printlogo


کد خبر: 153634تاریخ: 1394/11/25 00:00
چهارگوشه

وزیر خارجه ترکیه:  شاید با عربستان به سوریه حمله کنیم
در حالی که تا یک هفته پیش آنکارا رسما افشاگری منابع نظامی روس درباره تدارکات مشکوک ارتش ترکیه پشت مرزهای سوریه را تکذیب می‌کرد اما حالا وزیر خارجه ترکیه از دروغ بودن موضع قبلی دولتش پرده برمی‌دارد.  به گزارش مشرق نیوز، چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در اظهارنظری مداخله‌جویانه گفته است ترکیه و عربستان ممکن است مشترکا دست به عملیات زمینی در خاک سوریه بزنند. این در حالی است که اردن به‌عنوان تنها کریدور نظامی ممکن برای حمله زمینی سعودی‌ها به سوریه، از ترس واکنش‌های دمشق و متحدانش به مشارکت در تجاوز، کاملا از طرح احمقانه ریاض و آنکارا پا پس کشیده است و تنها راه مداخله عربستان از طریق مرزهای ترکیه با سوریه است.  در همین حال منابع نظامی آنکارا از آغاز اعزام جنگنده‌های سعودی به پایگاه‌های نظامی ترکیه خبر داده‌اند که البته این رویداد نیز کمکی به حل مشکل لجستیکی انتقال نیروها و ادوات جنگی زمینی عربستان به خاک سوریه نخواهد کرد.

وزیر خوشبختی در امارات سوژه خنده
اقدام محمد بن راشد حاکم دوبی و نخست‌وزیر امارات برای ایجاد پست «وزیر خوشبختی» در دولت خود، با استقبال و در عین حال واکنش تمسخرآمیز کاربران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در اینترنت روبه‌رو شد. محمد بن راشد در صفحه توئیتر خود نوشت: ماموریت اساسی وزیر خوشبختی هماهنگی با همه طرح‌های کشور و برنامه‌ها و سیاست‌های آن برای خوشبختی جامعه خواهد بود. در پی این اقدام، کاربران شبکه‌های اجتماعی در داخل امارات 2 هشتگ با عنوان # وزیر _السعاده و # حکومه _ السعاده باز کردند و به اظهار نظر درباره آنها پرداختند.

مرکز نظامی اسرائیل در کنار مسجدالاقصی
رژیم اشغالگر صهیونیستی، ساخت بزرگ‌ترین آموزشگاه نظامی را در منطقه جبل الزیتون که مشرف به مسجدالاقصی است، آغاز کرد. براساس این طرح در منطقه جبل الزیتون در قدس اشغالی دانشکده‌ای بزرگ در شمال شرقی منطقه قدیمی قدس ساخته می‌شود که شامل مرکز فرماندهی، ستاد نظامی و دفاتری برای فرماندهان است. رئیس کمیته دفاع از اراضی جبل الزیتون در این باره گفت: این طرح  در چارچوب شهرک‌سازی در مناطق فلسطینی و با حمایت کابینه رژیم صهیونیستی اجرا می‌شود و هدف از آن یهودی‌سازی قدس است.

مجرم شناخته شدن افسر پلیس نیویورک
یک افسر پلیس فدرال در نیویورک به اتهام قتل عمد و شلیک گلوله مرگبار به سمت یک مرد آفریقایی- آمریکایی بی‌گناه، مجرم شناخته شد. دادستانی منطقه بروکلین نیویورک، پیتر لیانگ چینی‌تبار را  درباره قتل آکای گارلی، سیاهپوست 28 ساله مقصر شناخته و به 13 سال حبس محکوم کرد. مقصر شناختن این پلیس چینی‌تبار در حالی است که در ده‌ها مورد دیگر طی سال‌های اخیر که پلیس‌های سفیدپوست آمریکایی اقدام به قتل عمد کاملا آشکار کرده‌اند دادگاه‌های فدرال رویکردی نژادپرستانه اتخاذ کرده و از مجرم دانستن آنان طفره رفته‌اند.

تکذیب درگذشت هیکل
خانواده و اطرافیان نویسنده و روزنامه‌نگار بزرگ مصری، مرگ او را تکذیب کردند. در حالی که روز جمعه اخباری در رسانه‌های عربی درباره  «محمد حسنین هیکل»
93 ساله منتشر شده بود اما یک وبگاه خبری معتبر مصری از زبان نزدیکان هیکل این موضوع را کذب و جنجال رسانه‌ای برخی جریان‌های سیاسی مخالف او دانست. با این حال به گزارش یوم‌السابع، خانواده هیکل تایید کرده‌اند حال او که مدتی است در بیمارستانی در لندن بستری است اصلا مساعد نیست و از نارسایی کلیه و دستگاه هاضمه بشدت رنج می‌برد. جالب اینکه با وجود افتادن در بستر بیماری طی ماه‌های اخیر، این اندیشمند، تاریخدان و تحلیلگر سرشناس جهان عرب همچنان دست از تحلیل‌ها و
گفت و گوهای رسانه‌ای نکشیده و منتقد سرسخت اشغالگری اسرائیل و شیوخ مرتجع عربی باقی‌مانده است به طوری که همین 2 ماه پیش، ساعتی پس از اعلام ائتلاف جدید سعودی‌ها، آن را به باد انتقاد گرفت.
 


Page Generated in 0/0064 sec