printlogo


کد خبر: 151836تاریخ: 1394/10/22 00:00
رویدادها

پخش مناظره «180درجه» از شبکه افق
برنامه تلویزیونی «180درجه» با رویکردی متفاوت از دیگر برنامه‌های سیما بزودی از شبکه افق پخش خواهد شد. این برنامه  قرار است در قالب یک مجله تلویزیونی با ساختاری جدید، ساده‌سازی مفاهیم و با برگزاری مناظره‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی روی آنتن برود.  به گفته سازندگان این برنامه، ١٨٠ درجه سعی می‌کند ضمن توجه به اصول و قواعد رسانه برای خود خط قرمزهای تخیلی ایجاد نکند و سعی شده است در این برنامه 2 سوی مناظره بیشترین زاویه را نسبت به هم داشته باشند؛ چیزی نزدیک به ١٨٠ درجه زاویه و همین امر باعث شده 180 درجه متفاوت از دیگر برنامه‌های مناظره‌ای رسانه ملی روی آنتن برود.  سیدمرتضی فاطمی تهیه‌کننده و سردبیر برنامه 180 درجه است. او سردبیر سابق هفته‌نامه پنجره و تهیه‌کننده سریال پرمخاطب هوش سیاه بوده و در امر اجرا امید مهدی‌نژاد و سجاد نجفی، سیدمرتضی فاطمی را همراهی می‌کنند.

در تدارک ساخت اثری از شهید تهرانی‌مقدم
فنائیان گفت: فاز اول سریال «شهید تهرانی‌مقدم» را به تلویزیون تحویل دادم اما دوستان بدون ارائه به شورا اعلام کردند سریال‌های الف ویژه تلویزیون که تعدادشان حدودا ۱۵ سریال است،‌ فعلا از دستور کار خارج است. فنائیان با اشاره به احتمال تولید فیلم سینمایی این اثر نیز بیان داشت: این احتمال می‌رود که بخواهیم «شهید تهرانی‌مقدم» را به صورت نسخه سینمایی تولید کنیم ‌اما هنوز در این باره پیگیری نکردم. این کارگردان در ادامه گفت:‌ معتقدم این سریال اثری بسیار موثر در حوزه دفاع‌مقدس خواهد شد و مورد استقبال مردم نیز قرار خواهد گرفت، آن هم به این دلیل که شخصیت این شهید بزرگوار در کشور استثنایی است.

دومین سریال 100 قسمتی تلویزیون ساخته می‌شود
طرح سریال 100 قسمتی «اقیانوس آرام» را ارائه دادیم و منتظر هستیم ببینیم به کجا خواهد رسید. حسین تراب‌نژاد، فیلمنامه‌نویس در این باره گفت:‌ مدتی است طرح سریالی به نام «اقیانوس آرام»‌ را ارائه دادیم و منتظر هستیم ببینیم به کجا خواهد رسید. «اقیانوس آرام» سریالی بلند و صد قسمتی است. نویسنده سریال «هفت سنگ» همچنین بیان داشت:‌ تهیه‌کننده این سریال محمود رضوی است و کارگردان و سایر عوامل آن هنوز مشخص نشده‌اند. نویسنده سریال «پرده‌نشین» درباره قصه این اثر افزود:‌ قصه این سریال اجتماعی و به روز است که داستان زندگی خانواده‌ای را روایت می‌کند.

آغاز به کار باشگاه نخبگان فرهنگی و هنری شهرداری
آیین آغاز به کار باشگاه نخبگان فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران طی مراسمی در محل این سازمان برگزار شد. در این مراسم محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران حضور داشت و دقایقی درباره لزوم تشکیل باشگاه نخبگان فرهنگی و هنری سخن گفت. همچنین در این مراسم حکم رئیسان و دبیران کانون‌های مختلف به آنان اهدا شد. کانون کتابداران، کانون نوگلان حسینی، کانون بچه‌های محراب، کانون سراج، کانون تولید محصولات فرهنگی، کانون مدرسان و مربیان نخبه فرهنگی- هنری، کانون فرهنگ مقاومت ایثار و شهادت و کانون گفتمان انقلاب اسلامی، بخش‌های مختلف باشگاه نخبگان فرهنگی- هنری شهرداری تهران بودند که زیر نظر سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران کار خود را آغاز کردند.

تاریخ پخش فصل ششم سریال «بازی تاج و تخت» اعلام شد
با اینکه عنوان شده بود قرار است فصل ششم سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) از ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت95) پخش شود اما تاریخ دقیق آن نامشخص بود تا اینکه توئیتر با قرار دادن عکسی از این سریال، تاریخ دقیق آن را اعلام کرد. طبق اعلام این منبع، فصل ششم محصول شبکه اچ‌بی‌او، ۲۴ آوریل ۲۰۱۶ (۵ اردیبهشت ۹۵) خواهد بود و بازیگران جدیدی مانند ایان مک‌شین و مکس فن سیدو نیز به جمع بازیگران این سریال پیوستند. در فصل ششم سریال «بازی تاج و تخت» برای اولین بار بینندگان سریال از خوانندگان کتاب از لحاظ داستانی جلو می‌افتند، چرا که جورج آر آر مارتین، نویسنده این مجموعه اعلام کرده چاپ ادامه داستان به تاخیر افتاده و پس از آغاز فصل ششم چاپ خواهد شد.


Page Generated in 0/0066 sec