printlogo


کد خبر: 152143تاریخ: 1394/10/28 00:00
سرخط خبر

 اولگ سافونوف، رئیس اداره گردشگری روسیه گفت: ایران یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای گردشگران روس است و روسیه آماده همکاری‌های نزدیک‌تر در این زمینه با ایران است.
 دولت در لایحه برنامه ششم تأکید کرده هرگونه به‌کارگیری یا تبدیل وضعیت استخدام نیروی انسانی در دستگاه‌های اجرایی ممنوع است.
 پایگاه آمریکایی یو اس نیوز نوشت: با لغو تحریم‌ها، مردم آمریکا بزودی قادر خواهند بود از خاویار، پسته و فرش‌های ایرانی استفاده کنند.
 وزارت خزانه‌داری آمریکا به شعبه‌های شرکت‌های آمریکایی در خارج اجازه فعالیت در ایران را داد.
 محمد اکبرنیا، مدیرکل هدایت نیروی کار و  کاریابی‌های وزارت کار گفت: از مجموع ۴۵۸ هزار جویای کار ثبت‌نام‌شده در سامانه اشتغال، ۱۳۵ هزار نفر مشغول کار هستند.
 رئیس سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: برای پوشش ریسک صادرات به افغانستان، شرکت‌های بیمه‌ای و صندوق‌های ضمانت موجود در هر دو کشور، آمادگی حمایت لازم از صادرکنندگان را دارند.
 دومین نمایشگاه اختصاصی ایران در افغانستان در زمینه‌های محصولات و صنایع غذایی، ساختمان و تاسیسات، صنعت و معدن، انرژی (نفت، گاز و پتروشیمی)، لوازم خانگی، دارو و تجهیزات پزشکی، محصولات آرایشی و بهداشتی، منسوجات، فرش و موکت، صنایع خودرو، خدمات شهری، حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات و صنایع مخابراتی 11 تا 14 اسفند در کابل برگزار خواهد شد.
 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به تازگی برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی با کشور سوییس مذاکرات خود را آغاز کرده‌ایم و در کنار آن مذاکراتی نیز با 20 عضو و دبیرکل این سازمان داشته‌ایم که وی از پیوستن ایران حمایت کرد.
 رئیس اتاق ایران خبر داد همزمان با اجرایی شدن برجام، یکهزار ال‌سی در بانک‌های سراسر کشور گشایش یافته و 100 میلیون یورو ال‌سی فقط در بانک صنعت و معدن باز شده است.
  بلومبرگ به نقل از یک مقام ایرانی با اشاره به انعقاد قرارداد خرید ۱۱۴ فروند هواپیمای ایرباس نو و دست دوم توسط ایران گفت: اولین هواپیماها قرار است اوایل ماه جولای(تیر ۹۵) تحویل ایران شود.
 


Page Generated in 0/0072 sec