printlogo


کد خبر: 151990تاریخ: 1394/10/26 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حجت‌الاسلام قلی‌پور
رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام حاج شیخ مسلم قلی‌پور را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌‌العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی رحلت حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ مسلم قلی‌پور را تسلیت گفتند. پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین مسلم قلی‌پورگیلانی، از اساتید حوزه‌ علمیه‌ قم که در فاجعه‌ منا، جان خود را از دست داده بود، بعد از شناسایی و انتقال به کشور، در قم به خاک سپرده شد.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسمه‌تعالی
رحلت جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ مسلم قلی‌پور رضوان‌الله‌علیه را که در شمار جان‌باختگان حادثه‌ فاجعه‌بار منا می‌باشند، به خاندان گرامی ایشان و نیز به همه‌ شاگردان و بهره‌برندگان از تألیفات سودمند آن عالم سختکوش و به عموم همشهریان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند متعال علو درجات آن مرحوم و صبر و اجر بازماندگان را مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای

آمریکا می‌خواهد در مجلس نفوذ کند
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: باید همه مواظب باشیم انسان‌هایی به مجلس راه پیدا کنند که امتحان خود را قبلا با موفقیت پس داده باشند. به گزارش فارس،‌ آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های خود به انتخابات پیش‌رو که قرار است 7 اسفندماه برگزار شود اشاره کرد و این مقطع از انتخابات را بسیار حساس خواند. وی افزود: امتحان سختی در پیش داریم و انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی مساله ساده‌ای نیست و مقام معظم رهبری نیز خطر نفوذ را مطرح کردند.خطیب موقت جمعه تهران معتقد است آمریکا که توسط ملت ایران از پنجره بیرون شده حالا بنا دارد از در وارد شود بنابراین باید مراقب نفوذ اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دشمن بود. چرا که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا می‌خواهد حتی در مجلس هم نفوذ کند. آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: باید مراقب و مواظب بود و انسان‌هایی باید به مجلس بروند که امتحان خود را پس داده باشند. انسان‌هایی باشند که از آمریکا نترسند و همانند رهبر به جنگ و مقابله با آمریکا بروند. وی با بیان اینکه شناسایی 30 نفر از افراد موجود در یک لیست کار دشواری است، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود فرمودند اگر بنده ببینم افراد موجود در یک لیست مومن و انقلابی هستند به حرفشان اعتماد می‌کنم. بنابراین ممکن است خیلی‌ها را نشناسیم اما اگر لیستی از افراد مطمئن، مومن‌ و انقلابی با سوابق روشن باشد از آن لیست استقبال می‌کنیم.

اصولگرایان تهران برای اصولگرایان شهرستان‌ لیست نمی‌بندند
سخنگوی ائتلاف اصولگرایان گفت این جریان در انتخابات 7 اسفند قصد ندارد از تهران برای شهرستان‌ها تصمیم‌گیری کرده و برای آنها تعیین تکلیف کند. غلامعلی حداد‌عادل عصر پنجشنبه در دومین همایش ائتلاف اصولگرایان که در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد، با اشاره به جلسات شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان گفت: این شورا تاکنون 5 جلسه با حضور همه اعضای خود داشته است، البته پیش از تشکیل شورای مرکزی ائتلاف جلسات متعددی با حضور همه اصولگرایان برگزار شده بود. سخنگوی ائتلاف اصولگرایان اعلام کرد: شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان بنا ندارد از تهران برای استان‌ها و شهرستان‌ها نامزد معرفی کند. توصیه ما در ائتلاف این است که اصولگرایان در هر استان یا شهرستان با یک وحدت رویه به نتیجه برسند. حداد‌عادل در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نفوذ اشاره کرد و گفت: در انتخابات مجلس دهم با مساله نفوذ مواجه هستیم. البته خطر نفوذ همیشه بوده اما امروز این خطر بیشتر شده است. وی ممانعت از به وحدت رسیدن اصولگرایان را یکی از راه‌های نفوذ عنوان کرد و گفت: عده‌ای سعی دارند با هر روشی در جامعه وانمود کنند که اصولگرایان توانایی وحدت با یکدیگر را ندارند. طی یک ماه گذشته شاهد بودیم که عده‌ای چقدر از وحدت اصولگرایان ناراحت شدند.


Page Generated in 0/0053 sec