printlogo


کد خبر: 153624تاریخ: 1394/11/25 00:00
رویدادها

استقبال بی‌نظیر مخاطبان از کتاب «دختر شینا»
سومین دور مسابقه «کتاب و زندگی» که با محوریت کتاب «دختر شینا» برگزار شد، با استقبال خوب مخاطبان، اول اسفند ماه به پایان می‌رسد. در طول برگزاری مسابقه «کتاب و زندگی» 150 هزار نسخه از این کتاب به چاپ رسید و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.  نکته مهم در برگزاری این دوره از مسابقه، استقبال مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی از کتاب «دختر شینا» بود؛ کتابی که تیزر سینمایی آن نیز توسط مرکز رسانه‌ای شیرازه با بازی الیکا عبدالرزاقی و امین زندگانی ساخته شد.  مسابقه «کتاب و زندگی» تا 15 بهمن تمدید شده بود و مراسم اختتامیه نیز اول اسفند در حوزه هنری برگزار و برگزیدگان آن معرفی خواهند شد. کمک‌هزینه سفر به کربلا برای 5 نفر، 5 سکه بهار آزادی و 60 کارت هدیه 2 میلیون و 500 هزار ریالی به برگزیدگان این دور اهدا خواهد شد که در روز اختتامیه 5 نفر جوایزشان را دریافت خواهند کرد.  بهناز ضرابی‌زاده در «دختر شینا» قدم به قدم وارد زندگی قدم‌خیر محمدی‌کنعان شده است تا زندگی او با سردار شهید ستار ابراهیمی هژیر را روایت ‌کند.  «دختر شینا» از معدود کتاب‌های خاطرات است که زندگی پرفراز و نشیب یک دختر جوان روستایی را در برابر چشمان ما به نمایش می‌گذارد، دختری که آنقدر می‌ایستد، می‌افتد و دوباره برمی‌خیزد تا مقاومت را در زندگی تعریف کند.  این کتاب از 19 فصل تشکیل شده و از روایت کودکی قدم‌خیر آغاز می‌شود؛ از زمانی که نامش را به خاطر قدم خوشی که داشت «قدم‌خیر» گذاشتند تا زمانی که حماسه زندگی‌اش را در پشت جبهه‌ها رقم زد.

مجتبی راعی از اعضای هیأت داوران جشنواره فیلم فجر:
خطای انسانی وجود دارد
مجتبی راعی با اشاره به داوری‌های انجام شده در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: این را می‌دانیم خطای انسانی وجود دارد بویژه وقتی که پای سلیقه هم به میان می‌آید.
به گزارش فارس، امسال عدم انتخاب فیلم «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در بخش‌های مهم جشنواره واکنش‌های زیادی از طیف‌های مختلف را به همراه داشت، فیلمی که در رتبه دوم سیمرغ بلورین از نگاه تماشاگران با اختلاف کمی با «ابد و یک روز» قرار گرفت.
مجتبی راعی، عضو هیات داوران جشنواره فجر در این باره گفت: در جشنواره فجر فیلم‌هایی که در بخش مسابقه پذیرفته می‌شوند، پذیرفته شدن‌شان مشروعیتشان است، یعنی اعلام می‌کنند هر جایزه‌ای که به این‌ فیلم‌ها اهدا شود اگر حقشان باشد، اشکال ندارد. معنی این مشروعیت این است که نمی‌توانیم فیلمی را در مسابقه بپذیریم و بعد با فشار برخی افراد به این مضمون که این فیلم با سلیقه ما و معیارهای ما مطابق نیست آن را از داوری خارج کنیم.  مجتبی راعی در پاسخ به عدم انتخاب ابراهیم حاتمی‌کیا در بخش‌های مختلف  گفت: هیچ کس به ما نگفت به چه کسی جایزه بدهید یا ندهید. داوران سعی کردند تسلیم فشارهای جانبی نشوند البته این معنی‌اش این نیست که رای داوران مطلقا درست است چون ما انسان هستیم. 7 انسان براحتی می‌توانند خطا  کنند؛ گاهی 70 هزار یا 70 میلیون انسان خطا می‌کنند بنابراین طبیعی است که ممکن است ما خطا کنیم. احمقانه است اگر فکر کنیم رای داور در همه امور درست است؛ این را می‌دانیم خطای انسانی وجود دارد بویژه وقتی پای سلیقه هم به میان می‌آید.

انتشار کتاب «معرفت‌شناسی»
کتاب «معرفت‌شناسی» نوشته رابرت ام‌مارتین با ترجمه نسترن ظهیری توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.  به گزارش مهر، آنگونه که نویسنده در مقدمه کتاب می‌آورد، این اثر سعی دارد خواننده را برای ارزیابی تمام شرایط تشویق کند تا خودش برای قضاوت درباره صحت و سقم پاسخ سوالات مختلف، آستین بالا بزند چون یکی از خصوصیات منحصر به فرد فسلفه، تردید در موضوعی است که با آن روبه‌رو می‌شویم.  این کتاب ۹ فصل اصلی دارد که عنوانشان به ترتیب عبارت است از: «تعریف دانش»، «قدرت باور و دلیل»، «توجیه و مسائل گتیه»، «درون‌گرایی، برون‌گرایی و توجیه»، «شالوده‌باوری و انسجام‌گرایی»، «دانش ماتقدم، تحلیلی بودن و ضرورت»، «دانش مبتنی بر تجربه حسی»، «شک‌گرایی» و «رویکردهای جدید به معرفت‌شناسی».
 


Page Generated in 0/0082 sec