printlogo


کد خبر: 152008تاریخ: 1394/10/26 00:00
نبض جامعه

معاون سواحل سازمان محیط‌زیست خبر داد
تصرف 78 درصد سواحل مازندران
معاون سواحل سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور از تصرف 78 درصد سواحل استان مازندران خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، شهرام فداکار، معاون سواحل سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با بیان اینکه 78 درصد سواحل مازندران تصرف شده است، اظهار داشت: از این میزان  28 درصد تصرفات  دولتی است، 12 درصد  شهرک‌های ساحلی، 24 درصد  افراد حقیقی، 10 درصد  نهادها  و 4 درصد دیگر هم آزاد است. وی افزود: همه تصرفات صورت گرفته به مناطق مسکونی تبدیل شده است و کارخانجات در آنها نیستند.

اجرای طرح محدودیت بی‌سوادان از سال 95
طرح محدودیت بی‌سوادان مصوبه دولت است و از ابتدای سال 95 اجرا می‌شود و شامل محدودیت در صدور گواهینامه رانندگی و صدور پروانه کسب است. علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره طرح محدودیت بیسوادان خاطرنشان کرد: این طرح مصوبه دولت است و از ابتدای سال 95 اجرا می‌شود؛ یعنی محدودیت در صدور گواهینامه رانندگی و صدور پروانه کسب اعمال می‌شود، ضمن اینکه در این طرح تعهد کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی برای توأم کردن خدمات آموزشی با خدمات حمایتی و مالی نیز پیش‌بینی شده است. باقرزاده درباره نبود اطلاعات از سطح سواد و تحصیل 4 میلیون نفر در کشور به فارس اظهار داشت: یک پایگاه اطلاعات ثبتی تهیه کرده‌ایم تا مدل شمارش و تعیین وضعیت سواد را در کشور عوض کنیم. به گفته وی، اطلاعات سطح سواد 48میلیون نفر تا حال حاضر تهیه شده و 4میلیون نفر دیگر نیز در حال تهیه است.

ضرورت ورود  نخبگان برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر
مدیرکل سابق اجتماعی استانداری تهران بر ضرورت ورود جریان‌ نخبگان و خبرگان برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.
به گزارش«وطن امروز»، محمدعلی عرفان‌منش، مدیرکل سابق اجتماعی استانداری تهران اظهار داشت:  اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که توسط وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است، رویکرد مناسبی است اما به نظرم هنوز تا تحقق این رویکرد فاصله‌های زیادی داریم. راهکارهای لازم در این زمینه باید به‌درستی و جامع در کشور اتخاذ شود و پس از آن دستگاه‌های مسؤول سرعت و چابکی بیشتری در این زمینه داشته باشند. مدیرکل سابق اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه ورود جریان‌ نخبگان و خبرگان برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر ضرورت دارد، بیان داشت: هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های کشور در مبارزه با مواد مخدر لازم است. وی افزود: سرمایه‌گذاری دشمن در زمینه اعتیاد جوانان ایرانی بسیار بیشتر از اقدامات فرهنگی - اجتماعی و سیاست‌های کلی ما در این زمینه است. به نظرم برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیازمند تشکیل ستاد ویژه و صدور دستورالعمل همچنین افزایش توان دستگاه‌ها هستیم که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.  مدیرکل سابق اجتماعی استانداری تهران خاطرنشان کرد: برای اینکه مردم در صحنه مبارزه با مواد مخدر حاضر شوند لازم است بسترهای آن فراهم باشد. بحث درمان معتادان و مراقبت‌های پس از بهبودی از اعتیاد باید مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد کفایت نمی‌کند.

تقدیر نمایندگان مجلس
از شهرداری تهران
 جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی پیامی از اقدام شهرداری تهران در نصب پیام‌های آموزش‌محور در حوزه سلامت روی سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران تقدیر و تشکر کردند. به گزارش «وطن امروز»، رئیس و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طی پیامی از اقدام شهرداری تهران در نصب پیام‌های آموزش‌محور در حوزه سلامت با عنوان«کمپین شهروند سالم» در جهت بالا بردن سطح فرهنگ عمومی در زمینه تغذیه و سلامت  تقدیر و تشکر کردند. در بخشی از این پیام آمده است: «از زحمات و تلاش‌های شهرداری تهران در نصب بیلبورد و بنرهای اطلاع‌رسانی حاوی پیام‌های سلامتی و بهداشتی که نقش مهمی در آگاهی شهروندان دارد، تشکر و قدردانی می‌کنیم».


Page Generated in 0/0052 sec