printlogo


کد خبر: 152021تاریخ: 1394/10/26 00:00
رویدادها

تقدیر از حاتمی‌کیا و سلحشور در کنگره شهدای فیلم و سینما
حجت‌الاسلام علیرضا رستگاران، دبیر کنگره جاودانه‌های نور و تصویر شهدای هنرمند گفت: در این کنگره از ابراهیم حاتمی‌کیا، فرج‌الله سلحشور، نرگس آبیار و حسین مهدویان تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید. دبیر کنگره جاودانه‌های نور و تصویر شهدای هنرمند اضافه کرد: امروز در فضای جامعه هنری نشان داده شده که بشدت به پیام هنرمندان شهید نیاز داریم. کنگره جاودانه‌های نور و تصویر شهدای هنرمند روز دوشنبه 28 دی‌ماه از ساعت 18:30 در سالن کوثر سازمان صداوسیما و با حضور جمع کثیری از هنرمندان عرصه تلویزیون و سینما و خانواده شهدای این عرصه با آیین نکوداشت و سپاس از مقام شهدا و خدمتگزاران هنرمند برگزار می‌شود. وی افزود: در مراسم روز دوشنبه تقدیر از 6 خانواده شهید عرصه هنر از جمله خانواده شهیدان حسن هادی، احمد آریایی، فلاحت‌پور، محمدعلی شاه‌مرادی، منوچهر کریمی و پیمان بزرگ‌زاده و نیز خانواده پدید‌آورندگان آثار ویژه در این عرصه انجام می‌شود.  

همراه با انیمیشن «فهرست مقدس» در جشنواره فیلم فجر
نام انیمیشن سینمایی «بازگشت» که قرار است در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود به «فهرست مقدس» تغییر یافت. «فهرست مقدس» که توسط محمد همدانی و در خانه انیمیشن اوج ساخته شده است، روایتگر یک داستان تاریخی برگرفته از قرآن است که ماجرای آن در شهر نجران کشور یمن می‌گذرد و زمان آن به 100 سال قبل از ظهور دین اسلام بازمی‌گردد. این انیمیشن سینمایی روایتی دراماتیک، رمانتیک و تراژیک دارد و داستان آن براساس سفر قهرمان فیلم با نام «هاران» شکل گرفته است. محور اصلی انیمیشن «فهرست مقدس» به تعریف جدیدی که نظام سرمایه‌داری از یهودیت ارائه می‌کند اختصاص دارد که در این تعریف جدید، دین یهود سعی دارد مسیحیت را با خود و بر ضداسلام همراه کند. عوامل این انیمیشن سینمایی عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: محمدامین همدانی، نویسنده: هومان فاضل، مدیر تولید: وحید چالاک، مصطفی شاهمردانی و حسین صفارزادگان، مدیر دوبلاژ: مریم شیرزاد، موسیقی: بهزاد عبدی، تدوین: محمدامین همدانی، محصول سازمان هنری - رسانه‌ای اوج.

وحشت صهیونیست‌ها از برگزاری مسابقه کاریکاتور  درباره هولوکاست
رژیم صهیونیستی از دبیرکل سازمان ملل خواست اقدام ایران برای برگزاری مسابقه کاریکاتور هولوکاست را محکوم کند. پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» در این باره نوشته است: «یولی ادلشتین» رئیس کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل درخواست کرد تا یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دوسالانه کاریکاتور با موضوع «هولوکاست» در ایران را محکوم کند. قرار است این رقابت، ژوئن 2016 با حضور هنرمندانی از 50 کشور جهان، در تهران برگزار شود.

حبیب‌الله بهمنی:
تولید فیلم‌های ارزشی
در اولویت قرار ندارد
حبیب‌الله بهمنی، کارگردان سینما گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با مساله نفوذ فرهنگی و جنگ نرم فصل‌الخطاب سینماگران است و لذا باید به هر طریق حتی تولید فیلم‌های کم‌هزینه خواسته ایشان تحقق یابد تا راه نفوذ مسدود شود. به گزارش سینماپرس، کارگردان فیلم سینمایی «سیب و سلما» افزود: وقتی مقام معظم رهبری مسیر مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان را بخوبی برای آحاد مردم و مسؤولان ترسیم می‌کنند و راهکارهای جامعی در این رابطه ارائه می‌دهند دیگر داشتن عذر و بهانه‌های مختلف توسط هنرمندان و سینماگران و مدیران جایز نیست و همگی باید با توجه به دغدغه‌ها و فرمایشات ایشان گام در راهی بگذارند تا رسالت خود را به درستی انجام داده و توطئه‌های دشمنان را در نطفه خفه کنند. این فیلمساز در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین مشکلات ما در سینمای کشور نادیده گرفتن نیروهای ارزشی در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: بارها مشاهده شده است به این دسته از هنرمندان توجهی نمی‌شود و تولید فیلم‌های ارزشی دارای هیچ اولویتی نیست.


Page Generated in 0/0059 sec