printlogo


کد خبر: 153499تاریخ: 1394/11/21 00:00
چهارگوشه

نوه ماندلا مسلمان شد
ماندلا ماندلا، نوه نلسون ماندلا، رهبر سیاسی و رئیس‌جمهور فقید آفریقای جنوبی، پس از اعلام مسلمان شدنش، در کیپ تاون پایتخت این کشور با دختری مسلمان به نام رابیا ازدواج کرد. به نوشته وبگاه «آفریکن اسپات لایت» ماندلا ماندلا، از پدر همسرش و جامعه مسلمانان آفریقای‌جنوبی به خاطر اینکه او را پذیرفته‌اند، تجلیل و قدردانی کرد.

رئیس‌جمهور اسبق افغانستان درگذشت
برخی منابع از درگذشت صبغت‌الله مجددی، رئیس‌جمهور اسبق افغانستان خبر داده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، صبغت‌الله مجددی، رهبر معنوی پشتون‌ها و همچنین رئیس‌جمهور اسبق افغانستان که در سال 1992 برای 2 ماه حکومت کرد، دوشنبه در سن 91 سالگی درگذشت. صبغت‌الله مجددی اهل هرات و از خانواده مشایخ طریقت نقشبندیه و منتسب به شیخ احمد سرهندی، مشهور به مجدد الف ثانی بود. همچنین وی در سال 2004 به عنوان رئیس لویه جرگه افغانستان نیز کار کرد و در سال 2005 ریاست کمیسیون تحکیم صلح را نیز به‌عهده داشت.

بشار اسد به روسیه می‌رود
روزنامه لبنانی الدیار به نقل از منابعی گزارش داد، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه برای دومین بار و به منظور دیدار و گفت‌و‌گو با همتای روسی خود، ولادیمیر پوتین درباره روابط دمشق و مسکو و همچنین بررسی آخرین تحولات میدانی در سوریه به روسیه سفر خواهد کرد. این روزنامه افزود: بشار اسد قصد دارد در جریان سفر به روسیه درباره دیدگاه مسکو پیرامون اجرای احتمالی روند انتقالی، اصلاح قانون اساسی و اختیارات رئیس‌جمهور سوریه با پوتین گفت‌وگو کند.

شرق الرمادی آزاد شد
فرمانداری الخالدیه در استان الانبار عراق، سه‌شنبه اعلام کرد منطقه حصیبه در شرق شهر الرمادی کاملا آزاد شد و طی این عملیات، ده‌ها تکفیری داعش کشته شدند. طبق این گزارش، جاده، بغداد - خالدیه در الرمادی کاملا از اشغال داعش خارج شد و کنترل کامل این جاده به دست نیروهای عراقی افتاده است. به این ترتیب پس از آزادی و پاکسازی مرکز شهر الرمادی، شرق این شهر نیز کاملا آزاد شد. از سوی دیگر، جاده ارتباطی الرمادی به بغداد اکنون باز شده است و دیگر در کنترل داعش نیست.

انفجاری خونبار در دمشق
 وزارت کشور سوریه، سه‌شنبه از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در پایتخت این کشور خبر داد. در جریان این انفجار 8 نفر کشته و 20 نفر نیز زخمی شدند. منابع خبری اعلام کردند گروه تروریستی داعش مسؤولیت این انفجار را برعهده گرفته است. در همین راستا، هفته گذشته
2 انفجار در منطقه «سیده زینب» در حومه پایتخت سوریه رخ داد و گروه تروریستی داعش مسؤولیتش را برعهده گرفت.
 


Page Generated in 0/0331 sec