printlogo


کد خبر: 152710تاریخ: 1394/11/7 00:00
اخبار

فغانی: مثل ایران خبری از محرومیت نبود
داور بین‌المللی فو‌تبا‌ل ایران می‌گوید مسؤولان AFC قبول داشتند اشتباه داور ژاپنی در دیدار کره‌جنوبی - اردن انسانی بوده و مسؤولان او را دلداری می‌دادند و همچنان که می‌بینید مثل ایران خبری از محرومیت هم نیست. علیرضا فغانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره داوری بازی اردن – کره گفت: بعد از بازی همه می‌دانستند کمک‌داور ژاپنی به اشتباه آفساید گرفته ولی در ‌عین ‌حال همه می‌دانستند این اشتباه انسانی است و پیش می‌آید به طوری که وقتی به هتل بازگشتیم مسؤولان که او را دیدند در آغوشش گرفته و دلداری دادند. او درباره پاسخ AFC به شکایت اردنی‌ها تصریح کرد: اردنی‌ها طبق حق و حقوقی که داشتند از کمک‌داور ژاپنی شکایت کردند و AFC هم پاسخ داد اشتباه از جانب کمک‌داور ژاپنی یک اشتباه انسانی بود ولی این موضوع به نتیجه‌ هیچ ربطی ندارد. داور بین‌المللی فو‌تبا‌ل ایران ا‌دا‌مه‌ داد: مسؤولان خود می‌گفتند امکان دارد اشتباه رخ دهد و بیشتر به کمک‌داور ژاپنی دلداری می‌دادند. حتی در آنجا و در جواب AFC از مسائلی که در ایران داوران با آن روبه‌رو می‌شوند از جمله محرومیت از داوری هیچ صحبتی نشد و بیشتر بحث حمایتی است به طوری که با داخل ایران قابل قیاس نیست. داور بین‌المللی فو‌تبا‌ل ایران با تاکید بر اینکه آنجا هر داور نمره جدا می‌گرفت و نمره گرفتن تیمی نبوده است، گفت: ما آنجا به صورت تیم نبودیم. از ایران من و رضا سخندان بودیم در نتیجه‌ این طور نبود که اردنی‌ها از سیستم داوری شکایت کنند،‌ بلکه آنها از کمک‌داور ژاپنی شکایت کردند. هر داور در این مسابقه نمره خود را می‌گرفت.

رکورد قابل‌توجه بنزما
مهاجم فرانسوی سفیدپوشان مادریدی در فصل جاری عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است. کریم بنزما در فصل جاری در 20 بازی از رقابت‌های مختلف 21 گل برای رئال‌مادرید به ثمر رسانده است. او این روزها مؤثرترین بازیکن در پست خودش در قاره سبز به شمار می‌رود و یکی از کسانی که پا به پای او پیش می‌رود، روبرت لواندوفسکی از بایرن‌مونیخ با 25 گل زده در 27 بازی است. بنزما که این فصل بهترین شروع تمام دوران حرفه‌ای خود را تجربه می‌کند، با 17 گل زده در رقابت‌های لالیگا بهترین گلزن تیمش است و از این حیث حتی از کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی رئال‌مادرید هم پیشی گرفته است. این مهاجم فرانسوی تا به این جای فصل جاری به طور میانگین در هر 69 دقیقه یک گل برای کهکشانی‌ها زده، این در حالی است که او هرگز از رکورد یک گل در 100 دقیقه هم نگذشته بود. در سال جدید میلادی (2016) بنزما در تمام 4 بازی که برای تیم اول شهر مادرید به میدان رفته، گلزنی کرده است. در اروپا کریم مؤثرترین مهاجم بوده است و پس از او لواندوفسکی، مهاجم بایرن‌مونیخ قرار دارد که به طور میانگین در هر 77 دقیقه یک گل به ثمر رسانده است. این مهاجم لهستانی جزو بازیکنانی است که رئال نسبت به جذبش علاقه‌مند است.

ژروینیو به تیم «هبئی» چین پیوست
مهاجم ساحل عاجی جالوروسی رسماً از این تیم جدا شد و با یکی از باشگاه‌های سوپرلیگ چین قرارداد بست. ژروینیو که روز (دوشنبه  از شرکت در تمرینات رم خودداری کرد، به‌طور رسمی از این تیم جدا شد و با عقد قراردادی
15 میلیون یورویی به تیم «هبئی چاینا فورچون» چین که به‌تازگی به سوپرلیگ چین صعود کرده است، پیوست. ساباتینی، مدیر ورزشی باشگاه رم تایید کرد که ژروینیو از این باشگاه درخواست کرده با انتقال او از پایتخت ایتالیا به چین موافقت کنند. در حالی که تصور می‌شد جیانگسو سونینگ مقصد بعدی ژروینیو باشد، روز سه‌شنبه شبکه اسکای اعلام کرد تیم هبئی با مهاجم ساحل عاجی به توافق رسیده است.

٨ بخیه روی کتف ملی‌پوش بسکتبال
بهنام یخچالی، ملی‌پوش بسکتبال ایران بعد از دیدار نفت آبادان و پتروشیمی بندرامام به دلیل جنجال تماشاگران مجبور شد کتف پاره‌اش را ٨ بخیه بزند اما مشخص نیست این جراحت بر اثر ضربه چاقو بود یا برخورد صندلی.  تب جنجال و درگیری بسکتبال را هم فراگرفته است و بعد از گرگان این بار نوبت آبادان بود که اتفاقات ناخوشایند چهره بازی را زشت کند. دیدار تیم‌های نفت آبادان و پتروشیمی بندر امام در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر بسکتبال در حالی با حساب 78 بر 64 به سود پتروشیمی به پایان رسید که این مسابقه در پایان با حادثه‌ای ناگوار برای بهنام یخچالی، ملی‌پوش بسکتبال و تیم پتروشیمی همراه بود. در پایان مسابقه یخچالی از ناحیه کتف با ضربه‌ای که گفته می‌شود به وسیله چاقو بوده است، ضربه می‌خورد. کتف یخچالی پس از این اتفاق حدود 8 بخیه زده می‌شود. از سوی دیگر گفته می‌شود ضربه صندلی باعث مصدومیت این بازیکن شده است.


Page Generated in 0/0055 sec