printlogo


کد خبر: 153223تاریخ: 1394/11/17 00:00
چهارگوشه

کشف گور جمعی شیعیان
در نیجریه
منابع نیجریه‌ای و فعالان این کشور از کشف گور دسته‌جمعی شیعیان کشته‌شده در حملات 2 ماه گذشته ارتش خبر داده‌اند.  این منابع خبری نیجریه‌ای گفته‌اند گور دسته‌جمعی کشف شده در قبرستان «ماندو کادونا» نیجریه، یکی از گورهای دسته‌جمعی است که ارتش نیجریه در آنها بیش از یکهزار نفر از شیعیان کشته شده در جریان حملات 12 و 13 دسامبر سال 2015 (حدود 3 ماه قبل) را دفن کرده است. در این حملات، سربازان ارتش نیجریه به خانه ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان این کشور و حسینیه بقیه..‌الله به‌عنوان مرکز تجمع شیعیان حمله کردند.

سازمان ملل:
به نفع آسانژ رأی می‌دهیم
بعد از سخنان جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس مبنی بر اینکه در صورت مخالفت کارگروه سازمان ملل با آزادی او، به حکم دستگیری پلیس انگلیس تن خواهد داد، این کارگروه اعلام کرد به نفع او حکم می‌دهد.  آسانژ از سال 2012 تاکنون از ترس استرداد، در سفارت اکوادور در لندن زندگی می‌کند. وی نگران است ابتدا به سوئد استرداد شود زیرا در این کشور اتهامات آزار جنسی به وی وارد شده است، همچنین نگران است در نهایت به آمریکا استرداد شود زیرا در آنجا به علت افشاگری اسناد از طریق وب‌سایت ویکی‌لیکس‌ با اتهام جاسوسی روبه‌رو است.

تخلیه هواپیمای عربستانی
مقامات هوانوردی اسپانیا از تخلیه یک فروند هواپیمای خطوط هوایی عربستان در فرودگاه مادرید به دلیل احتمال وجود بمب در آن خبر دادند.  طبق این گزارش، یک فروند هواپیمای خطوط هوایی عربستان که از مادرید عازم ریاض بود، پیش از پرواز به دلیل دریافت هشداری مبنی بر وجود بمب، تخلیه شد. شامگاه پنجشنبه، نیروهای امنیتی فرودگاه مادرید به حال آماده‌باش کامل درآمدند و محل توقف هواپیما، پس از خارج شدن مسافران به محاصره درآمد.

حمله داعش به برلین دفع شد
پلیس آلمان پنجشنبه از بازداشت 3 عضو گروه تروریستی داعش در پایتخت این کشور و خنثی شدن طرح حمله به برلین خبر داد. طبق این گزارش، در جریان حملات پلیس آلمان به مقر چندین تن از مظنونان تروریستی
3 شهروند الجزایری که به گفته مقامات پلیس قصد حمله تروریستی به برلین را داشتند، دستگیر شدند. پلیس برلین اعلام کرده این مظنونان فعالانه با شبکه تروریستی داعش در ارتباط بوده‌اند. پیش‌تر آژانس اطلاعات داخلی آلمان درباره احتمال وقوع حملات تروریستی در این کشور هشدار داده بود.

هشدار حماس
درباره خبرنگار فلسطینی
جنبش حماس به رژیم صهیونیستی هشدار داد هر آسیبی به محمد القیق، خبرنگار فلسطینی وارد شود درهای جهنم را به روی این رژیم خواهد گشود. محمد القیق، خبرنگار فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی از 72 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است. پیش‌تر نیز سازمان ملل با ابراز نگرانی درباره سلامتی خبرنگار فلسطینی که در اعتراض به بازداشت اداری‌اش به دست صهیونیست‌ها دست به اعتصاب غذا زده، به مقامات تل‌آویو در این باره هشدار داده بود.

درگذشت غلوش، قاری بزرگ مصری
راغب مصطفی غلوش، قاری سرشناس مصری، در سن ۷۷ سالگی در مصر درگذشت. از چند ماه پیش حال این قاری نامدار که علاوه بر ایران به آمریکا، انگلستان، فرانسه و کانادا هم سفر کرده بود رو به وخامت گذاشت. استاد غلوش که در نوجوانی کل قرآن کریم را حفظ کرد، از سن 16 سالگی در محافل مختلف به تلاوت قرآن مشغول شد و از ۲۴ سالگی در رادیو و تلویزیون رسمی مصر به عنوان قاری حضور یافت و رفته‌رفته سبک خود را در قرائت دنبال کرد. او از شاگردان 3 استاد بزرگ عبدالغنی الشرقاوی، ابراهیم الطبهیلی و ابراهیم سلام بود.
 


Page Generated in 0/0067 sec