printlogo


کد خبر: 153229تاریخ: 1394/11/17 00:00
نبض جامعه

رئیس انجمن مددکاری انتقاد کرد
غفلت برنامه ششم توسعه از سلامت اجتماعی
واقعیت‌های حوزه سلامت اجتماعی در برنامه ششم در نظر گرفته نشده است در حالی که غفلت از آسیب‌های اجتماعی جامعه را تهدید می‌کند. سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری ایران  به بحث آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم اشاره کرد و به مهر گفت: برنامه ششم در پستویی نوشته شد که واقعیت‌های حوزه اجتماعی  در آن لحاظ نشده است در حالی که کارشناسان اجتماعی در برنامه‌ها و طرح‌هایی که ارائه شده بود، تمام مشکلات و آسیب‌ها را عنوان کرده بودند. وی اظهار داشت: در نشست‌های مشترکی که تاکنون برای تدوین برنامه ششم برگزار شد، در تمام کمیته‌ها حضور داشتیم اما متاسفانه خروجی‌ای که از آن بیرون آمد، ربطی به برنامه‌های ارائه شده نداشت و آسیب‌ها  حذف شد و تنها موردی که در آن دیده شده،  موضوع اعتیاد است.

احتمال بیوتروریستی بودن ویروس زیکا
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به احتمال بیوتروریستی بودن ویروس زیکا هشدار داد. حمیدرضا عزیزی‌فارسانی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هشدار نسبت به احتمال بیوتروریستی بودن انتشار ویروس‌هایی مانند زیکا، بیان داشت: واقعیت آن است که از راه‌های آسیب به جوامع و حمله به کشورها برای نیل به اهداف سیاسی و اقتصادی، انجام اقدامات بیوتروریستی است. نماینده مردم اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان در مجلس شورای اسلامی، به خانه ملت یادآور شد: زمانی که یک بیماری در کشور شیوع پیدا کند هزینه بسیار زیادی برای آن جامعه به همراه خواهد داشت به‌گونه‌ای که بیماران قادر به اشتغال نخواهند بود و در اولین گام به اشتغال ضربه وارد می‌شود. این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر شیوع بیماری‌های ویروسی هزینه‌های درمانی ناشی از بستری بیماران را نیز درپی دارد بنابراین از راه‌های آسیب‌زدن به کشورها بحث بیوتروریسم است که از طریق شیوع این ویروس‌ها جوامع را با آن درگیر می‌کنند.

قانون اعمال معدل در کنکور ۹۳ و ۹۴ باطل شد
دیوان عدالت اداری با صدور حکمی قانون اعمال معدل سال سوم متوسطه در آزمون سراسری را که در سال‌های ۹۳ و ۹۴ اعمال شده است، باطل کرد. به گزارش فارس، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور حکمی، بند 2 مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در  ششم آذر 1392 مبنی بر تاثیر مستقیم و قطعی نمرات سال آخر متوسطه در کنکور سراسری را ابطال کرد. این درحالی است که این بند در کنکور سراسری سال 1393 اجرا شد که در نتیجه نتایج کنکور سراسری سال 1393 و 1394 مخدوش است. در این رأی که در پی درخواستی برای ابطال بند 2 مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو صادر شد، تصریح شده است: از آنجا که براساس قانون باید متوسط نمرات 3 سال متوسطه در کنکور لحاظ شود، مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که اعمال معدل سال آخر را مجاز شمرده باطل است.

نقش کمرنگ دولت در حوزه مد و لباس
«یکی از جاهایی که دولت نمی‌تواند نقش زیادی داشته باشد حوزه مد و لباس است و بیشتر کار در اختیار مجموعه‌های غیردولتی و خصوصی است». به گزارش «وطن‌امروز»، حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در نخستین سمپوزیوم مد و لباس، صنعت نساجی و صنایع مرتبط با بیان این مطلب اظهار داشت: بسیاری از مشکلات در کشور ما نهادینه شده و ربطی به عملکرد دولت‌های گوناگون ندارد. پیش از هر مجموعه یا نهاد دولتی دست‌اندرکاران آن مجموعه هستند که می‌توانند کار را برای خود آسان کنند. وی با بیان اینکه یکی از جاهایی که دولت نمی‌تواند نقش زیادی داشته باشد حوزه مد و لباس است، افزود: بیشتر کار در دست مجموعه‌های غیردولتی و خصوصی است اما انسجامی در فعالیت‌های این بخش وجود ندارد و این حجم بزرگ سرمایه به صورت منسجم در اختیار مصرف‌کننده قرار نمی‌گیرد.


Page Generated in 0/0057 sec