printlogo


کد خبر: 151825تاریخ: 1394/10/22 00:00
شروع کار تیم امید برای رقابت با تیم‌های همگروه
به امید طلسم‌شکنی

امید ایران برای شکستن طلسم ناکامی در صعود به المپیک از امروز سه‌شنبه کار خود را در مسابقات قهرمانی آسیا آغاز می‌کند. سوریه اولین حریف شاگردان خاکپور در مسیر صعود به المپیک است. تیم فوتبال امید ایران که در گروه اول مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ریو و در کنار تیم‌های سوریه، قطر و چین قرار دارد، از  امروز کارش را در این مسابقات شروع می‌کند و از ساعت ۱۶:۳۰ (به وقت دوحه) به مصاف تیم سوریه خواهد رفت. تیم امید که ناکامی‌اش در صعود به المپیک حالا به ۴۰ سال رسیده است، شرایط خاصی را در ماه‌های گذشته تجربه کرده است. بعد از انتخاب محمد خاکپور به عنوان سرمربی تیم امید، این تیم اردوهای مختلفی را در کشورهای مختلف برگزار کرد و توانست به عنوان قهرمانی مسابقات غرب آسیا هم دست یابد. خاکپور اما پیش از آخرین اردوی تیم امید در امارات در مراسم بدرقه این تیم با حضور رئیس فدراسیون فوتبال، وزیر ورزش و مسؤولان کمیته المپیک حضور نیافت تا با دلخوری از علی کفاشیان ایران را ترک کند. تیم امید برای این مسابقات چند بازیکن اصلی خود از جمله سردار آزمون و  علیرضا جهانبخش را در اختیار ندارد. مذاکرات مسؤولان تیم امید برای به خدمت گرفتن این دو بازیکن با باشگاه‌های روستوف روسیه و آلکمار هلند نتیجه‌ای نداشت تا امیدها 2 مهره اصلی خود را از دست بدهند. هرچقدر که از دست دادن این 2 بازیکن برای تیم امید ناخواسته بود اما کادر فنی تیم امید احمد نوراللهی بازیکن تیم پرسپولیس را به دلیل آنچه مصدومیت این بازیکن عنوان شد، با خود به قطر نبرد. ایران سابقه بازی با سوریه در مسابقات غرب آسیا را دارد ولی به گفته هادی طباطبایی مربی تیم‌ملی، جنس این رویارویی متفاوت است و 2 تیم برای صعود به المپیک باهم بازی می‌کنند. سوری‌ها در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا، مشکلاتی را تجربه کردند. آنها که برای برپایی اردوی تدارکاتی عازم کشور امارات شده بودند، حتی یک بازی تدارکاتی با تیم امید ازبکستان انجام دادند اما به یکباره و با نظر مسؤولان ورزش امارات، از این کشور اخراج شدند. این در حالی بود که تیم سوریه قرار بود با تیم کره و اردن هم بازی کند. موضوعی که انتقاد رئیس فدراسیون فوتبال سوریه را هم در پی داشت و وی بشدت به کنفدراسیون فوتبال آسیا و مسؤولان امارات حمله کرد. تیم سوریه بعد از امارات راهی بحرین شد و چند روز در این کشور تمرین کرد. این تیم سپس با کمک کنفدراسیون فوتبال آسیا هفته گذشته راهی قطر شد تا اردوی خود را در کشور میزبان مسابقات برگزار کند. سوریه در آخرین دیدار تدارکاتی قبل از مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف ژاپن رفت و برابر این تیم هم شکست خورد. مدیر تیم سوریه در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود بازی با ایران کلید صعود به المپیک است و بازیکنان سوریه برای این مسابقه انگیزه زیادی دارند. قرار است کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی بر تیم امید نظارت داشته باشد. هرچند محمد مایلی‌کهن، مدیر فنی تیم امید مخالف حضور کی‌روش در قطر بوده است.
خاکپور: هدفمان قهرمانی است
سرمربی تیم فوتبال امید گفت: هدف ما این است که در این گروه صدرنشین شویم، پس باید در هر3 دیدار برای پیروزی به میدان برویم. محمد خاکپور در نشست خبری پیش از دیدار سوریه در اولین بازی مسابقات مقدماتی المپیک اظهار داشت: قطعا تمام تیم‌های حاضر در مسابقات با تمام توان و با هدف موفقیت به قطر آمده‌اند. تیم ما برای حضور در این مسابقات سخت تلاش کرده و تدارک لازم را دیده و قطعا برای شاد کردن مردم ایران تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد. سرمربی تیم‌ملی امید ادامه داد: ما هدفی فراتر از کسب جواز حضور در المپیک داریم و برای قهرمانی در آسیا به قطر آمده‌ایم. قطعا تمام بازی‌ها سخت و دشوار است و هر بازی یک فینال است. خاکپور درباره حریفان مرحله گروهی و بازی مقابل سوریه گفت: قطر به عنوان میزبان مسابقات تیم قدرتمندی است، سوریه تیم سختکوش و جنگنده‌ای خواهد بود و تیم چین نیز که لیگ خوب و حرفه‌ای دارد، قطعا رقیب سرسختی خواهد بود. قطعا بازی سخت و دشواری مقابل سوریه خواهیم داشت. با وجود اینکه سرمربی سوریه ادعا کرد که ظرف یک ماه گذشته شرایط خوبی برای آماده‌سازی نداشته، مطمئنم که در بازی سه‌شنبه(امروز) قدرتمند ظاهر خواهند شد. خاکپور افزود: خوشبختانه تیم ما شرایط بسیار خوبی دارد و تمام بازیکنان در سطح خوبی از آمادگی قرار دارند و با تمام توان در زمین ظاهر خواهند شد تا با یک نتیجه خوب مسابقات را آغاز کنیم.
الفقیر: ایران و سوریه شناخت خوبی از یکدیگر دارند
سرمربی تیم‌ملی فوتبال سوریه گفت: ما و ایران شناخت خوبی از یکدیگر داریم. محند الفقیر در نشست خبری قبل از دیدار مقابل تیم‌ملی امید ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک 2016 گفت: تیم‌های قوی در این گروه حضور دارند، ما تلاش کردیم تا بتوانیم در این مسابقات عملکرد خوبی داشته باشیم و به موفقیت برسیم. وی افزود: ایران و سوریه شناخت خوبی از یکدیگر دارند. ما در غرب آسیا با یکدیگر بازی کردیم. چند بازیکن ما تازه به فرودگاه رسیدند و تازه در حال اضافه شدن به تیم هستند اما امیدواریم بازی با ایران برای تیم ما متفاوت‌تر از قبل باشد.
شانس سوریه و قطر بیشتر از ایران!
سرپرست تیم‌ملی امید سوریه در مصاحبه اختصاصی با روزنامه قطری اظهار داشت شانس قطر و سوریه برای صعود به مرحله بعد بیشتر از ایران است. تیم‌ملی امید کشورمان اکنون در قطر برای حضور در مسابقات مقدماتی راهیابی به المپیک ریو 2016(قهرمانی زیر 23 سال آسیا)
به سر می‌برد. تیم‌ملی ایران در گروه A با قطر، سوریه و چین همگروه است. اولین بازی شاگردان خاکپور مقابل سوریه است. در این راستا موفق فتح‌الله، سرپرست تیم‌ملی امید سوریه گفت‌وگویی ویژه با روزنامه قطری الرایه داشته است. سرپرست تیم‌ملی امید سوریه درباره این رقابت‌‌ها گفت: همه تیم‌‌ها در این مسابقات در آمادگی کامل به سر می‌برند. باید در انتظار بازی‌های نفسگیر و سختی باشیم. همه تیم‌ها به اینجا آمده‌اند و امیدوارند به قهرمانی برسند. اما باید این را بگویم ما بازیکنان خوبی داریم و به همه آنها اطمینان داریم موفق می‌شوند. اکنون یک بازی بسیار مهم برابر ایران داریم که باید به پیروزی برسیم تا آغاز خوبی را در این رقابت‌‌ها داشته باشیم. فتح‌الله در ادامه درباره اینکه کدام تیم‌ها در گروه‌شان شانس صعود بیشتری به مرحله بعد را دارند، گفت: با وجود اینکه تیم‌های گروه ما همه خوب هستند ولی به نظرم قطر و سوریه شانس اول برای راهیابی به مرحله بعد را دارند.
امید در هر ۳ بازی سفید می‌پوشد
تیم‌ملی فوتبال امید ایران در هر ۳ مسابقه از رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۱۶ قطر لباس سفید به تن می‌کند. جلسه هماهنگی 3 دیدار مرحله گروهی انتخابی المپیک در هتل فورسیزن برگزار شد. در این جلسه رنگ پیراهن تیم‌ها انتخاب شد و سایر هماهنگی‌های لازم صورت گرفت. ایران در هر 3 دیدار خود مقابل سوریه، چین و قطر با پیراهن، شورت و جوراب سفید به میدان می‌رود. گلرهای تیم‌ملی امید پیراهن سبز، شورت مشکی و جوراب سبز به تن می‌کنند. همچنین 20 بلیت جایگاه،
5 بلیت VIP و یک سهمیه جایگاه VVIP به ایران اختصاص داده شد. بلیت‌فروشی مسابقات به صورت اینترنتی است و هیچ بخشی از ورزشگاه به عنوان سهمیه به ایران داده نشد تا هواداران را در آن مستقر کند. نشست خبری تمام بازی‌های مرحله گروهی برگزار می‌شود و مسابقات تا پایان مرحله گروهی نشست خبری قبل از بازی دیگر نخواهد داشت.
 


Page Generated in 0/0218 sec