printlogo


کد خبر: 152150تاریخ: 1394/10/28 00:00
رویدادها

کارگردان «حضرت یوسف(ع)»
در بیمارستان بستری شد
پس از بهبود وضعیت جسمی استاد حمید سبزواری، شاعر انقلاب که شرایط برای مرخص شدن ایشان از بیمارستان فراهم شد، فرج‌الله سلحشور، نویسنده و کارگردان کشور به دلیل وخامت حال در بیمارستان بقیه‌الله(عج) بستری شد. سلحشور مدتی است به دلیل عارضه سرطان ریه و همچنین تزریق آمپول اشتباهی در منزل بستری بوده است.

  «یتیم‌خانه ایران»، تنها فیلم بخش خارج از مسابقه جشنواره فجر
فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» به جشنواره فیلم فجر امسال اضافه شد. این فیلم تنها متقاضی نمایش در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر بود که به جدول نمایش فیلم‌ها اضافه شد و با وجود تماشای آن توسط هیات انتخاب جشنواره، سازندگان فیلم تمایلی به نمایش آن در بخش مسابقه نداشتند.  «یتیم‌خانه ایران» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی ابوالقاسم طالبی است و داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران است که در سال‌های 1295 تا 1297 و در دوران جنگ اول جهانی در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد.

نسخه جدید «جنگ ستارگان»
مسیر اعتراضات تازه‌ای علیه اوباما
ظاهرا مشکلات آمریکا و دنیا حالا دیگر به «جنگ ستارگان» رسیده است. رئیس‌جمهور ایالات متحده حسابی روی «جنگ ستارگان» مانور می‌دهد. داستان از کنفرانس مطبوعاتی پایان سال اوباما آغاز شد. او با خبرنگاران کمی زودتر خداحافظی کرد تا به اکران «جنگ ستارگان: ارتش به پا می‌خیزد» برسد. اگرچه در ابتدا این دموکرات‌ها بودند که فضای رسانه را در اختیار گرفتند و گفتند اوباما هم مانند مردم عادی علاقه‌مند تماشای جدیدترین نسخه «جنگ ستارگان»  است اما بعد این بازی رسانه‌ای روی دیگرش به سمت جمهوری‌خواهان کشیده شد. دونالد ترامپ با ویدئوی معروف کمپین تبلیغاتی‌اش حسابی به اوباما تاخت و با طعنه به جنگ‌های منطقه و جنگ ستارگان گفت در حالی که آمریکا و دنیا درگیر جنگ‌های واقعی هستند، رئیس‌جمهور این کشور درگیر جنگ دیگری است. به تازگی در یک مصاحبه اینترنتی که در وب‌سایت یوتیوب منتشر شده، باراک اوباما باز با سوالی درباره «جنگ ستارگان» مواجه شد. مجری برنامه از او پرسید: «دوست داشتید کدام شخصیت «جنگ ستارگان» بودید؟» و رئیس‌جمهور آمریکا سریع و بدون توقف می‌گوید: «خب! هان سولو. اون یه ذره شورشیه...». به نظر می‌رسد حالا دونالد ترامپ چیزهای بیشتری برای انتقاد از دموکرات‌ها و بویژه رئیس‌جمهور فعلی فراهم کرده است.

رونمایی از پوستر بزرگداشت تماشاخانه سنگلج
پوستر بزرگداشت تماشاخانه سنگلج با عنوان «پنجاه سال پویایی تئاتر ایران» با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رونمایی شد.  به گزارش ستاد خبری روابط عمومی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، پوستر بزرگداشت تماشاخانه سنگلج که توسط «سعید رضوانی» طراحی شده از نشانه‌هایی چون درخت سرو و عدد 50 استفاده کرده است. رنگ فیروزه‌ای به کار گرفته شده در این پوستر با رنگ زمینه تابلوی نفیس معرق که در پیشانی تماشاخانه سنگلج کار شده است هماهنگی دارد. همچنین فیروزه‌ای؛ رنگ زمینه پوستر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز است. بزرگداشت تماشاخانه سنگلج همزمان با افتتاحیه سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و پنجاهمین سال تاسیس این تماشاخانه روز پنجشنبه اول بهمن‌ماه ساعت 18 برگزار خواهد شد.

ابراز پشیمانی تیم راث از بازی
در نقش سپ بلاتر
تیم راث، بازیگر سینما ضمن ابراز پشیمانی از بازی در نقش رئیس تعلیقی فیفا اعلام کرد نباید در این نقش ظاهر می‌شد.  به گزارش مهر به نقل از گاردین، تیم راث که در فیلم جنجال‌برانگیز «اشتیاق متحد» به کارگردانی فردریک اوبرتین در نقش سپ بلاتر جلوی دوربین رفته بود، گفت فقط به انگیزه مالی بازی در این فیلم را پذیرفت. این بازیگر برجسته اعلام کرد: این فیلم وحشتناک بود و من از بازی در آن متنفرم. این فیلم به دلایلی درست، فیلمی نادرست بود. من دو بچه کالجی داشتم و باید تصمیم می‌گرفتم برای کسب درآمد در آن بازی کنم یا نه! و من این کار را برای خانواده‌ام انجام دادم.
 


Page Generated in 0/0057 sec