printlogo


کد خبر: 153596تاریخ: 1394/11/25 00:00
انتخابات

نهضت انصراف کاندیداهای انتخابات مجلس به احترام فهرست واحد جریان انقلابی فراگیر شد
اصولگرایان فقط یک لیست
گروه سیاسی: اصولگرایان در حال به نمایش گذاشتن یک مدل جدید از همگرایی سیاسی هستند. ائتلاف بزرگ اصولگرایان که با حضور همه ظرفیت‌ها آغاز به کار کرده بود اکنون یک لیست انتخاباتی فراگیر را برای انتخاب مردم عرضه کرده است. به گزارش «وطن امروز»، جبهه پایداری، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی و همینطور جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز پس از نهایی شدن فهرست انتخاباتی اصولگرایان، رسما اعلام کردند به این سازوکار با مدیریت 3 فقیه نامدار یعنی حضرات آیات یزدی، موحدی‌کرمانی و مصباح‌یزدی پایبند هستند. اکنون در شرایطی که جریان رقیب باز هم به سیاق همیشگی خود روند تخریب و دروغ‌سازی را علیه اصولگرایان آغاز کرده، اما باز هم اصولگرایان وجه دیگری از وحدت را نمایان کردند. آنها نهضت انصراف از کاندیداتوری به سود لیست واحد را راه انداخته و به آن عمل می‌کنند. از سوی دیگر سخنگوی فراکسیون اصولگرایان نیز تصریح کرده است اصولگرایان تنها با یک لیست انتخاباتی وارد انتخابات خواهند شد و هیچ فهرست دیگری در کار نخواهد بود. غلامعلی حدادعادل با اشاره به لیست ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنای ما این است کسی که در لیست ائتلاف است، در لیست جریانات سیاسی دیگری که اصولگرا نیستند، نباشد. وی در گفت‌وگو با تسنیم ادامه داد: بعید است اصولگراها لیستی تحت عنوان اصولگرا بدهند؛ ممکن است عده‌ای که اصولگرا هستند در لیست‌هایی با نام اعتدال و حامیان دولت باشند اما من پیش‌بینی نمی‌کنم یک لیست اصولگرای دیگری در جنب لیست ما شکل بگیرد.
انصراف به احترام عقلانیت
نهضت انصراف کاندیداها به سود فهرست واحد اصولگرایان نیز روز گذشته با انصراف برخی دیگر از کاندیداهای منتسب به این جریان ادامه یافت.  از جمله افرادی که در حمایت از لیست اصولگرایان و در احترام به عقلا و بزرگان اصولگرا از کاندیداتوری انتخابات انصراف دادند می‌توان به حجج اسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، ناصر سقای‌بی‌ریا سخنگوی جبهه پایداری و آقایان ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ساسان والی‌زاده مدیرعامل سابق خبرگزاری ایسنا، صالح اسکندری رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آینده‌پژوهی ژرفا و مشاور سیاسی ستاد نمازجمعه تهران اشاره کرد.  از سوی دیگر روز گذشته اعلام شد علی ریاض و داوود پرچمی نیز در حمایت از فهرست واحد اصولگرایان از کاندیداتوری انصراف داده‌اند. سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد دولت دهم نیز به احترام لیست واحد اصولگرایان، حوزه انتخابیه خود را از تهران به رفسنجان تغییر داد.  

برجام مجوز تقسیم رانت بین گروه‌های سیاسی شده است
عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه برجام اکنون تبدیل به مجوز واردات و تقسیم رانت بین گروه‌های سیاسی شده، گفت: قراردادهای بسته‌شده با طرف‌های خارجی باید به طور شفاف برای مردم اعلام شود. مهرداد بذرپاش، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که با فارس گفت‌وگو می‌کرد، با انتقاد از فضایی که دولت در محیط سیاسی و رسانه‌ای کشور ایجاد کرده، اظهار داشت: برجام اکنون تبدیل به مجوز واردات و تقسیم رانت بین گروه‌های سیاسی شده و برای این امر باید عزا گرفت نه جشن. وی با اعلام این درخواست که نهادهای نظارتی باید یکبار تکلیف این موضوع را که رانت ناشی از واردات و گرفتن نمایندگی‌ها و مذاکره با شرکت‌ها پس از برجام به جیب چه کسانی می‌رود، روشن کنند، تأکید کرد: ما زمانی تصور می‌کردیم عده‌ای توافق کرده‌اند برای اینکه منافع سیاسی‌شان تأمین شود، اما الان برای ما در حال روشن شدن است که منافع اقتصادی از منافع سیاسی مهم‌تر و گسترده‌تر است. بذرپاش همچنین از دولت خواست لیست قراردادهای بسته شده با طرف‌های خارجی و ذی‌نفعان آن را به طور شفاف برای مردم اعلام کند. نماینده تهران در پایان نسبت به خالی شدن سریع خزانه کشور، ورشکسته شدن تولید ملی و تبدیل شدن ایران به یکی از بدهکارترین کشورهای جهان بر اثر اصرار دولت به واردات هشدار داد.


Page Generated in 0/0075 sec