printlogo


کد خبر: 151800تاریخ: 1394/10/22 00:00
اخبار

امضای 203 نماینده پای طرح دریافت غرامت از آمریکا
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس از تحویل طرح دریافت غرامت و خسارت از دولت آمریکا با ۲۰۳ امضا به هیات‌رئیسه مجلس خبر داد. ابراهیم کارخانه‌ای، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: طرح دریافت غرامت و خسارت از دولت آمریکا با قید یک فوریت و با امضای 203 نفر از نمایندگان به هیات‌رئیسه مجلس تحویل شد. وی افزود: این طرح پس از بررسی در کمیسیون تخصصی برای رای‌گیری به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد. رئیس کمیته هسته‌ای مجلس در پایان گفت: طرح دریافت غرامت و خسارت از دولت آمریکا به دنبال اقدامات ضدایرانی اخیر دولت و کنگره آمریکا توسط نمایندگان مجلس تهیه و تدوین شده است.

حمایت آیت‌الله‌العظمی گرگانی از صلاحیت سیدحسن خمینی دروغ بود
دفتر آیت‌الله‌العظمی علوی‌گرگانی در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: آیت‌الله گرگانی نسبت به رد یا تایید هیچ یک از نامزدهای محترم اظهارنظری نکرده و نخواهند کرد. به‌گزارش تسنیم، دفتر آیت‌الله علوی‌گرگانی با صدور اطلاعیه‌ای خبر تایید صلاحیت علمی سیدحسن خمینی از سوی حضرت آیت‌الله علوی‌گرگانی را تکذیب کرد. با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و با توجه به پخش اخباری مبنی بر تایید معظم‌له نسبت به برخی کاندیداها اعلام می‌گردد: به‌رغم احترام به تمام کاندیداهای محترم بویژه روحانیون و فضلای حوزه‌های علمیه سراسر کشور و بویژه مدرسین حوزه علمیه قم، معظم‌له نسبت به رد یا تایید هیچ یک از نامزدهای محترم اظهارنظری نکرده و نخواهند کرد و همانند دوره‌های گذشته در این امور اظهارنظر نمی‌کنند، لذا هرگونه اخباری در این‌باره مقرون به صحت نمی‌باشد و انتساب‌های داده شده در برخی سایت‌ها صحیح نیست. امید است ملت شریف ایران همانند تمام دوره‌های گذشته با شور و احساس مسؤولیت بالا که بیانگر هوشیاری و شخصیت و فرهنگ غنی آنان است، در پای صندوق‌های رأی شرکت کنند و به افراد اصلح رأی دهند.

تاریخ دقیقی برای
روز اجرای برجام اعلام نکرده‌ایم
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای انتخاب حافظ منافع در ایران و عربستان اتخاذ نشده، درباره روز اجرای برجام گفت: هیچگاه تاریخ دقیقی برای روز اجرای برجام اعلام نکرده‌ایم. به گزارش فارس، حسین جابری‌انصاری در نشست خبری دیروز خود با رسانه‌ها درباره احتمال انتخاب حافظ منافع برای ایران و عربستان گفت: پس از قطع رابطه از سوی عربستان برای تکمیل روند موجود قطع رابطه که یک اقدام منطقی و مناسب نیست، به طور طبیعی مکانیسمی بین دولت‌ها وجود دارد که پس از قطع رابطه دفتر حافظ منافع روابط را دنبال می‌کند اما هنوز هیچ تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است. وی در پاسخ به سوالی درباره شمارش معکوس اجرای برجام نیز گفت: زمان آن چندان دور نخواهد بود اما تاریخی مشخص نشده است. بازه زمانی تعیین‌شده براساس جدول تعهدات متقابل طرفین است که باید به مرور پیش برود و هر خدشه‌ای می‌تواند تاریخ آن را جابه‌جا کند.

مسکو: ایران
شکایت اس‌۳۰۰ را پس گرفته است
معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد ایران شکایت خود از روسیه در رابطه با تحویل سامانه موشکی اس300 را پس گرفته است.
به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، دیمیتری راگوزین اعلام کرد ایران شکایت خود از روسیه در رابطه با تحویل سامانه موشکی اس300 را پس گرفته است. ایران و روسیه در سال 2007 قرارداد تامین 5 سامانه موشکی اس300 را امضا کردند. سپتامبر 2010 «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور وقت روسیه اعلام کرد براساس قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل، ارسال سامانه اس300 به ایران را متوقف کرده است. این قرارداد که ارزشی بیش از 800 میلیون دلار داشته لغو و مبلغ پیش‌پرداخت نیز به ایران بازگردانده شد. ایران نیز در دادگاه ژنو علیه عدم ‌اجرای قرارداد توسط روسیه شکایت و درخواست غرامت 4 میلیارد دلاری کرد. اما آوریل 2015 «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه قانون ممنوعیت تأمین سامانه دفاع موشکی اس300 تهران را لغو کرد. پس از آن طرف روسی شرط تحویل سامانه اس300 به ایران را پس گرفتن شکایت تهران علیه مسکو خوانده بود.
 


Page Generated in 0/0329 sec