printlogo


کد خبر: 152149تاریخ: 1394/10/28 00:00
اخبار

تجلیل از تئاتری‌هایی که به شهدا پرداختند
مراسم «ملکوتیان صحنه» شامگاه ۲۶ دی‌ماه با تجلیل از هنرمندانی که در آثارشان به شهدا پرداخته‌اند و همچنین تعدادی از خانواده‌های شهدای تئاتر در تالار ایوان شمس برگزار شد.  به گزارش مهر،‌ در مراسم گشایش بخش تئاتر کنگره «۲۰۰۰ شهید هنرمند»، شهرام کرمی، رئیس مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران با بیان اینکه دوست و دشمن به جایگاه شهدای 8 سال جنگ تحمیلی اعتراف دارند، افزود: در فرهنگ ما شهید و شهادت مفاهیم با عزتی هستند. تئاتر نیز برای تعالی بشر شکل گرفت که ما معتقدیم تئاتر این قابلیت را دارد که برای ارتقای شعور مورد استفاده قرار گیرد.  وی اظهار کرد: بین شهدای 8 سال جنگ تحمیلی، شهدایی هستند که به تئاتر پرداختند. ما ۲۰۰ شهید در تئاتری داریم که ۳۰ تن از آنها فعالیت حرفه‌ای تئاتر داشتند. یک سال گذشته به صورت عملی در سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران در راستای پرداختن به شهدا در آثار تئاتری، گام برداشتیم که از این فعالیت‌ها می‌توان به جشنواره تئاتر شهر و سوگواره خمسه اشاره کرد. همچنین ۲ نمایش «دریادلان» و «اروند خون» نیز از این تولیدات هستند.  در ادامه تصاویری از شهدای تئاتر پخش شد و پس از آن با حضور صلاحی رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران از خانواده‌های شهید محمدرضا امانی، شهید مسعود سهیلی، شهید قدرت‌الله طاهری‌بروجنی، شهید احمد مقدم و شهید غلامرضا کشتکار تجلیل به عمل آمد. تجلیل از هنرمندانی که در آثارشان به شهدا پرداخته‌اند، با حضور شهرام ناظری، لوریس چکناواریان، سردار آزادی معاون فرهنگی بسیج،  مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، سیدمهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و محمد خزاعی دبیر کنگره ملی شهدای هنرمند انجام شد.

واکنش یک کارگردان به پیوستن بازیگران ایرانی به شبکه جم
جلیل سامان، فیلمنامه‌نویس و کارگردان تلویزیون و سینما با نگارش یادداشتی نسبت به موضوع کشف حجاب و پیوستن هنرمندان ایرانی به شبکه‌های ماهواره‌ای واکنش نشان داد.  در یادداشت وی آمده است: «این روزها خبرهای کشف حجاب و پیوستن بازیگران ایرانی به شبکه جم تاسف‌برانگیزترین اخباری است که در حوزه فرهنگ می‌شنوم. حادثه‌ای که سیاست‌های بیمار فرهنگی کشور در آن بی‌تاثیر نبوده‌اند. معضل بزرگ، گرایش کاذب و بیش از حد جوانان به بازیگری و بازار کساد تولیدات تلویزیونی و سینمایی است. فارغ از سیاست‌های یک بام و دو هوای فرهنگی که زیاد درباره‌اش گفته‌ایم، نباید از جنبه شخصی و هویت هنرمند غافل شویم. در واقع اینها افراد بی‌استعدادی هستند که علاقه آنها شهرت است، نه هنر بازیگری. حالا اگر  دست بر قضا بازیگر شدند چه بهتر! اگرنه مجری‌گری هم می‌کنند و ایضا شومنی یا بازی در سریال‌های چیپ (سخیف) ترکیه‌ای یا مدل پشت مجلات و کشف لباس! وعده‌های فریبنده جم ممکن است در شرایط بی‌ثبات فرهنگی کشور برای تکنیسین‌های درجه چندم و بازیگران کم‌استعداد وسوسه‌انگیز باشد اما در درازمدت در آن سوی مرزها با بازیگران بخت‌برگشته‌ای مواجه خواهیم شد که سرانجام کم‌کار و بیکار خواهند شد و به دلیل رفتارهای خلاف عرف و شرع، امکان بازگشت یا کار در کشور را از دست خواهند داد. این بازیگران سرخورده سرانجام باید همان راهی را بروند که بعضی دیگر رفتند. باید برای تبلیغ کالا و لباس، مدل و برهنه شوند تا جیب عده‌ای را پر و هوس عده‌ای دیگر را اقناع کنند. این سرانجام فرهنگ برهنگی است. زنگ خطر از مدت‌ها قبل به صدا در آمده است. اگر مسؤولان فرهنگی نمی‌شنوند، هنرمندان باید خودشان هوای یکدیگر و خودشان را داشته باشند. باید مواظب باشیم در این سراب غرق نشویم. هیچ‌کس مسؤول حماقت‌های دیگری نیست!»

زندگی اردوغان فیلم می‌شود
داستان زندگی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به فیلم تبدیل می‌شود. سوژه این فیلم را که «رئیس» نام دارد، زندگی رجب طیب اردوغان غیر از حیات سیاسی‌اش تشکیل داده و به سرگذشت وی تا دوره ریاست وی بر شهرداری استانبول می‌پردازد. در این فیلم که داستان زندگی اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه از روز تولد تا سال ۱۹۹۹ بازگو می‌شود، رها بی‌اوغلو، هنرپیشه معروف ترکیه نقش اردوغان را بازی خواهد کرد.  
 


Page Generated in 0/0057 sec