printlogo


کد خبر: 153604تاریخ: 1394/11/25 00:00
اخبار

صادرات ۴ میلیون بشکه نفت به اروپا
مدیرعامل شرکت ملی نفت از آغاز صادرات نفت‌خام ایران به قاره اروپا برای نخستین‌بار پس از برجام، در ۲۴ ساعت آینده خبر داد. رکن‌الدین جوادی در این‌باره گفت:
۲ میلیون بشکه از این محموله مربوط به شرکت توتال و بقیه مربوط به پالایشگاه‌های اسپانیا و یک شرکت روسی است. به گزارش فارس، جوادی افزود: این محموله در قالب 3 نفتکش در 24 ساعت آینده بارگیری می‌شود و حرکت خود را به سمت پالایشگاه‌های اروپا آغاز می‌کنند. پیش از اعمال تحریم‌ها، 17 درصد از صادرات نفت‌خام ایران به بازارهای اروپا می‌رسید و کشورهایی همچون اسپانیا، یونان و ایتالیا مقصد این محموله‌ها بود.


اتصال ریلی‌‌ ایران به چین
در قالب توافق سه‌جانبه میان ایران، ترکمنستان و قزاقستان، اولین قطار آزمایشی از کشور چین وارد ایستگاه مرزی سرخس شد و روز ۲۶ بهمن وارد تهران می‌شود. ‌به گزارش فارس، حسین عاشوری، معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت راه‌آهن در این‌باره گفت: این قطار که حامل 32 دستگاه کانتینر 40 فوت حامل کالای تجاری است‌10 روز پیش از کشور چین حرکت کرد و با عبور از کشور قزاقستان و ترکمنستان وارد ایستگاه راه‌آهن سرخس شد. به گفته وی، این قطار با طی مسافت 9 هزار و 527 کیلومتر پس از گذشت 14 روز وارد تهران می‌شود. وی افزود: هدف از راه‌اندازی این قطار، احیای جاده ابریشم ریلی برای نقل و انتقال بار بین ایران و چین و همچنین انتقال بار کشور چین به سمت کشورهای اروپایی است.
 


Page Generated in 0/0067 sec