printlogo


کد خبر: 153611تاریخ: 1394/11/25 00:00
اخبار

معاون محیط زیست استان تهران خبر داد
هوای پایتخت در شرایط ناسالم
معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران نیز کیفیت هوای پایتخت را طی روز شنبه در شرایط ناسالم اعلام کرد. محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران درباره وضعیت هوای پایتخت بیان داشت: به‌دلیل پایداری هوا  و نبود بارندگی شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها و ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون هستیم. وی به دستگا‌ه‌های سنجش آلودگی هوا در استان تهران اشاره کرد و گفت: جز منطقه 14(ایستگاه شکوفه) که دارای عدد 158 یعنی شرایط ناسالم برای همه افراد است، بقیه ایستگاه‌ها شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان را نشان می‌دهد.
هوا آلوده‌تر می‌شود
این در حالی است که با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی طی 3 روز آینده هوای کشور پایدار است و این موضوع باعث آلوده‌تر شدن هوای شهرهای صنعتی خواهد شد. احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در این باره به مهر گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی 3 روز آینده برای غالب نقاط کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی پیامد این موضوع در شهرهای صنعتی را افزایش آلاینده‌های جوی اعلام کرد.

آغاز فعالیت سیستم مکانیزه
کنترل پارک خودرو
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز فعالیت رسمی خودروهای دوربین‌دار پلیس برای ثبت تخلفات رانندگی خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، سردار سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام خبر آغاز به کار رسمی خودروهای دوربین‌دار پلیس تهران بزرگ گفت: اجرای این طرح باعث کاهش ترافیک‌های کاذب خواهد شد. سردار حسینی با تشریح تخلفاتی که این خودروها اقدام به ثبت آن خواهند کرد، یادآور شد: این خودروها براساس مقررات موجود حاکم در خیابان محل تردد خود تخلفاتی نظیر پارک دوبل، پارک در محل توقف ممنوع و سایر تخلفات را مورد بررسی قرار خواهند داد. به گفته رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، برای این خودروها در کنار پروژه‌هایی که تعریف کرده بودیم شناسایی خودروهای سرقتی و همچنین شناسایی خودورهایی که دارای سابقه شکایت هستند نیز گنجانده‌ایم. وی عنوان کرد: تا پایان سال ۹۴ این خودروها در مناطق مرکزی شهر تهران یعنی مناطق ۶، ۷، ۱۱، ۱۲ و ۳ که تردد و حجم وسایل نقلیه بالاست فعالیت خواهند کرد اما از سال ۹۵ فعالیت این خودروها در کل شهر تهران خواهد بود.


اهدای 10 آمبولانس به هلال‌احمر فلسطین
معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر از اهدای ۱۰ دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل از سوی هلال‌احمر ایران برای کمک به هلال‌احمر فلسطین خبر داد. به گزارش ایلنا، محمدشهاب‌الدین محمدی‌عراقی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت: به دنبال جنگ 50 روزه غزه در تابستان 93، جمعیت هلال‌احمر ایران با توجه به انهدام 47 دستگاه آمبولانس هلال‌احمر فلسطین در طول جنگ از سوی رژیم اشغالگر قدس و نیاز این کشور، اقدام به خرید 10 دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل برای کمک به مردم این کشور کرد. وی افزود: بر این اساس برای ارسال این آمبولانس‌ها به باریکه غزه اقدامات لازم انجام شد و با پیگیری‌ها و مساعدت دفتر لجستیک فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ، آمبولانس‌های یادشده از طریق اردن و با عبور از کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی به نوار غزه رسیده و تحویل شعبه هلال‌احمر فلسطین در غزه شد.معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت: در این زمینه رئیس جمعیت هلال‌احمر فلسطین با ارسال نامه‌ای خطاب به هلال احمر ایران ضمن تقدیر از حمایت‌های صمیمانه جمعیت هلال‌احمر ایران، وصول 10 دستگاه آمبولانس اهدایی جمعیت برای کمک به مردم آسیب‌دیده غزه را اعلام کرد.
 


Page Generated in 0/0068 sec