printlogo


کد خبر: 152160تاریخ: 1394/10/28 00:00
اخبار

دفاع آیت‌الله از شورای نگهبان
ردصلاحیت‌ها براساس قانون است
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه انتخابات امانتی در دسترس برگزارکنندگان آن است، گفت: سازوکار نظارت بر انتخابات مانند آنچه در شورای نگهبان رخ می‌دهد، در همه کشورها وجود دارد. به گزارش تسنیم، آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی ظهر دیروز در دیدار مجموعه ستاد انتخابات استان و تعدادی از بازرسان انتخابات استان قم با بیان اینکه انتخابات یک امانت در دست مسؤولان است، تصریح کرد: این امانت باید به اهل آن رسانده شود، یعنی کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند باید مراقب باشند افراد امین در رأس کار بیایند. مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه امانت تنها این نیست که مالی به فردی سپرده شود و آن را بازگرداند، گفت: این یک مصداق امانت است اما مصداق دیگر امانت شغل است. شغل یک امانت مهم است که هرکس کاری را برگزیده است باید امانتدار آن باشد. مرجع تقلید شیعیان با ابراز اینکه «امیدواریم انتخابات خوبی در کشور رقم بخورد»، گفت: شورای نگهبان نظر استصوابی دارد. این امانت را نمی‌شود به هرکسی سپرد چون بی‌قانونی می‌شود. این دستگاه نظارتی در همه کشور‌ها وجود دارد. وی با هشدار نسبت به اینکه نمی‌توان هر شخصی را بدون نظارت برای ورود به مجلس شورای اسلامی و خبرگان انتخاب کرد، افزود: شورای نگهبان براساس قانون افراد را محک می‌زند و کسانی را که صلاحیت ندارند رد می‌کند. در همین بررسی‌های اخیر مشخص شد بیش از 700 نفر محکومیت کیفری داشتند که نمی‌توان آنها را به امور کشوری منصوب کرد.

قدردانی تشکل‌های دانشجویی
از نیروی دریایی سپاه
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: تشکل‌های دانشجویی با اهدای لوحی از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی کردند. به گزارش تسنیم، محمدامین سلیمی از دیدار اعضای این شورا به همراه نمایندگانی از 3 تشکل دانشجویی جامعه اسلامی دانشجویان، دفتر تحکیم وحدت و جنبش عدالتخواه دانشجویی با دریادار فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد. وی گفت: طی این نشست از اقدام بموقع نیروی دریایی سپاه در حفاظت از مرزهای آبی کشور تقدیر به عمل آمد و لوح تقدیری از جانب تشکل‌های دانشجویی به وی اهدا شد. دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: در این جلسه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی نظرات خود را پیرامون مسائل مختلف منطقه با دریادار فدوی در میان گذاشتند.

خودداری امیر سیاری از نشستن
در کنار همتای آمریکایی
فرمانده نیروی دریایی ارتش از نشستن در کنار نماینده نیروی دریایی آمریکا خودداری کرد. به گزارش تسنیم، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش که در ضیافت شام نیروی دریایی بنگلادش شرکت کرده بود، هنگامی که متوجه شد میز محل استقرار وی با نماینده نیروی دریایی آمریکا یکی است، از نشستن دور میز شام خودداری کرد. پس از تذکر هیأت ایرانی، میز شام فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تغییر و در کنار نماینده آلمان قرار گرفت.

آمریکایی‌ها حتی یک تیر هم به سمت داعش شلیک نمی‌کنند
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه آمریکایی‌ها گروه‌های تروریستی را همراهی کرده و حتی یک تیر هم به سمت داعش شلیک نمی‌کنند و این ائتلافی هم که تشکیل دادند، ائتلافی دروغین است، گفت: در قضیه سوریه، سیاستگذار اصلی آمریکا و صهیونیست‌ها هستند و پول را عربستان و اردن با حمایت ترک‌ها می‌دهند. سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی طی سخنانی در مراسم بزرگداشت مهاجر الی‌الله سردار فولادگر گفت: آمریکایی‌ها گروه‌های تروریستی را همراهی کرده و حتی یک تیر هم به سمت داعش شلیک نمی‌کنند و این ائتلافی هم که تشکیل دادند، ائتلافی دروغین است و ما امیدواریم ائتلافی که میان ایران، روسیه، سوریه، عراق و حزب‌الله لبنان تشکیل شده به پیروزی برسد و بر تروریست‌ها غلبه پیدا کنند. دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آنچه در سوریه، عراق، یمن و عربستان می‌گذرد و ظلم‌هایی که در منطقه می‌شود آیا هیچ ارتباطی با مسائل عصر ظهور دارد یا نه؟ اگر دارد، باید خودمان و ملت‌های اسلامی را آماده کنیم.


Page Generated in 0/0050 sec