printlogo


کد خبر: 151141تاریخ: 1394/10/9 00:00
چهارگوشه

پیام  سلامتی شاه سعودی برای علوش ملعون
سرکرده سابق گروه تروریستی موسوم به جیش‌الاسلام پیش از به هلاکت رسیدنش در حومه دمشق، پیامی ویژه از شاه سعودی دریافت کرده بود. به گزارش پایگاه تحلیلی لبنانی العهد، نماینده این گروه در کنفرانس اخیر معارضان نظام سوریه که هشتم ماه میلادی جاری در ریاض برگزار شد، حامل پیامی از زهران علوش، سرکرده معدوم این گروه برای پادشاه عربستان بود. یکی از اعضای هیات معارضان سوریه که در اجلاس اخیر معارضان در ریاض حضور یافته بود گفته است در خلال دیدار اعضای هیات معارضان سوریه با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در حاشیه این کنفرانس، محمد، برادر زهران علوش نزد ملک سلمان رفت و گفت: «حضرت پادشاه، زهران علوش به شما سلام می‌رساند و التماس دعا دارد که اگر گزینه شما صلح در سوریه نیست، ما را فراموش نکنید». پادشاه  تروریست‌پرور سعودی  نیز در جواب نماینده جیش‌الاسلام گفت به برادر زهران سلام ما را برسانید و به او بگویید صلح بزودی سوریه را فرا می‌گیرد.

ادامه ضربات یمنی به سعودی‌ها
نیروهای وابسته به کمیته‌های مردمی یمن و ارتش این کشور توانستند ضرباتی را به نیروهای متجاوز عربستانی وارد آورند. یک منبع نظامی عنوان داشت ارتش یمن با استفاده از موشک‌های بالستیک قاهر1 توانست مقر شرکت نفتی آرامکو را در جیزان مورد هدف قرار دهد.  پیش‌تر وزارت دفاع یمن از هدف قرار دادن یک تانک آبرامز عربستان در منطقه کرس جوبح، واقع در منطقه «خوبه» در جیزان عربستان خبر داده بود. از سوی دیگر، نیروهای یمنی، 20 مزدور سعودی را در درگیری‌های نزدیک مفرق الجوف- مارب در مرکز یمن به اسارت درآوردند.

روسیه تحریم‌ها علیه ترکیه را افزایش داد
کرملین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهوری روسیه با امضای حکمی تحریم‌های اقتصادی روسیه علیه ترکیه را گسترش داده است. این حکم اجرای تحریم‌هایی که در دوره اول تحریم‌ها علیه ترکیه در تاریخ 28 نوامبر وضع شد اما هنوز اعمال نشده است را نیز شامل می‌شود.  براساس این حکم جدید، فعالیت‌های چندین سازمان وابسته به قوه قضایی ترکیه و چند سازمان دیگر ترکیه در روسیه منع می‌شود.

رهبر سلفی‌ها مشاور شاه بحرین
 منابع خبری بحرین از انتخاب غانم البوعینین، رهبر سلفی‌های این کشور به عنوان مشاور دیوان پادشاهی خبر دادند. به‌گزارش رسانه‌های بحرینی، خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر دیوان پادشاهی بحرین یکشنبه از البوعینین به مناسبت انتخابش به عنوان مشاور جدید دیوان پادشاهی، در دفتر کارش استقبال و با او به گفت‌وگو نشست.

افزایش سطح هشدار
حملات تروریستی در انگلیس
 تعطیلات سال نو میلادی در انگلستان با بالاترین سطح هشدار امنیتی سپری می‌شود. به نوشته تلگراف، سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس هشدار دادند احتمال بمب‌گذاری و تیراندازی در اماکن پر رفت ‌و آمد شهرهای اصلی انگلیس در طول تعطیلات کریسمس سطح هشدار امنیتی در انگلیس در سطح بالایی قرار دارد. در اقدام تازه‌ای مقرر شد 4 یگان پلیس مسلح خارج از محدوده لندن مستقر شوند تا برای مقابله با هر حمله تروریستی خارج از این شهر آماده باشند. تعداد نیروهای مسلح پلیس هم در خیابان‌های لندن 2 برابر شده است.

اولمرت به حبس محکوم شد
یک دادگاه رژیم صهیونیستی، سه‌شنبه، حکم حبس یک سال و نیمه برای ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق این رژیم را تایید کرد. بنابراین اولمرت اولین کسی است که در رژیم صهیونیستی نخست‌وزیر بوده و پس از ترک منصب خود به جرم فساد به تحمل حبس و زندان محکوم می‌شود. نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی پیش از این در پرونده موسوم به «تالانسکی» که سال 2012 از اتهام دریافت صدها هزار دلار رشوه از «موشه تالانسکی» بازرگان یهودی آمریکایی تبرئه شده بود، ماه مارس 2015 در دادگاهی که بار دیگر به همین منظور برگزار شد، مجرم شناخته شد.
 


Page Generated in 0/0048 sec