printlogo


کد خبر: 152020تاریخ: 1394/10/26 00:00
اخبار

تجلیل از شاعران خادم‌الشهدا در «ترنم پرواز»
در مراسم «ترنم پرواز» با حضور اهالی فرهنگ از شاعران خادم‌الشهدا تجلیل شد. به گزارش تسنیم، سالن سوره حوزه هنری میزبان اهالی ادب و هنر و همچنین خانواده شهدا بود که برای پاسداشت شأن و مقام والای شعرا و نویسندگان شهید، در کنگره تخصصی شعر و ادبیات کنگره سراسری 2000 شهید هنرمند به نام «ترنم پرواز» دور هم گرد آمده بودند. مرتضی امیری‌اسفندقه، شاعر و پژوهشگر شعر که در بخش تقدیر از شاعران خانواده شهدا، از چهره‌های تجلیل‌شده این مراسم بود در سخنانی کوتاه اظهار کرد: بسیار خوشحالم پس از چندین سال شکیبایی، فرید عزیز(قادر طهماسبی) را در جمع شعرا می‌بینم و اتفاق بهتر این است که فرید در محفل و جمعی حاضر شده است که به نیت پاسداشت شهداست، زیرا او از فعالان و چهره‌های تاثیرگذار عرصه ادبیات ایثار و شهادت است. پس از سخنان امیری‌اسفندقه مراسم تجلیل از «شعرای خادم‌الشهدا» با حضور خانواده‌های مرحوم ابوالفضل سپهر، مرحوم حبیب‌الله معلمی، مرحوم قاسم سروی‌ها و مرحوم نصرالله مردانی برگزار شد. پس از این بخش نوبت به تجلیل از شاعران خانواده شاهد رسید که در این بخش مرتضی امیری‌اسفندقه، هادی خورشاهیان و حمیدرضا حامدی مورد تجلیل قرار گرفتند. در پایان هم از استاد حمید سبزواری به عنوان پدر شعر انقلاب اسلامی و از فعال‌ترین شاعران حوزه ادبیات دفاع‌مقدس تجلیل به عمل آمد و همه حاضران برای شفای عاجل این استاد ادبیات دعا کردند.

پرویز پرستویی:
 «بادیگارد» برای دفاع از نظام است
برای نخستین بار بخش‌هایی از فیلم «بادیگارد» ساخته جدید ابراهیم حاتمی‌کیا در گزارش بخش خبری ۲۰:۳۰ از شبکه 2 سیما پخش شد، این در حالی است که خبر، عکس و فیلم از آثار سینمایی حاتمی‌کیا، خیلی سخت به رسانه‌ها درز می‌کند و از این رو تصاویر پخش شده در بخش خبری 20:30 رونمایی از اولین تصاویر فیلم «بادیگارد» به حساب می‌آمد. در این گزارش پرویز پرستویی، بازیگر نقش «حیدر» در این فیلم درباره همکاری دوباره‌اش با حاتمی‌کیا گفت: «بادیگارد» تجربه بسیار شیرینی برای من بود. حیدر که در «بادیگارد» حضور دارد خود را بادیگارد نمی‌داند بلکه ایثارهایی که می‌کند و از همه چیز خود مثل همسر و فرزند خود می‌گذرد برای این است که وظیفه حفاظت را حراست از اعتقاد و ایمان خودش می‌داند. در یک جمله درباره نقش «حیدر» در این فیلم باید بگویم که او در نهایت دچار شک می‌شود و  این شک گره داستان «بادیگارد» است.  پرستویی با اشاره به اینکه این فیلم هیچ شباهت و ربطی به «آژانس شیشه‌ای» ندارد، گفت: دیالوگ شاخصی که در «بادیگارد» است دفاع کردن از نظام و شخصیت نظام است.  

افزایش آثار سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
6 نمایش ایرانی به بخش مسابقه «تئاتر ایران» و 2 نمایش ایرانی و یک نمایش خارجی نیز به بخش مسابقه بین‌الملل سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی «تئاتر فجر» اضافه شدند. به گزارش ستاد خبری جشنواره، با هدف مشارکت افزون‌تر آثار حاضر در جشنواره در بخش رقابتی مسابقه تئاتر ایران و همچنین درخواست‌های عدیده و نیز ملاحظه چندباره جدول اجراهای جشنواره، دبیرخانه ظرفیت‌های تازه‌ای را برای پذیرش چند اثر در بخش‌های دوگانه مسابقه تئاتر ایران و مسابقه بین‌الملل فراهم کرد و بر این اساس نمایش‌های: آنسفالیت نوشته و کار سیاوش بهادری‌راد، وقتی ما مردگان بر می‌خیزیم نوشته سمیرا اتفاق و کارگردانی شهاب آگاهی و هیولاها نوشته و کار لارنت فرانی از کشور فرانسه به بخش مسابقه تئاتر بین‌الملل سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اضافه شدند. همچنین در بخش مسابقه تئاتر ایران نیز نمایش‌های اروند خون نوشته ایوب آقاخانی و کارگردانی کورش زارعی، چشم بر هم زدن نوشته محمد زارعی و کارگردانی محمد زیگساری، خانم نوشته و کار امیرحسین طاهری، دو روی روایت نادری نوشته خیرالله تقیانی‌پور و کارگردانی جواد نوری، زبان اصلی نوشته و کار رسول کاهانی و یک زندگی بهتر نوشته مسعود هاشمی‌نژاد و کارگردانی محمدرضا مرتضوی به آثار جشنواره اضافه شدند.


Page Generated in 0/0053 sec