printlogo


کد خبر: 152137تاریخ: 1394/10/28 00:00
سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:
دفترچه‌های بیمه
جمع‌آوری می‌شوند
تا پایان سال 95 تمام دفترچه‌های بیمه جمع‌آوری و کارت‌های ملی جایگزین آن  می‌شود. محمدجواد کبیر، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به جایگزینی کارت ملی به جای دفترچه بیمه اظهار داشت: این طرح هم‌اکنون به صورت پایلوت در بیش از 30 بیمارستان کشور انجام شده است. وی به فارس عنوان کرد: برای گسترش این طرح نیازمند برنامه جامع‌تر و اصلاح سامانه هستیم که امیدواریم تا پایان سال 95 تمام دفترچه‌های بیمه جمع‌آوری و کارت‌های ملی جایگزین آن شود. کبیر با تأکید بر اینکه سالانه بیش از 60میلیارد تومان از اعتبارات سازمان بیمه سلامت جهت تعویض دفاتر بیمه هزینه می‌شود، ‌خاطرنشان کرد:  با جایگزینی کارت ملی به جای دفترچه بیمه سطح ارائه خدمات افزایش خواهد یافت. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان داشت:‌ در طرح اشاره شده در تلاش هستیم حق و حقوق بیمه‌شدگان ضایع نشود، چرا که حقوق بیمه‌شدگان از هر چیز دیگری برای سازمان بیمه سلامت اهمیت بیشتری دارد.

هشدار درباره موج دوم آنفلوآنزا
رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های وزارت بهداشت بر انجام اقدامات حفاظت فردی و خودمراقبتی جهت پیشگیری از موج دوم بیماری آنفلوآنزا تاکید کرد. به گزارش ایسنا، محمود سروش، رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های وزارت بهداشت در جلسه‌ای مشترک با ریاست و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و کارشناسان بهداشت و درمان این استان، از روند اجرای برنامه‌های مراقبت و پیشگیری بیماری آنفلوآنزا ابراز رضایت کرد و با اشاره به فروکش کردن بیماری آنفلوآنزا در کشور، بر لزوم انجام اقدامات حفاظت فردی و خودمراقبتی جهت پیشگیری از موج دوم این بیماری تاکید کرد.  وی با تاکید بر شست‌وشوی صحیح دست‌ها به‌صورت مرتب، گفت: افراد باید ضمن استفاده از ماسک، در هنگام عطسه و سرفه از دستمال کاغذی استفاده و به روش مناسب آن را دفع کنند. رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های وزارت بهداشت، همچنین درباره خودداری از دست دادن با افراد مشکوک و مبتلا به این بیماری و خودداری از در آغوش گرفتن این افراد، تاکید کرد: در مواجه شدن با افراد مبتلا به آنفلوآنزا رعایت فاصله حداقل یک‌ونیم متر جهت اجتناب از ابتلا به بیماری لازم است.

هشدار درباره هورمون‌تراپی زنان
یک متخصص زنان هورمون‌تراپی در خانم‌ها را دارای عوارض جدی دانست و درباره انجام آن توصیه‌هایی مطرح کرد.   به گزارش «وطن امروز»، شیرین شمس، متخصص زنان هورمون‌تراپی در خانم‌ها را دارای عوارض جدی دانست و اظهار داشت: خانم‌ها ممکن است طی درمان با هورمون دچار عوارض جانبی آن شوند و به طور کلی سردرد، سرگیجه و درد پستان شایع‌ترین عوارضی است که به دنبال هورمون‌تراپی گزارش شده است. وی با بیان اینکه درمان هورمونی برای خانم‌هایی که مشکلات انعقادی خون دارند خطرناک است، افزود: درمان هورمونی، خطر انعقاد خون و ترومبوآمبولی را افزایش می‌دهد، خوشبختانه این خطر در خانم‌هایی که از سلامت جسمانی و قلبی برخوردار‌ند به ندرت اتفاق می‌افتد اما در افرادی که سابقه خانوادگی یا شخصی انعقاد خون دارند باید با احتیاط انجام شود. شمس تصریح کرد: خانم‌هایی که رحم خود را برنداشته‌اند و از استروژن به تنهایی استفاده نمی‌کنند در ریسک ابتلا به سرطان اندومتر قرار دارند، به این دلیل بیشتر پزشکان درمان هورمونی را به صورت ترکیبی استروژن و پروژسترون تجویز می‌کنند. به گفته این متخصص زنان و زایمان، خطر افزایش سرطان پستان پس از درمان هورمونی به مدت زمان مصرف هورمون بستگی دارد و این خطر در خانم‌هایی که به مدت 5 سال یا بیشتر تحت درمان هورمونی بودند بسیار زیاد است. شمس، خطر ابتلای سکته قلبی در هورمون درمانی را زیاد عنوان کرد و افزود: اگرچه درمان هورمونی میزان کلسترول بد یا LDL  را کاهش داده و میزان HDL یا کلسترول خوب را افزایش می‌دهد اما باید تصریح کرد که درمان هورمونی خطر ابتلا به سکته قلبی در خانم‌هایی که بیماری زمینه‌ای قلبی دارند را افزایش می‌دهد.


Page Generated in 0/0057 sec