printlogo


کد خبر: 152171تاریخ: 1394/10/28 00:00
چهارگوشه

بحران اقتصادی به دربار کویت رسید
شیخ صباح احمد جابرالصباح، امیر کویت دستوری برای کم کردن بودجه دیوان (دفتر) پادشاهی این کشور صادر کرد. کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از جمله کویت در سال گذشته به دلیل کاهش قیمت نفت دچار بودجه شدید شدند و مجبور به اتخاذ گام‌هایی برای رفع این کسری بودجه در سال جدید شدند. امیر کویت در آبان‌ماه از دولت و پارلمان این کشور خواست برای جبران کاهش 60درصدی درآمدهای نفتی کشور که تامین اعتبار بودجه این امیرنشین را به خطر انداخته است هر چه سریع‌تر به فکر اصلاحات اقتصادی باشند.

آخرین اخبار از وضعیت شیخ زکزاکی
حسن بالا، عضو جنبش اسلامی نیجریه درباره آخرین وضعیت شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان این کشور، تصریح کرد: شیخ زکزاکی و همسر وی در حال حاضر در سلامت کامل به‌سر می‌برند و در حال مداوا هستند. این عضو جنبش اسلامی نیجریه در پاسخ به پرسشی درباره لغو شدن یا نشدن ممنوعیت ملاقات خانواده شیخ زکزاکی با وی گفت: تاکنون خانواده شیخ زکزاکی موفق به ملاقات وی نشده‌اند، اما ارتش در حال بررسی این مساله است و ممکن است مجوز این ملاقات را صادر کند.

عذرخواهی پ‌ک‌ک
پ‌ک‌ک در حالی مسؤولیت انفجار چند روز گذشته ماشین بمب‌گذاری شده در جنوب شرقی ترکیه را برعهده گرفت که به دلیل کشته شدن غیرنظامیان به خصوص 3 کودک عذرخواهی کرد. این حزب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: کاملا آشکار است که براساس اصول و اهداف سیاسی جنبش ما غیرنظامیان نباید مورد هدف قرار گیرند. هدف از این حمله، نیروهای امنیتی بود. 3 روز پیش، به دنبال اصابت یک راکت و بمب‌های آتش‌زا به پاسگاه‌های پلیس در استان دیاربکر در جنوب شرق ترکیه دست‌کم 5 تن کشته و 39 تن دیگر زخمی شدند.

خداحافظی رئیس‌جمهور قرقیزستان با دنیای سیاست
آلماسبیگ آتمبایف، رئیس‌جمهوری قرقیزستان گفت، با اتمام دوره ریاستم کاملا از سیاست کناره‌گیری می‌کنم و هیچ پست سیاسی اعم از ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری، وزیری و نمایندگی مجلس را قبول نخواهم کرد. آتمبایف پیش‌تر نیز گفته بود که، من نه آقایف و نه باقیف (روسای‌جمهوری قبلی این کشور) هستم که برای رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری دست به هر کاری زدند.

ادامه تظاهرات بحرینی‌ها در وفاداری به شیخ نمر
مناطق مختلف بحرین همچنان صحنه برگزاری تظاهرات در محکومیت جنایت آل‌سعود در اعدام شیخ نمر باقرالنمر، روحانی برجسته عربستانی بود. روز جمعه، تظاهراتی بنا به دعوت ائتلاف 14 فوریه جوانان بحرین برگزار شد و تظاهرکنندگان در مناطق «بنی جمره، بوری، سهله جنوبی، المالکیه، الدراز، ستره، النویدرات، المرخ، المصلى و البلاد القدیم» در حالی که پرچم بحرین و تصاویری از شیخ نمر باقر النمر و شیخ علی سلمان دبیرکل زندانی جمعیت الوفاق را در دست داشتند، به شیخ النمر اعلام وفاداری کردند. شرکت‌کنندگان همچنین سرنگونی آل‌خلیفه و آل‌سعود را خواستار شدند و بر ادامه فعالیت‌های انقلابی تا تحقق خواسته‌های مردم بحرین در رسیدن به آزادی، دموکراسی و تعیین سرنوشت تاکید کردند.

تسلیم400 شبه‌نظامی در سوریه
آزادسازی شهر «سلمی» در حومه شمالی بندر لاذقیه علاوه بر دستاوردهای نظامی، از نظر سیاسی و تبلیغاتی نیز بسیار مهم برشمرده می‌شود به طوری که بلافاصله شاهد فرار یا تسلیم شدن  تروریست‌ها از جمله 400 شبه‌نظامی در حماه بوده‌ایم. البته آزادسازی شهر راهبردی «سلمی» در ریف شمالی لاذقیه اگرچه یکی از مهم‌ترین این دستاوردها بوده، اما اولین و آخرین آن نبوده است، همچنین در ریف شرقی حلب، ارتش سوریه به دروازه‌های «دیر حافر» و «الباب»، 2 پایگاه اصلی «داعش» در این منطقه رسیده، در حالی که در ریف جنوبی حلب، نیروهای مسلح این کشور با پیشروی‌های چشمگیر و گسترده خود با مرزهای استان ادلب، پایگاه «القاعده» یا بنابر ادعای این گروه «امارت اسلامی» جبهه‌النصره فاصله چندانی ندارند.


Page Generated in 0/0068 sec