگزار می‌شود برای ورودی مهر ۹۵ است و از آنجایی که در قانون جدید سنجش و پذیرش دانشجو آمده است که تغییرات باید حداقل یک سال قبل اطلاع‌رسانی شود، این آزمون شامل تغییرات جدید مصوبه مجلس نمی‌شود. وی عنوان کرد: ورودی‌های سال ۹۵ براساس ضوابط فعلی پذیرش می‌شوند و اگر مراحل تصویب قانون طی و قانون نهایی شود، تغییرات جدید آن برای ورودی‌های سال ۹۶ قابلیت اجرایی خواهد داشت. خدایی خاطرنشان کرد: پس از اینکه قانون ابلاغ شد سازمان سنجش تغییرات آزمونی را برای  آبان‌ماه سال ۹۵ و ورودی‌های سال ۹۶ اعلام خواهد کرد.

کشف 422 هزار کیلوگرم مواد مخدر در 8 ماه
در 8 ماه گذشته 422 هزار و 349 کیلوگرم انواع موادمخدر در کشور کشف شده است.
به گزارش «وطن امروز»، پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با موادمخدر  در این باره گفت: در 8 ماه گذشته 422 هزار و 349 کیلوگرم انواع موادمخدر در کشور کشف شده است. وی عنوان کرد: در این کشفیات می‌توان به‌ کشف 10 هزار و 890  کیلو تریاک، 4هزار و 961  کیلو مرفین، 325 هزار و403 کیلو تریاک، 61 هزار و  766 کیلو حشیش، یکهزار و 375 کیلو شیشه و 17 هزار کیلو سایر مواد اشاره کرد. سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به میزان بالای کشف‌ها در 8 ماه ابتدایی امسال در مبارزه با موادمخدر هیچ شهیدی نداشته‌ایم.  همچنین در این باره 164 هزار و 263 قاچاقچی موادمخدر  دستگیر و به دستگاه قضا معرفی شده‌اند. 49 قاچاقچی نیز به هلاکت رسیدند.افشار اظهار داشت: در عملیات‌های دیگر نیز 7 هزار و 70 معتاد متجاهر دستگیر و ساماندهی شدند.

برگزاری اختتامیه هفته تمدن نوین اسلامی
مراسم اختتامیه هفته تمدن نوین اسلامی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
به گزارش«وطن امروز»، مراسم اختتامیه هفته تمدن نوین اسلامی (30 آذر تا 7 دی ماه) با حضور حجت‌الاسلام رضا غلامی رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی و آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. آیت‌الله رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این مراسم عنوان کرد: اینطور گفته می‌شود که «تمدن» وجه سخت‌افزاری حیات آدمی و «فرهنگ» وجه نرم‌افزاری است. وی همچنین تصریح کرد:‌ بی‌انضباطی سیاسی، اجتماعی، تنبلی و رانت‌خواری در فرهنگ امروز ما به آرامی تمدنی دیگر را به وجود می‌آورد و در خلال حیات آن تمدن، یک فرهنگ دیگر ایجاد می‌شود. مردم بادیه‌نشین سختکوش، دارای تحمل و روح حماسی و انگیزه‌های بالا، تمدنی را ایجاد کردند اما با ایجاد رفاه و سبک زندگی خاص، تغییر تمدنی را می‌بینیم که موجب نابودی آن می‌شود.
 


Page Generated in 0/0051 sec