printlogo


کد خبر: 152000تاریخ: 1394/10/26 00:00
سرخط خبر

 موسسه بین‌المللی پراپرتی رایتز الیانس با معرفی شاخصی به نام شاخص بین‌المللی حقوق مالکیت اعلام کرد ایران بین
۱۲۹ کشور جهان در این شاخص رتبه ۱۰۸ را به‌دست آورده است.
 بانک جهانی با بررسی هزینه استفاده از تلفن همراه در ۱۶۷ کشور جهان اعلام کرد: هزینه برقراری 30 تماس تلفنی و ارسال 100 پیامک در ایران 01/2 دلار برآورد شده و ایران از این نظر در جایگاه سوم جهان قرار گرفته است.
 محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: از این هفته با اجرای طرح جدیدی غیر از طرح دولت، لوازم خانگی را در اقساط ۱۰ ماهه به خریداران تحویل می‌دهیم.
 مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خبر داد، فاصله ایران با قطر در برداشت از گاز پارس‌جنوبی به 5/1 برابر کاهش یافت و با بهره‌برداری از فاز ۱۵ و ۱۶ پارس‌جنوبی سالانه حدود 6/2 میلیارد دلار درآمد جدید نصیب کشور می‌شود.
 معاون وزیر نیرو گفت: در حالی که قرار بود 2 ماه پیش، 7 هزار میلیارد تومان از بدهی 32 هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو به دولت منتقل شود اما این کار هنوز انجام نشده است.
 رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه تعداد زیادی خودروی وارداتی از امارات در گمرک جنوب کشور و سلفچگان انبار شده است، گفت: ترخیص این خودروها منوط به نصب چراغ مه‌شکن است که برخی واردکنندگان برای انجام این کار مقاومت می‌کنند.
 احمدرضا اسدی، مدیر امور مالی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از پرداخت ماهانه ۲۱۶۳ میلیارد تومان یارانه توسط این شرکت خبر داد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون سازمان مالیاتی حساب بانکی پالایش و پخش را چند بار مسدود کرده است.
 مدیرکل دفتر پوشاک و نساجی وزارت صنعت گفت: باتوجه به اجرای بازسازی، نوسازی و توسعه صنعت نساجی، صنعتگرانی که در این‌باره آمادگی دارند می‌توانند طرح‌های بازسازی و نوسازی خود را تهیه کنند و به وزارتخانه ارائه دهند.
 محمدرضا هاتفی‌مینایی، رئیس انجمن روغن زیتون و روغن کشور گفت: به مردم سفارش می‌کنیم روغن و دانه زیتون فله‌ای نخرند.
 معاونت برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت از تدوین سناریوهای جذب ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نفتی در دوران پساتحریم خبر داد و گفت: فقط در صنعت گاز پتانسیل جذب ۲۵ میلیارد دلار منابع مالی وجود دارد.
 رضا کامی، رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه اعلام کرد: ترکیه تغییری در وضعیت سفر ایرانیان به کشور ایجاد نکرده است و همچنان ایرانیان می‌توانند بدون ویزا به ترکیه سفر کنند.
 ایران و هند برای افزایش ۲۶۰ هزار بشکه‌ای صادرات روزانه نفت در پساتحریم به توافق رسیدند به‌طوری‌که اکنون
13 کشتی نفتکش غول‌پیکر ایران با ظرفیت کامل روی دریا آماده راهی شدن به اروپا و هند هستند.
 حسن محمدی، رئیس اتحادیه سیب‌زمینی  ‌کاران با بیان اینکه دولت از جامعه روستایی و کشاورزان غافل مانده است، گفت: در حال حاضر دغدغه ما این است که پس از رفع تحریم، بازار داخل با محصولات کشاورزی خارجی پرشود.
 


Page Generated in 0/0061 sec