printlogo


کد خبر: 153228تاریخ: 1394/11/17 00:00
آوای شهر

معاون محیط‌زیست استان تهران خبر داد
هوای پایتخت ناسالم
برای گروه‌های حساس
براساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا شاخص کیفیت هوای تهران طی روز جمعه در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است.  محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت محیط‌زیست استان تهران در این باره به تسنیم اظهار داشت: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران بر میزان غلظت آلاینده‌های ذرات معلق کمتر از
5/2 میکرون طی روز جمعه افزوده شد و شاخص کیفیت هوا با عدد 102 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان قرار گرفت. وی یادآور شد: روز پنجشنبه شاخص کیفیت هوا روی عدد 69  قرار داشت.

رئیس سازمان محیط‌زیست:
واگذاری مدیریت آلودگی هوا
به شهرداری امکان ندارد!
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در پاسخ به اعلام آمادگی شهرداری تهران برای پذیرش مسؤولیت مقابله با آلودگی هوا، این واگذاری را امکان‌ناپذیر دانست. معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در این‌باره به ایسنا گفت: شهرداری باید به تکالیف مشخص شده خود از سوی دولت در زمینه کاهش آلودگی هوا عمل کند و امکان سپردن امور کلان و نظارت به شهرداری وجود ندارد چون بسیاری از اختیارات در حوزه شهرداری نیست.  ابتکار با اشاره به اینکه بخش‌ها و دستگاه‌های گوناگون در مقابله با آلودگی هوا نقش دارند که یکی از آنها شهرداری است، افزود: شهرداری باید مجموعه اقداماتی را در این زمینه انجام دهد و تاکنون هم یکی از بخش‌های موثر در کاهش آلودگی هوا بوده است.  وی با بیان اینکه شهرداری تهران اقدامات خوبی در بحث مقابله با آلودگی هوا داشته است، افزود: سازمان محیط‌زیست آمادگی هر نوع همکاری را با شهرداری در زمینه کاهش آلودگی هوا دارد و نماینده این بخش در کارگروه ملی و استانی کاهش آلودگی هوا حضور دارد. همچنین در حال حاضر بخش زیادی از پایش‌ها به طور مشترک با شهرداری انجام می‌شود اما امکان سپردن کلان نظارت به شهرداری وجود ندارد چون بسیاری از اختیارات در حوزه شهرداری نیست.

انتقاد از دولتی شدن عوارض شهری در برنامه ششم
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از رویکرد دولت در تخصیص مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها انتقاد کرد. به گزارش شهرنوشت، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه رویکرد دولت در تخصیص مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد تخصیص پول حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به بودجه دولتی از سوی سازمان برنامه و بودجه مطرح شده است. وی افزود: براساس این برنامه پیشنهادی عوارض یادشده پس از دریافت به بودجه دولت وارد می‌شود و جنبه دولتی پیدا می‌کند.

زمزمه تعطیلی پنجشنبه‌ها
چند روزی است زمزمه‌هایی از ارائه پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها و اجرای سراسری این طرح در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شنیده و در برخی سایت‌ها و رسانه‌ها خبرهای مرتبط با این موضوع منتشر می‌شود. خبرها حاکی از آن است که بررسی پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها به‌صورت سراسری در کمیسیون‌های تخصصی دولت به پایان رسیده است و این پیشنهاد برای عملیاتی شدن به هیات دولت ارسال شده است. در همین حال مجید محنایی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد از ارائه پیشنهاد تعطیلی روز پنجشنبه به‌صورت کشوری به هیات دولت خبر داده و گفته است هیات دولت در این باره تصمیم خواهد گرفت.  محنایی صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به‌عنوان دلیل طرح این پیشنهاد بیان کرده است. این در حالی است که طرح تعطیلی آخرهفته مدت‌هاست که از مطالبات فعالان کسب‌وکار، کارمندان و کارفرمایان است؛ طرحی که به اعتقاد کارشناسان می‌تواند اثرات مهمی در رشد بخش‌های گوناگون اقتصاد اعم از گردشگری داشته باشد اما با این وجود هنوز در اولویت‌های مجلس و دولت
قرار نگرفته است.


Page Generated in 0/0065 sec