printlogo


کد خبر: 152032تاریخ: 1394/10/26 00:00
چهارگوشه

الظواهری عربستان را تهدید کرد
ایمن الظواهری، سرکرده القاعده خواستار حمله به عربستان شد. الظواهری در پیامی صوتی و در پاسخ به اعدام‌های اخیر عربستان که 43 تن از اعضای القاعده اعدام شدند،‌ شهروندان سعودی را برای سرنگونی آل‌سعود تشویق کرد و از افراد وابسته به این گروه تروریستی خواست در هر مکان که هستند با حمله به همپیمانان عربستان سعودی، به این کشور ضرر برسانند. شاخه رسانه‌ای القاعده دوشنبه این هفته هشدار داده بود که عربستان هزینه این اعدام‌ها را پرداخت خواهد کرد.

نخست‌وزیر سابق قطر
در آستانه محاکمه
شیخ حمد بن جاسم بن جابر آل‌ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق قطر در آستانه محاکمه در دادگاه عالی انگلیس قرار دارد. شیخ حمد برای فرار از محاکمه توسط دادگاه در انگلیس در صدد استفاده از مصونیت سیاسی خویش است. شیخ حمد از سوی فواز العطیه سخنگوی رسمی سابق قطر متولد انگلیس متهم شده که از نفوذ خود بر مقام‌های  قطر جهت مصادره زمین وی استفاده غیرقانونی کرده است. فواز همچنین به اتهام‌های دروغین درباره تاسیسات کشور قطر طی سال‌های 2009 تا 2011 یک سال را در زندان بسر برده است.

صدور حکم آزادی میشل سلمان
 دادگاه نظامی لبنان، پنجشنبه حکم آزادی میشل سماحه، وزیر اطلاع‌رسانی و رسانه‌های پیشین لبنان به قید ضمانت مالی را صادر کرد. میشل سماحه در آگوست 2012 به اتهام برنامه‌ریزی مشترک با علی مملوک، رئیس دستگاه اطلاعات ملی سوریه برای انتقال مواد منفجره از سوریه به لبنان، به 4 سال و نیم حبس محکوم شده بود، اما دولت و سیاستمداران لبنانی با اعتراض به این حکم خواهان محاکمه مجدد وی شدند و محاکمه مجدد وی دیروز برگزار شد.

سفیر سوئد تل‌آویو را ترک کرد
سفیر سوئد بعد از اینکه به دلیل انتقاد وزیر خارجه این کشور از اعدام‌های میدانی اسرائیل، از سوی رژیم صهیونیستی توبیخ شده بود، تل‌آویو را به مقصد استکهلم ترک کرد. به گزارش شبکه خبری المیادین، سفیر سوئد بعد از اینکه به دلیل انتقاد وزیر خارجه این کشور از اعدام‌های میدانی اسرائیل، از سوی رژیم صهیونیستی توبیخ شده بود، تل‌آویو را به مقصد استکهلم ترک کرد. پس از درخواست وزیر خارجه سوئد برای تحقیق درباره اعدام‌های میدانی کنونی در کرانه باختری، معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم تصمیم گرفته است دیدارهای رسمی سوئد به سرزمین‌های اشغالی را ممنوع کند.
 


Page Generated in 0/0051 sec