printlogo


کد خبر: 151804تاریخ: 1394/10/22 00:00
اخبار

ساخت5000 خانه برای دهک‌های پایین
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ساخت ۵ هزار مسکن اجتماعی در ۵ مرحله خبر داد.
به گزارش تسنیم، علی ربیعی با اشاره به هدف‌گذاری ساخت هزاران مسکن اجتماعی گفت: صندوق مسکن کارگری با مشارکت کارگر و کارفرما و همکاری تعاونی‌ها بزودی هدف‌گذاری می‌شود.  ربیعی افزود: هزینه‌های مسکن در کشاندن افراد به دهک‌های پایین بسیار موثر است بنابراین تلاش کردیم در سیاست‌های رفاهی به آن توجه کنیم. وی به پیش‌نویس برنامه ششم توسعه اشاره کرد و با بیان اینکه فقر آموزش در پایان این برنامه باید به صفر برسد، گفت: پیش‌بینی کردیم امکان تحصیل برای افرادی که در دبیرستان درس را رها می‌کنند فراهم شود.  وی افزود: امحای فقر خوراکی و افزایش امنیت اجتماعی را نیز در برنامه ششم لحاظ کرده‌ایم. وی تاکید کرد: 26 هزار تعاونی مسکن در کشور وجود دارد که 3 میلیون نفر عضو دارد و 14 هزار تعاونی موفق داشته‌ایم. ربیعی با ابراز تأسف نسبت به خانه‌نشینی کارآفرینان و کارفرمایان دلسوز، امثال «ب.ز» را که مشهور به فساد اقتصادی است، پدرسوخته و لمپن خواند و گفت: داستان افزایش تند دستمزد کارگران همانند سر بریدن مرغ تخم‌ طلاست.


افتتاح فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس‌جنوبی
روز گذشته فازهای ۱۵ و ۱۶ پالایشگاه پارس‌جنوبی و هفتمین پالایشگاه پارس جنوبی با حضور رئیس‌جمهور افتتاح و گاز این 2 فاز وارد شبکه سراسری گاز شد.  به گزارش تسنیم، پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس‌جنوبی به‌عنوان ایرانی‌ترین پالایشگاه و از پیشرفته‌ترین پالایشگاه‌های کشور به شمار می‌رود که همه مراحل از مطالعه تا راه‌اندازی و تولید آن با بهره‌گیری از توان و ظرفیت داخلی و به‌دست توانمند متخصصان ایرانی در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجرا شده است. با افتتاح پالایشگاه 15 و 16 پارس‌جنوبی تولید روزانه بیش از 50میلیون مترمکعب گاز شیرین، 77هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد، 2700 تن اتان، 2900 تن پروپان و بوتان محقق می‌شود. بیژن نامدارزنگنه، ‌وزیر نفت با بیان اینکه برای راه‌اندازی این دو فاز، 6 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده، تصریح کرد: فازهای 15 و 16 که در شرایط تحریم اجرا و راه‌اندازی شده، روزانه 6/56 میلیون مترمکعب گاز شیرین برای تامین سوخت مورد نیاز کشور بویژه در حوزه مصارف خانگی، تجاری و صنعتی تولید می‌‌کند.


حجم بدهی دولت
۳۸۰ هزار میلیارد تومان است
 وزیر اقتصاد با اعلام اینکه در روزهای آینده شاهد حذف تحریم‌ها خواهیم بود، گفت: حجم بدهی فعلی دولت ۳۸۰ هزار میلیارد تومان است. به گزارش مهر، علی طیب‌نیا در پنجمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت افزود: یکی از رویکردهای جدی دولت تبدیل بدهی خود به اوراق دارایی نقدشونده در برنامه ششم است. طیب‌نیا خاطرنشان کرد: اگر بدهی ۵۵ میلیارد دلاری شرکت ملی نفت را به این رقم اضافه کنیم، به عدد واقعی بدهی دولت نزدیک‌تر می‌شویم. وی با تاکید بر اینکه از طریق ایجاد بازار بدهی می‌توان این مساله را حل کرد، گفت: این کار می‌تواند شرایط استفاده از عملیات بازار باز را برای بانک مرکزی ایجاد کند. وی ادامه داد: امروز ۷۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال نیازمندیم تا بتوانیم به نرخ رشد ۸ درصدی دست پیدا کنیم. وزیر اقتصاد تصریح کرد: در حوزه بدهی‌ها تاکنون ساختار سازماندهی برای احصای آنها تشکیل نشده اما از یک سال گذشته وزارت اقتصاد با تاسیس دفتری به محاسبه این بدهی‌ها پرداخته است. در حال حاضر نمی‌توان رقم نهایی از میزان بدهی‌ها را اعلام کرد اما در مجموع برآورد ما ۳۸۰ هزار میلیارد بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به نظام بانکی است که ۱۹۶ هزار میلیارد تومان آن بدهی دولت و ۱۸۶ هزار میلیارد تومان آن بدهی شرکت‌های دولتی است. طیب‌نیا با بیان اینکه هزینه‌های دولت در بخش عمرانی ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان است، افزود: در چالش دوم نظام بانکی با ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مطالبات از دولت روبه‌رو است، حتی مطالبات غیرجاری بانک‌ها نیز به بالای ۹۰ هزار میلیارد تومان رسیده است که این عوامل نشان می‌دهد در شرایط فعلی نظام بانکی با پدیده انجماد مواجه شده است. در این مراسم ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی نیز با بیان اینکه در برنامه نقشه راه بانک مرکزی ۵۴ پروژه برای اصلاح ساختار بانک مرکزی تعریف شده است، گفت: با اصلاح ساختار نظام بانک مرکزی بستر مناسبی برای اصلاح ساختار نظام بانکی نیز به‌وجود می‌آید.


Page Generated in 0/0162 sec