printlogo


کد خبر: 152544تاریخ: 1394/11/5 00:00
اخبار

رونمایی از ترانه شهید نمر
در «ترنم بیداری»
در روز دوم جشنواره «ترنم بیداری» از اثر موسیقایی آیت‌الله شهید شیخ باقر النمر با صدای محمد گلریز رونمایی شد. جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی بسیج با عنوان  «ترنم بیداری» از 3 تا 7 بهمن در تالار حافظ شیراز با حضور گروه‌های سرود از سراسر کشور و هنرمندان شاخص موسیقی برگزار خواهد شد.

برگزاری جشنواره‌ای برای اعتراض به توهین‌های شارلی‌ابدو
یک جشنواره مردمی در فرانسه با موضوع مقابله با اهانت‌ها به اسلام و پیامبر اکرم(ص) در سکوت خبری چند سالی است که شروع شده و این روزها آثار ارزشمندی را تولید می‌کند. به گزارش تسنیم، جشنواره فیلم‌های کوتاه اسلامی «جایزه مختار» که در فرانسه اجرا می‌شود در سال جاری سومین دوره خود را پشت سر می‌گذارد. براساس قوانین این جشنواره، فیلم‌های تولیدشده باید به مسائل اسلامی بپردازند ولی لزومی ندارد به صورت مستقیم از اسلام نامی برده شود بلکه باید آموزه‌های این دین در قالب زندگی روزمره مردم به تصویر کشیده شود.

افتتاح شبکه تهران
شبکه تهران از امروز 5 بهمن با برپایی مراسمی به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد. مراسم آغاز به کار این شبکه استانی در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما با حضور رئیس، معاونان، مدیران شبکه‌های صداوسیما و جمعی از مدیران و مسؤولان استانی و شهری تهران برگزار خواهد شد.  احسان کاوه، مدیر شبکه تهران درباره اهداف راه‌اندازی و ویژگی‌های این شبکه گفت: کلانشهر تهران به حدی اتفاقات و مسائل شهری و مهم در خود دارد که نیاز به یک شبکه اختصاصی برای انعکاس این موضوعات در آن کاملا بدیهی است بویژه آنکه استان تهران شامل شهرستان‌های مهمی نیز می‌شود که انعکاس مسائل شهری، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در آنها خود مقوله‌ای جدی است و این امور مسؤولان سیما را بر آن داشت پس از اختصاص شبکه 5 سیما به موضوعات  اقتصادی به دنبال راه‌اندازی یک شبکه مستقل برای شهر تهران باشند. وی  همچنین درباره رویکردهای محتوایی و سیاست‌های شبکه تهران گفت: بنا داریم در این شبکه به مولفه‌هایی چون آموزش آداب شهروندی و هر آنچه زیست اجتماعی شهری را ارتقا می‌دهد، ایجاد نشاط، آرامش و صمیمیت در خانواده‌های تهرانی، تولید محتوا در راستای کارآمد اداره شدن شهر تهران، ترویج گفت‌وگو و مدارای اجتماعی با به رسمیت شناختن تنوع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، ارتقای کیفیت و سبک زندگی در شئون مختلف مادی و معنوی و  آگاه‌سازی شهروندان درباره هر آنچه به تهران مربوط می‌شود، توجه ویژه
داشته باشیم.

انتقاد فیلمساز نامزد اسکار از تبعیض جنسیتی در هالیوود
جولی دلپی بازیگر، نویسنده و کارگردان نامزد اسکار هم از تبعیض جنسیت در هالیوود انتقاد کرد. جولی دلپی نویسنده سرشناس فیلم‌های «پیش از نیمه شب» و «پیش از غروب» ریچارد لینک لیتر هم از تبعیض جنسیت در هالیوود انتقاد کرد. او که به جز نوشتن فیلمنامه در هر 3 فیلم تریلوژی «قبل» ریچارد لینک لیتر، مقابل ایتن هاوک بازی کرده می‌گوید: «خنده‌دار است که زنان حتی نمی‌توانند حرف بزنند.» او می‌گوید بارها آرزو کرده کاش سیاهپوست آفریقایی- آمریکایی بود، چرا که رنگین پوست بودن از زن بودن در هالیوود امروز بهتر است. اگر آفریقایی- آمریکایی باشید حداقل شما را نمی‌ترسانند. او می‌گوید سخت‌ترین کار در صنعت فیلمسازی آمریکا، «زن» بودن است، چرا که مردم بالاتر از هر چیز، از «فمینیسم» متنفرند. امسال موج تبعیض نژاد در هالیوود به راه افتاده و خیلی از بازیگران و کارگردانان درجه یکی چون ویل اسمیت، اسپایک لی و مایکل مور اعلام کرده‌اند به علت همین تبعیض نژادی در مراسم اسکار شرکت نمی‌کنند.

یدالله نجفی، صدابردار فیلم «محمدرسول‌الله(ص)» درگذشت
یدالله نجفی، صدابردار فیلم‌های «محمدرسول‌الله(ص)»، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت»، «جامه‌دران»، «شیفت‌شب» و فیلم نیمه تمام «فروشنده» فرهادی شنبه ۲ بهمن دچار ایست ‌قلبی شد و درگذشت. یدالله نجفی در سال 1334 در شهر بابلسر به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل رشته صدابرداری از مدرسه عالی تلویزیون و سینما در سال 1355 و آغاز فعالیت سینمایی‌اش از سال 1369 با صدابرداری «به خاطر همه چیز» بود.
 


Page Generated in 0/0065 sec