printlogo


کد خبر: 153623تاریخ: 1394/11/25 00:00
اخبار

غیبت دبیر جشنواره موسیقی فجر به دلایل شخصی!
دومین روز از برگزاری سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر در حالی میزبان مخاطبان علاقه‌مند موسیقی بود که دکور صحنه اغلب اجراهای جشنواره از هویت بصری مرتبط با جشنواره برخوردار نبود.  این در حالی است که در ادوار گذشته جشنواره‌های موسیقی فجر دکور مجزایی که در برگیرنده المان‌ها و عنوان «جشنواره موسیقی فجر» باشد در همه تالارهای میزبان طراحی و ساخته شده بود.  به گزارش مهر، با گذشت چند روز از برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر هنوز از حضور حسن ریاحی دبیر این دوره در تالارهای وحدت و رودکی خبری نیست. حسن ریاحی عدم حضور خود را گرفتاری شخصی دانست و این مساله به خودی خود جای ابهام باقی خواهد گذاشت که چه کاری برای دبیر یک جشنواره مهم‌تر از برگزاری این رویداد مهم خواهد بود! در این میان ستاد برگزاری سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر در بروشوری که اطلاعات گروه‌های شرکت‌کننده را در آن منتشر کرده، اقدام به معرفی گروه برگزاری جشنواره به تفکیک انجام وظایف نیز کرده است.

یادداشت حبیب رضایی درباره بهترین فیلم جشنواره فجر
«ایستاده در غبار» جادوی غیرمنتظره امسال
از اکران فیلم «ایستاده در غبار» در جشنواره سی‌وچهارم فیلم فجر تاکنون نقدها و نظرات مثبتی نسبت به نگاه و ساختار این اثر ارزشمند صورت یافته است. فیلمی که عنوان بهترین فیلم جشنواره امسال را از آن خود کرد. در این میان، حبیب رضایی، بازیگر مطرح سینما در صفحه شخصی اینستاگرامش طی یادداشتی به ارزش والای این اثر
مستند-داستانی پرداخت که در ادامه می‌آید: «حیرت به تمام معنا. «ایستاده در غبار» شد جادوی غیرمنتظره امسال. تجربه‌ای که تا امروز حتی تصورش را هم نمی‌شد در ذهن مرور کرد. این میزان از خلاقیت و شرافت در تولید و اجرا، این میزان کار دقیق و بستر و داستان‌گویی بی‌نظیر از یک حیات بی‌نظیر. با همه اوج و فرودهای آن زندگی، در یک عدالت رویایی که هرگز تا الان کسی به نزدیکی اینگونه داستان‌گویی نیز نرسیده بود. یک فکر بکر و یک همت و دانش عمیق اما بی‌ادعا پشت هر صحنه این فیلم/ داستان/ روایت منحصر به فرد موج می‌زند». در جشنواره سی‌وچهارم فیلم فجر علاوه بر اعطای سیمرغ بهترین فیلم به حبیب والی‌نژاد، تهیه‌کننده اثر جوایز دیگری چون بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، بهترین طراحی صحنه و لباس و جایزه ویژه هیات داوران پخش «نگاه نو» به محمدحسین مهدویان، کارگردان فیلم تعلق گرفت. فیلم «ایستاده در غبار» علاوه بر بخش فیلم‌های اولی در بخش «سودای سیمرغ» جشنواره سی‌وچهارم در 8 بخش کاندیدا شد.

برگزاری آیین نقد و بررسی کتاب «انقلاب اسلامی چرا؟»
کتاب «انقلاب اسلامی چرا؟» به مناسبت سی‌وهفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقد و بررسی می‌شود. آیین نقد و بررسی کتاب «انقلاب اسلامی چرا؟» با حضور سیدمجید حسینی استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و مؤلف کتاب، محمد شفیعی‌فر عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و محسن ردادی عضو هیات علمی گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به همت دفتر تبلیغ و توزیع آثار کانون اندیشه جوان برگزار می‌شود.  نویسنده این اثر، کتاب را در 6 فصل و 184 صفحه به نگارش درآورده است. این کتاب توسط کانون اندیشه جوان در سی‌وهفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شده است.  چرا انقلاب مردم ایران در سال 1357 سویه‌ای اسلامی یافت؟ چرا انقلاب اسلامی ایران، مارکسیستی یا لیبرالیستی یا... نشد و به شکل‌گیری یک حکومت اسلامی انجامید که بر پایه گفتمان فقهی بود، سوالاتی است که در این کتاب به آن پاسخ گفته شده است.  آیین نقد و بررسی کتاب «انقلاب اسلامی چرا؟» یکشنبه 25 بهمن ماه ساعت 12:45 در سالن همایش کانون اندیشه جوان به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان وصال شیرازی، کوچه بهنام، پلاک 19 برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0067 sec