printlogo


کد خبر: 153232تاریخ: 1394/11/17 00:00
فروش واحدهای مسکن‌مهر بدون متقاضی

قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن‌مهر از وجود ۷۵ هزار مسکن‌مهر فاقد متقاضی در کشور و فروش این واحدها به شیوه قیمت تمام‌شده خبر داد و اعلام کرد وزارت راه‌وشهرسازی از امروز دستورالعمل آن را تهیه و به استان‌ها ابلاغ می‌کند. احمد اصغری‌مهرآبادی افزود: در نشست هیأت دولت مصوب شد مازاد مسکن‌مهر در برخی مناطق کشور بدون در نظر گرفتن شرایطی نظیر فاقدان مسکن، متأهل یا سرپرست خانوار و دارای حداقل 5 سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، به متقاضیان واگذار می‌شود. مهرآبادی درباره نحوه قیمت‌گذاری این واحدهای مسکونی اظهار داشت: واگذاری واحدهای مسکن‌مهر از محل آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی به قیمت تمام‌شده است. قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن‌مهر با اشاره به اینکه بیشتر این واحدها در خوزستان، اصفهان، گیلان، البرز و مازندران قرار دارد، گفت: واحدهای تکمیل‌شده در مسکن‌مهر که فاقد متقاضی باشد بسیار کم است اما میانگین پیشرفت فیزیکی 50 تا 60 درصد دارد. به گفته قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در مسکن‌مهر برای هر واحد فاقد متقاضی نیز  30 میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد.
مسکن مهر پردیس بسازوبفروش دولتی است
در همین حال وزیر راه‌وشهرسازی با اعلام اینکه مسکن‌مهر پردیس بساز و بفروش گسترده دولتی است، گفت: اگر متقاضیان مسکن‌مهر پردیس ۱۱ میلیون تعیین شده را که زمان آن تا پایان دی اعلام شد، پرداخت نکنند، طبق قرارداد با این افراد برخورد می‌شود.
عباس آخوندی افزود: از 2میلیون و 200 هزار مسکن مهر بیش از 6/1میلیون واحد واگذار شده است. 600 هزار واحد مسکونی باقی مانده که میانگین پیشرفت واحدهای باقیمانده نیز بالای 87 درصد است. آخوندی در بیان علت دریافت دوباره 11 میلیون تومان در دی امسال از متقاضیان ثبت‌نام شده مسکن‌مهر پردیس گفت: در پردیس استاندارد کاری که اعلام کردند اگرچه 70 متر است اما عمدتا واحدهای مسکونی که در آنجا ساخته شد 100 متر به بالا هستند و معتقدم مسکن مهر پردیس بساز و بفروش گسترده دولتی است. وی افزود: ساخت مسکن‌مهر در این شهر از سال 91 آغاز شد درحالی که ساخت مساکن‌مهر در دیگر شهرها از 89 شروع شد. پردیس آخرین شهری بود که ساخت مسکن‌مهر آن کلید خورد به همین‌خاطر نیز مشکلات پردیس را نباید به کل پروژه مسکن‌مهر تعمیم داد. وی ادامه داد: در سال آینده بیش از 30 هزار واحد مسکن‌مهر پردیس واگذار خواهد شد.


Page Generated in 0/0064 sec