printlogo


کد خبر: 153212تاریخ: 1394/11/17 00:00
اخبار

مجید مجیدی:
فیلم «ایستاده در غبار» اتفاق بزرگی در سینماست
در سومین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر، اکران فیلم «ایستاده در غبار» در کاخ رسانه‌ای برج میلاد با واکنش‌های مثبتی از سوی هنرمندان و اهالی رسانه‌ها همراه بود، به نحوی که محمدحسین مهدویان، کارگردان این فیلم را می‌توان پدیده این دوره از جشنواره دانست. یکی از افرادی که پس از تماشای این فیلم به اظهارنظر درباره‌اش پرداخت، مجید مجیدی، کارگردان نام‌آشنای سینمای ایران بود که اعتقاد دارد، فیلم «ایستاده در غبار» اتفاق بزرگی در سینما است و از نظر تکنیکی و از جهت پرداخت، ساخت چنین فیلمی جسارت بسیار بزرگی را می‌خواهد. کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در این باره گفت: «ایستاده در غبار» می‌تواند حلقه مفقوده در سینمای دفاع مقدس باشد که توسط محمدحسین مهدویان به تصویر کشیده شده است؛ فیلمساز مبتکر، جسور و خلاقی که می‌تواند یک پدیده در این سینما باشد.  مجیدی ادامه داد: در طول این سال‌ها از این نسل بسیار کم داشتیم که چنین نگاه متعهدانه‌ای نسبت به نسلی داشته باشد که به آن متعلق نبوده و این فیلم ادای دین بسیار بزرگی محسوب می‌شود، آن هم در شرایطی که بیشتر به دنبال سیاه‌نمایی‌ها هستند.  این کارگردان با بیان اینکه در «ایستاده در غبار» ارزش‌ها و اسطوره‌ها به زیبایی به تصویر کشیده شده است، تاکید کرد: جای تقدیر از چنین نسل و جوان‌هایی وجود دارد و معتقدم حسین مهدویان می‌تواند یکی از پیشتازان عرصه سینمای ناب و تاثیر‌گذار تلقی شود. پدیده‌ای که آینده درخشانی در انتظار اوست و امثال چنین جوان‌هایی را باید دریافت؛ گوهرهایی که باید قدرشان دانسته شود.  وی ادامه داد: این فیلم 100 دقیقه‌ای که همه لحظاتش بازسازی شده، به زیبایی به تصویر کشیده شده و ساخت آن جسارت بزرگی را طلب می‌کند.

فیلم‌های اولی در کورس دستیابی به بهترین فیلم از نگاه تماشاگران
نتایج شمارش آرای مردمی در سومین روز از سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ با اعلام میزان آرای اخذ شده، منتشر شد.  نتایج آرای مردمی نشان‌دهنده توجه مخاطبان به آثار فیلمسازان اولی بوده و درواقع رقابت اصلی میان فیلم‌های «ایستاده در غبار» و «ابد و یک روز» است. براساس اعلام کمیته رای‌گیری مردمی که زیرنظر خانه سینما فعالیت می‌کند فیلم‌های «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی، «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «اژدها وارد می‌شود» به کارگردانی مانی حقیقی، «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و «بارکد» ساخته مصطفی کیایی در صدر آرا هستند.  آرای روز چهارشنبه بین ۲۳ فیلم و با اخذ ۱۷ هزار و ۷۹۶ رای بوده است.  همچنین طبق داوری انجام‌گرفته روز سه‌شنبه ۱۳ بهمن‌ماه فیلم‌های «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی، «اژدها وارد می‌شود» به کارگردانی مانی حقیقی، «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، «بارکد» به کارگردانی مصطفی کیایی و «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان بدون ترتیب و طبق حروف الفبا در ردیف بهترین فیلم‌ها از نگاه تماشاگران قرار گرفته است.

وزیر بهداشت به تماشای «بادیگارد» حاتمی‌کیا نشست
فیلم سینمایی بادیگارد ساخته جدید ابراهیم حاتمی‌کیا مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و در 4 سالن مردمی به سانس‌های فوق‌العاده رسید. همچنین فیلم‌های سینمایی «بارکد» در سینما فرهنگ و «ابد و یک روز» در سالن سینما کورش در سانس فوق‌العاده به نمایش درآمد. این در شرایطی است که فیلم «رسوایی2» تا شب سوم اکران در سینماهای مردمی هنوز نتوانسته به سانس فوق‌العاده دست یابد.  علاوه بر حضور هنرمندان در سالن‌های مردمی، دولتمردان نیز برای دیدن برخی آثار به سالن‌های مردمی می‌آیند و در کنار مخاطبان برخی فیلم‌ها را به تماشا می‌نشینند که از جمله می‌توان به سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی، وزیر بهداشت اشاره کرد. همچنین حسین فریدون (برادر رئیس‌جمهور و دستیار ویژه وی)، علی مطهری (نماینده مجلس شورای اسلامی) و سیدهادی ایازی (قائم‌مقام وزیر بهداشت) در سینما کورش به دیدن فیلم سینمایی «بادیگارد» نشستند.
 


Page Generated in 0/0160 sec