printlogo


کد خبر: 153233تاریخ: 1394/11/17 00:00
اخبار

 اداره دامپزشکی استان تهران:
فرآورده‌های دامی بازار سالم است
با توجه به انجام آزمایشات مستمر از نظر وجود عناصر سمی و مضر و آلودگی‌های میکروبی، تاکنون هیچ‌گونه شواهدی دال بر وجود هورمون یا فلزات سنگین در نمونه‌های برداشت‌شده مشاهده نشده است. به گزارش فارس، اداره کل دامپزشکی استان تهران در اطلاعیه‌ای آورده است: به دنبال درج اخباری در فضای مجازی مبنی بر وجود هورمون یا فلزات سنگین درفرآورده‌های خام دامی مورد مصرف جامعه به اطلاع کلیه شهروندان و مصرف‌کنندگان عزیز می‌رساند با توجه به برنامه مدون کنترل زنجیره تولید و توزیع فرآورده‌های پروتئینی با منشأ دامی (منجمله گوشت و مرغ) اداره کل دامپزشکی استان تهران به طور مستمر اقدام به بازدید و نمونه‌برداری از کلیه محصولات دامی تولیدی و یا توزیع‌شده می‌کند. بنابراین از نظر وجود عناصر سمی و مضر و همچنین آلودگی‌های میکروبی آزمایشات لازم انجام می‌گیرد و تاکنون هیچ‌گونه شواهدی دال بر وجود هورمون یا فلزات سنگین در نمونه‌های برداشت‌شده مشاهده نشده است. لذا به مصرف‌کنندگان عزیز اطمینان داده می‌شود که جای هیچگونه نگرانی از نظر آلودگی‌های مطرح‌شده وجود ندارد.


هزینه ماهانه خانواده ۴ نفره از 3/2میلیون تومان گذشت
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران از انجام محاسبات جدید هزینه خانوار خبر داد و گفت: براساس اعلام نمایندگان استانی کارگران از گزارش‌های میدانی، هزینه ماهانه خانوار ۴ نفره از 2/3میلیون تومان گذشت. به گزارش نسیم آنلاین، غلامرضا عباسی با اشاره به اینکه افزایش هزینه‌های خانوار کارگری و گروه‌های کم‌درآمد باعث عمیق‌تر شدن شکاف بین دریافتی با مخارج شده است، اظهار داشت: پیش از این و در سال گذشته، هزینه یک خانوار ۴ نفره کارگری به میزان ۳ تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در ماه برآورد شده بود. عباسی خاطرنشان کرد: قرار است مجموع بررسی‌ها و گزارش‌های صورت گرفته در استان‌ها، مبنای چانه‌زنی نمایندگان کارگران در شورایعالی کار شود. وی تاکید کرد: بزودی تمام استان‌ها گزارشات خود از وضعیت هزینه‌های خانوار را ارائه خواهند کرد ولی چیزی که مشخص است، اینکه با وجود کاهش سرعت رشد افزایش قیمت برخی اقلام مصرفی خانوار اما رشد قیمت‌ها متوقف نشده است. وی تصریح کرد: برخی اقلام پرمصرف در سبد معیشت خانوار مانند مسکن، خوراک، پوشاک، درمان و حمل‌ونقل دارای سهم بیشتری نسبت به موارد دیگر هستند و به صورت کلی، بخش بزرگی از درآمد خانوار کارگری صرف هزینه‌های اجاره و رهن مسکن و خوراک می‌شود.


تشکیل کارگروه ویژه بررسی قرارداد جدید نفتی
به درخواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگروهی در مرکز پژوهش‌های مجلس با هدف بررسی مدل جدید قراردادهای نفتی تشکیل شده که تا 2 ماه آینده نتیجه بررسی‌های خود را در قالب گزارش به نمایندگان مجلس ارائه می‌کند. به گزارش تسنیم، تاکنون کارگروه بررسی مدل جدید قراردادهای نفتی مرکز پژوهش‌های مجلس 2 جلسه را با هدف تعیین اعضا و چگونگی فعالیت کارگروه برگزار کرده است. وزارت نفت نیز همه مستندات به زبان فارسی و اصلی و اسناد پشتیبان را که براساس آنها مدل جدید قراردادهای نفتی را تدوین کرده، در اختیار این کارگروه قرار داده است. هم‌اکنون نیز متن اصلی مدل جدید قراردادهای نفتی که به زبان اصلی است و 130 صفحه دارد در حال ترجمه است تا در اختیار کارگروه‌های تخصصی مرکز پژوهش‌های مجلس قرار گیرد. در همین حال دبیر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت گفت: بررسی مدل جدید قراردادهای نفتی هنوز در هیأت تطبیق آغاز نشده است. قربانعلی مهری با رد تصویب مدل جدید قراردادهای نفتی کشور توسط این هیأت گفت: در صورت بررسی این مدل قراردادی نتیجه بررسی‌های این هیأت توسط مجاری رسمی به آگاهی عموم خواهد رسید. در همین حال محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفته بود: براساس اظهارات لاریجانی، هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قراردادهای جدید نفتی را بررسی کرده و اعلام کرده این قراردادها مغایرتی با قوانین ندارد.


Page Generated in 0/0069 sec